Jasné zaměření / BforB dokáže networking přinést i do oborově zaměřených klubů. Vznikl tak networkingový klub Investiční, HR nebo Sportovní. V těchto oblastech využívají lidé stejného tématu, které je pojí a vzájemně si vyměňují zkušenosti a informace.
pondělí
02.08.2021
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
 

Doba covidová přiměla řadu konceptů, jejichž byznys byl založen na osobním setkávání podnikatelů, přehodnotit své fungování a obohatit nabídku svých služeb i o online formáty. Jedním z nich byla i franšízová síť Business for Breakfast (BforB). Její vedení letos v březnu zahájilo provoz prvního podnikatelského klubu BforB, který funguje ryze na online platformě.

Podle ředitelky BforB Česká republika Kamily Zárychtové s sebou online klub přináší hned několik výhod. „Jedná se o možnost pravidelné spolupráce mezi podnikateli z různých koutů ČR. Hlavním cílem je vytvořit prostředí, ve kterém se mohou podnikatelé vzájemně obohatit a byznysově se podpořit. Díky online podobě je to velká úspora času a taktéž to dává příležitost podnikatelům, aby získávali nové konexe a rozvíjeli svůj byznys v celorepublikovém přesahu. Ovšem ne každý toto potřebuje a jedná se o nový produkt, který si teprve své zákazníky hledá,“ vysvětluje zakladatelka BforB v Česku.

„Volné“ pole působnosti

Využít možnost organizovat online kluby mají i franšízanti BforB. Těžit mohou z toho, že veškeré procesy, které jsou pro spuštění takového klubu nezbytné, již nastavila a otestovala centrála. Franšízoví partneři se tak mohou opřít o její zkušenosti a doplnit své klasické kluby o ty online. V jejich případě není potřeba řešit exkluzivitu. Každý franšízant si může založit dle své licence určitý počet klubů. Do klubu se vejde maximálně 30 podnikatelů z různých oborů podnikání, aby spolupráce byla stále efektivní a pro každého přínosná. Každý franšízant tak tento produkt může nabídnout svému okruhu kontaktů, který kolem sebe má.

Tomu všemu nahrává i úprava franšízové spolupráce a výchozích podmínek pro franšízanty, ke které vedení konceptu u nás přistoupilo. „Jdeme tou cestou, že BforB franšíza je vhodná jako další podnikatelský projekt, který rozvine, podpoří a doplní stávající podnikání nebo zaměstnání franšízanta. Licence se tedy neprodává na jednotlivé regiony, ale na počet podnikatelských klubů. Začít může podnikatel se třemi kluby a pokud bude chtít, může si pak licenci rozšířit. A to v různých lokalitách, ve kterých se obchodně pohybuje,“ vysvětluje Kamila Zárychtová.

A jaké jsou další plány konceptu pro letošní rok? Hlavním cílem je podpořit podnikatele a otevřít kluby v dalších lokalitách. K tomu by měla pomoci nejen nová výkonná ředitelka BforB Petra Křapová, ale také franšízový manažer, kterého tým kolem Kamily Zárychtové aktuálně hledá. Nic se naopak nemění na ambicích BforB poskytnout podporu podnikatelům v každém okresním městě Česka. 


Nejen franšíza / Zájemci o podnikání s BforB si nemusí nutně pořizovat franšízovou licenci, ale mohou se stát Manažery klubu. Ti si mohou otevřít jeden klub ve svém městě, čímž podpoří nejen svoji práci nebo podnikání, ale i místní podnikatele, kterými jsou obklopeni.