Zisk za nehty
Původem polská značka Semilac, která zákazníkům nabízí široký sortiment produktů pro manikúru, chce na tuzemském trhu najít franšízanty, díky nimž by rozšířila své výrobky do všech regionů Česka. Zájemcům o franšízu nabízí hned tři možnosti spolupráce. „Uchazeči o licenci si mohou vybrat, zda chtějí svůj byznys s naší podporou realizovat v rámci prodejních ostrůvků v obchodních centrech, otevřít si vlastní monobrandový obchod nebo rovnou Semilac Akademii. Od zvoleného typu se pak odvíjí výše investice, na kterou se musí připravit budoucí franšízant připravit,“ říká franšízová manažerka pro rozvoj sítě Semilac Paulina Patelka.
Semilac Akademie jsou školicí a vzdělávací střediska, v nichž se prostřednictvím nejrůznějších kurzů a workshopů školí odborníci i ti, co teprve stojí na začátku svého dobrodružství s nehtovým stylingem. V současné době se vzdělávací centra nacházejí v Poznani, Varšavě, Kielce, Katovicích, Štětíně i v německém Berlíně. Jedno najdeme i na řeckém trhu. Otevření další akademie se připravuje ve Španělsku.
Na domácím trhu má značka více jak 110 obchodních míst provozovaných franšízovými partnery. Najdeme mezi nimi všechny typy provozoven, o kterých byla řeč výše. Aktivní je však Semilac i na globálním trhu. Zákazníci její výrobky najdou v 33 zemích světa, a to i mimo Evropu, například v Austrálii, Izraeli, Maroku nebo ve Spojených státech amerických. Zajímavostí je, že veškeré produkty, které má v nabídce, jsou vyráběné přímo v Polsku nedaleko Poznaně.
Počáteční investice do otevření pobočky Semilac činí zhruba 630 tisíc korun. Co se týče prostor, které jsou pro zřízení provozovny třeba, je nutné najít takový o velikosti 10 až 100 m2 dle zvoleného typu. A jak Paulina Patelka dodává, za vynaloženou investici získá franšízant kompletní know-how k úspěšnému provozování obchodního místa Semilac. Díky dodržování provozního manuálu tak může franšízant již po několika měsících podnikání dosáhnout bodu zlomu. Vedení značky z pozice franšízora aktivně pomáhá s výběrem vyhovující lokality, stejně jako při jednáních s pronajímateli. Podílí se i na podpisu nájemní smlouvy.
Vzhledem k tomu, že firma klade velký důraz na poskytovanou kvalitu služeb ve všech svých obchodech, garantuje franšízovému partnerovi odborné školení jeho zaměstnanců. A to nejen na samém počátku spolupráce, ale i během ní. Poradí jim i s jejich výběrem. Jako franšízor poskytuje svým franšízantům mimo jiné také pomoc s návrhem ochodu a uspořádáním prodejního ostrůvku.
PŘEČTI ČLÁNKY
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.