Ve správný čas na správném místě
Romana Křížová podniká podle svých slov celý život. Vlastní byznys rozjela již jako studentka vysoké školy a, jak sama s nadsázkou říká, jiný způsob trávení voleného času ani nezná. Dneska je tak majitelkou hned několika úspěšných firem.
Právě podnikání ji v roce 2015 přivedlo do jednoho z pražských podnikatelských klubů franšízové sítě Business for Breakfast (BforB), jehož se stala členkou. „Již od samého začátku mého členství mi bylo líto, že jsem nebyla u počátků BfroB v České republice, kdy byla k dispozici licence pro kluby BforB Praze,“ vzpomíná Romana Křížová. Neuplynula však dlouhá doba od absolvování její první BforB podnikatelské snídaně jako člena, když se dozvěděla, že licence na provozování pražských klubů je na prodej.
Vzhledem k tomu, že si sama na vlastní kůži zkusila, jak koncept funguje a jaký má přínos pro všechny členy, neváhala dlouho a šanci stát se franšízantkou tohoto původem britského konceptu využila. „Rozhodování nebylo nijak složité, v praxi jsem totiž viděla, jak je BforB pro podnikatele užitečné, jak posiluje mezilidské vztahy a následně tak pomáhá rozvíjet podnikání každého člena. Důkazem toho jsou nově dohodnuté zakázky a nová přátelství,“ doplňuje Romana.
Rozjezd franšízového podnikání pod značkou Business for Breakfast pro ni nebyl nikterak složitý, a to nejen proto, že již v té době byla zkušenou podnikatelkou. Hladký start přičítá ona sama velmi dobře nastavenému konceptu, jehož základem je kvalitně zpracovaná metodika práce s řešením pro nejrůznější situace, která i úplným nováčkům dává recept na rozjezd a následný rozvoj úspěšného podnikání.
Šťastná sedmička
Součástí franšízového balíčku je také zahrnutí franšízanta do systému centrálního účetnictví, administrativy a subdodávek s možností variability dle vlastních potřeb a návrhů každého franšízového partnera. To se týká například marketingových materiálů sítě BforB. Velkou přidanou hodnotou je pak také centrální CRM systém určený pro řízení vztahů se zákazníky. Ten je vytvořen speciálně pro potřeby sítě BforB. V rámci konceptu také probíhají pravidelné konferenční hovory, a setkávání, což franšízantům umožňuje si vyměňovat zkušenosti a také sdílet informace mezi sebou. Díky tomu tak vzniká prostředí, ve kterém se podnikatel-franšízant může skutečně koncentrovat jen na podnikání a není omezován tím, co většinu lidí od podnikání odrazuje. To může být jak administrativa spojená s vedením vlastního byznysu, tak i strach z chyb a neúspěchu.
„Po koupi licence jsem prošla pětidenním intenzivním školením a následně šestiměsíčním obdobím osobní pomoci s budováním mé franšízy ze strany Kamily Zárychtové, majitelky master-franšízové licence Business for Breakfast pro Českou republiku. A s touto podporou mohu počítat i v současné době. Mohu kdykoli zatelefonovat a poradit se prakticky o čemkoli a vím, že to nikdy nebude bráno jako obtěžování,“ říká Romana Křížová, která dnes v Praze vede 7 podnikatelských klubů s 90 členy. Je tak majitelkou druhé největší franšízy v Česku.
Jako franšízantka má na starosti zakládání podnikatelských klubů a péči o jejich rozvoj, s čímž souvisí i péče o jednotlivé členy. Momentálně jí s tím pomáhá i manažerka Veronika Honsová, se kterou spolupracuje již 2,5 roku. Společně pro členy vymýšlí i další akce, díky kterým mají možnost potkat další úspěšné podnikatele a získat tak další inspiraci.
V současné době představuje podnikání s BforB pro Romanu zhruba polovinu jejích aktivit. Mimo to je totiž majitelkou společnosti TradeandFinance.eu, která se specializuje na obchodování a výuku tzv. komoditních spreadů, tedy způsob obchodování s krytým rizikem a výnosy cca 40 až 80 % za rok. „V loňském roce jsme s bratrem založili rodinnou firmu HandyBot, která se specializuje na robotickou automatizaci procesů. Díky BforB obě mé firmy prosperují a například HandyBot jen za první 2 měsíce existence získal zakázky za více než 200 tisíc korun,“ prozrazuje.
Ani další podnikání ji však neodvádí od velkých plánů, které v rámci BforB má. Její ambicí je stát se v letošním roce největší franšízou BforB v Česku. Plánuje proto otevřít 1 až 2 nové kluby a dosáhnout 120 členů. Dlouhodobým cílem pak je mít až 20 klubů na území Prahy. Letos se tak bude intenzivně věnovat nastavování kvalitní manažerské struktury, aby zajistila dlouhodobou spokojenost členů a neustálý rozvoj klubů.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.