Podnikání ve vzdělávání dětí je poslání

Škola hrou / Brick by Brick jsou vzdělávací programy pro děti od 3 do 10 let s využitím kostek LEGO®. Děti si rozšiřují znalosti v oborech jako fyzika, architektura nebo mechanika.
Úterý
26.02.2019
Prázdniny se pro naše franšízanty mohou stát obdobím, kdy dosahují velmi zajímavých příjmů, říká v rozhovoru Adela Masaryková, manažerka sítě Brick By Brick.
 

Franšízovou síť budujete po celé České republice. Jak se vám její rozšiřování daří?
V loňském roce jsme se rozrostli o novou pobočku ve Zlíně. A v otevírání dalších pokračujeme. V současné době zahajuje provoz nová pobočka v Liberci, kterou otevírá náš již fungující franšízový partner z Mladé Boleslavi. Zároveň jsme uprostřed jednání s několika zájemci o franšízové licence v dalších regionech. Předpokládám tedy, že letos se naše síť zase zvětší.​

Je franšíza Brick By Brick vhodná i pro investory, nebo hledáte jen partnery, kteří se budou sami aktivně podílet na chodu pobočky?
Brick By Brick je vhodný spíš pro partnery, kteří se aktivně podílejí na chodu pobočky. Ideálního franšízanta vystihl náš mladoboleslavský partner Martin Kosa. Podle něj je to nadšenec do vzdělávání dětí, který je skvělý obchodník a sám je v kontaktu s rodiči i školami. Od majitele očekáváme, že se zapojí právě do vedení pobočky, obchodu a komunikace se školami. Nemusí být lektor, ale musí mít sám obchodnický drive, který potáhne firmu.

Franšízanti konceptu Brick By Brick nevyděávají jen během školního roku. Jak fungují během prázdnin?
Právě prázdniny hrají v příjmech pro naše franšízanty velkou roli. Rodiče potřebují najít program pro své děti, a proto jsou smysluplné tábory skvělým řešením. Děti milují hru s legem, takže na tábor se těší, ale zároveň se toho mnoho naučí. Když je partner šikovný, dokáže otevřít tábor každý týden prázdnin a z léta se tak stane právě příjmově výborné období.

Jak se momentálně v Česku podniká v oblasti vzdělávání?
Podnikání ve vzděláváním vnímám na jedné straně jako náročné, protože u nás lidé nejsou zvyklí platit za vzdělání. Je to spíš poslání a taky jeden z důvodu, proč Brick By Brick není pro investory, ale pro partnery, kteří se aktivně zapojují ve firmě. Na druhé straně je toto podnikání krásné, protože má smysl a je to skvělý pocit, když vidíte děti a studenty, jak se posouvají a jsou nadšení z toho, co se naučili. Brick By Brick navíc přináší vzdělávání v oblasti, která není ve škole moc oblíbená, například ve fyzice. Ale díky naší metodice a legu, děti lehce pochopí fyzikální zákony a s postavenými modely se i zahrají. Právě proto mě podnikání ve vzdělávání baví a naplňuje a pro licence hledám stejně naladěné partnery.

Jaké je to s konkurencí na trhu? Jak s ní „bojujete“?
Já nemám ráda bojování, takže s konkurencí nebojuji. Myslím si, že každý máme svoje benefity a výhody, ve kterých jsme lepší my, a konkurenti zase mají něco jiného, svého. Hledáme způsoby, jak být v něčem jiní a lepší a najdeme si tak každý svoji část trhu, kde jsme dobří a úspěšní a můžeme existovat popři sobě.

Kdy je pro zájemce o franšízovou licenci nejvhodnější doba Vás kontaktovat tak, aby mohl co nejdříve a nejefektivněji rozjet svoje podnikání pod značkou Brick By Brick?
Kontaktovat nás zájemci můžou kdykoliv, protože rozhodovací proces trvá u každého jinak dlouho a je lepší, aby měli dost času na přípravu rozjezdu. Pro ten je dobrý začátek školního roku, ale i léto kvůli táborům. Je možné začít i ve druhém pololetí školního roku, otevřít několik kurzů, a dobře si připravit půdu na letní tábory a pak nový školní rok.


Peníze na rozjezd / "Licenční poplatek u franšízy Brick By Brick se pohybuje od 49 tisíc Kč. Dalších zhruba 100 tisíc Kč pak franšízant investuje do otevření pobočky," upřesňuje Adéla Masaryková.