Jasná vize / Po každém zájemci o franšízovou licenci franšízor chce, aby zaslal svůj životopis, motivační dopis a hrubou ekonomickou rozvahu, v níž představí plánovaný obrat, náklady, výnosy, počet zaměstnanců, náklady na mzdy.
Středa
24.04.2019
Franšíza Yves Rocher otevřela v Česku a na Slovensku 100 poboček. Nyní chce cílit na menší města.
 

Objektem zájmu pro tento franšízový koncept původem z Francie tak jsou města s 20 až 30 tisíci obyvatel. V nich by měly najít místa menší obchody s velikostí do 30 m2. Příležitost se však nabízí i podnikatelům v krajských městech, kde již pobočky Yves Rocher má, a to na místech s vysokým pohybem lidí. „Růst chceme jak v u nás, tak i na Slovensku. U našich východních sousedů vnímáme, že prostor pro rozvoj je zde větší vzhledem ke kratší historii značky na tamním trhu a menšímu počtu obchodů oproti České republice,“ prozrazuje Miroslav Kubricht, Managing Director Yves Rocher pro ČR a SR.

Značka zájemcům o franšízovou licenci nabízí dva typy spolupráce a jak vedení sítě uvádí, oba dva jsou pro franšízanty zajímavé. Mohou se buď rozhodnout pro tzv. vázanou franšízu, nebo čistou. V případě vázané franšízy jde o typ spolupráce, kdy je franšízový partner tzv. v podnájmu. Nájemcem prostor jeho obchodu je franšízor. Počáteční investice ve výši cca 1,1 až 1,6 milionu Kč zahrnuje nákup licence a také zboží nutného pro otevření. U čisté franšízy má zájemce obvykle k dispozici vlastní nebytové prostory, případně se mu nabízí vhodný podnájem. K počátečním investicím v tomto případě patří licenční poplatek, stavební úpravy, nákup nábytku a zboží. „Návratnost vložené investice se pohybuje okolo 2 let,“ doplňuje Miroslav Kubricht.

Kosmetických značek je na trhu celá řada, a i další využívají ke svému rozvoji franšízing. Co však hraje do karet Yves Rocher, že se jí daří oslovovat zájemce z řad potenciálních franšízantů, což vedlo až k vybudování sítě čítající 100 obchodů? Jednou z odpovědí na tuto otázku může být tradice a také rodinný příběh, který značka představuje. Svou roli může hrát také společenská odpovědnost, jíž je známá. Jednou z filozofií firmy Yves Rocher je totiž respektovat přírodu a angažovat se pro ni, s čímž se v dnešní době ztotožňuje stále více a více lidí.


Léty prověřený byznys / Svůj první obchod otevřela společnost Yves Rocher v roce 1969 na Boulevard Hausmann v Paříži, kde jej můžeme najít dodnes. Do Česka vstoupila značka v roce 1991, na slovenský trh pak v roce 2010.

Populární na fóru