Tradice a spolupráce
Objektem zájmu pro tento franšízový koncept původem z Francie tak jsou města s 20 až 30 tisíci obyvatel. V nich by měly najít místa menší obchody s velikostí do 30 m2. Příležitost se však nabízí i podnikatelům v krajských městech, kde již pobočky Yves Rocher má, a to na místech s vysokým pohybem lidí. „Růst chceme jak v u nás, tak i na Slovensku. U našich východních sousedů vnímáme, že prostor pro rozvoj je zde větší vzhledem ke kratší historii značky na tamním trhu a menšímu počtu obchodů oproti České republice,“ prozrazuje Miroslav Kubricht, Managing Director Yves Rocher pro ČR a SR.
Značka zájemcům o franšízovou licenci nabízí dva typy spolupráce a jak vedení sítě uvádí, oba dva jsou pro franšízanty zajímavé. Mohou se buď rozhodnout pro tzv. vázanou franšízu, nebo čistou. V případě vázané franšízy jde o typ spolupráce, kdy je franšízový partner tzv. v podnájmu. Nájemcem prostor jeho obchodu je franšízor. Počáteční investice ve výši cca 1,1 až 1,6 milionu Kč zahrnuje nákup licence a také zboží nutného pro otevření. U čisté franšízy má zájemce obvykle k dispozici vlastní nebytové prostory, případně se mu nabízí vhodný podnájem. K počátečním investicím v tomto případě patří licenční poplatek, stavební úpravy, nákup nábytku a zboží. „Návratnost vložené investice se pohybuje okolo 2 let,“ doplňuje Miroslav Kubricht.
Kosmetických značek je na trhu celá řada, a i další využívají ke svému rozvoji franšízing. Co však hraje do karet Yves Rocher, že se jí daří oslovovat zájemce z řad potenciálních franšízantů, což vedlo až k vybudování sítě čítající 100 obchodů? Jednou z odpovědí na tuto otázku může být tradice a také rodinný příběh, který značka představuje. Svou roli může hrát také společenská odpovědnost, jíž je známá. Jednou z filozofií firmy Yves Rocher je totiž respektovat přírodu a angažovat se pro ni, s čímž se v dnešní době ztotožňuje stále více a více lidí.
Léty prověřený byznys / Svůj první obchod otevřela společnost Yves Rocher v roce 1969 na Boulevard Hausmann v Paříži, kde jej můžeme najít dodnes. Do Česka vstoupila značka v roce 1991, na slovenský trh pak v roce 2010. PŘEČTI ČLÁNKY
Péče, která přináší zisk
/21.07.2025
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Franšízing představuje jedinečný obchodní model, který nabízí významné výhody franšízorům i franšízantům. Jaké to jsou?