Tradice a spolupráce
Objektem zájmu pro tento franšízový koncept původem z Francie tak jsou města s 20 až 30 tisíci obyvatel. V nich by měly najít místa menší obchody s velikostí do 30 m2. Příležitost se však nabízí i podnikatelům v krajských městech, kde již pobočky Yves Rocher má, a to na místech s vysokým pohybem lidí. „Růst chceme jak v u nás, tak i na Slovensku. U našich východních sousedů vnímáme, že prostor pro rozvoj je zde větší vzhledem ke kratší historii značky na tamním trhu a menšímu počtu obchodů oproti České republice,“ prozrazuje Miroslav Kubricht, Managing Director Yves Rocher pro ČR a SR.
Značka zájemcům o franšízovou licenci nabízí dva typy spolupráce a jak vedení sítě uvádí, oba dva jsou pro franšízanty zajímavé. Mohou se buď rozhodnout pro tzv. vázanou franšízu, nebo čistou. V případě vázané franšízy jde o typ spolupráce, kdy je franšízový partner tzv. v podnájmu. Nájemcem prostor jeho obchodu je franšízor. Počáteční investice ve výši cca 1,1 až 1,6 milionu Kč zahrnuje nákup licence a také zboží nutného pro otevření. U čisté franšízy má zájemce obvykle k dispozici vlastní nebytové prostory, případně se mu nabízí vhodný podnájem. K počátečním investicím v tomto případě patří licenční poplatek, stavební úpravy, nákup nábytku a zboží. „Návratnost vložené investice se pohybuje okolo 2 let,“ doplňuje Miroslav Kubricht.
Kosmetických značek je na trhu celá řada, a i další využívají ke svému rozvoji franšízing. Co však hraje do karet Yves Rocher, že se jí daří oslovovat zájemce z řad potenciálních franšízantů, což vedlo až k vybudování sítě čítající 100 obchodů? Jednou z odpovědí na tuto otázku může být tradice a také rodinný příběh, který značka představuje. Svou roli může hrát také společenská odpovědnost, jíž je známá. Jednou z filozofií firmy Yves Rocher je totiž respektovat přírodu a angažovat se pro ni, s čímž se v dnešní době ztotožňuje stále více a více lidí.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.