Franšíza bez obalu
Za tímto franšízovým konceptem stojí společnost Fitness Food Menu, která je české veřejnosti známá díky svému programu jídla v krabičkách. „Nápad na vytvoření sítě obchodů na principu FoodShopu bezobalu vznikl jako kompenzace k naší aktivitě Fitness Food Menu. V ní jsme se zaměřili na zdravé krabičkové stravování, což ovšem znamená, že denně k zákazníkům putují plastové krabičky,“ vysvětluje Lenka Volfová, spolumajitelka společnosti. „Uvědomujeme si však, co to představuje, proto jsme přišli s možností výroby a prodeje vlastních surovin koncovým zákazníkům – a to formou bez obalu,“ dodává.
Nezatěžovat svět, šetřit čas a nakupovat kvalitní produkty. To jsou hlavní myšlenky konceptu FoodShopu bez obalu. Zrealizovat je v rámci Česka hodlá společnost pomocí franšízových partnerů. Na základě zkušeností a zpětné vazby se koncept bude dále rozvíjet, inovovat a přizpůsobovat požadavkům zákazníků, nejde tedy o striktně danou formu. Již nyní je jasné, že FoodShopu bezobalu nespočívá jen v prodeji potravin a vlastních surovin ze zásobníků, a tím ušetření nadbytečných obalů, ale obsáhne i posezení z EKO nábytku vyrobeného z kartonů nebo třeba nabídku připravených koláčových směsí pro domácí dopečení. Tak je tomu i v první provozovně ve Znojmě.
Jak začít?
I zde platí, že franšízant získává ideu, koncept a plnou podporu ze strany franšízora, což mu pomůže byznys nastartovat, ale nic není zcela zdarma. Volba odpovídajícího prostoru o velikosti min. 50 m2 s možností menšího posezení ve středním či větším městě, dostatek financí na zprovoznění dané prodejny a vstupní poplatek 100 tisíc Kč. Takové jsou základní investiční požadavky na franšízanta. „I my máme pocit odpovědnosti za vlastní jednání a tudíž víme, že určité ekologické cítění, sounáležitost a společenská hlediska jdou ruku v ruce se zájmem a pochopením cílů a smyslů projektu, franšízant musí také respektovat pravidla konceptu,“ doplňuje Lenka Volfová.
Základem tohoto nového konceptu je smysluplná a užitečná myšlenka, podpořená poptávkou trhu. V rámci franšíz FoodShop bezobalu získá franšízant harmonogram realizace zahrnující také předání know-how řízení prodejny, kompletní zajištění a vybavení provozovny (např. nábytek, zásobníky, suroviny), reklamní materiály, marketingovou podporu, školení aj. Relativně nízké vstupní náklady jsou doprovázeny předpokládanou návratností v horizontu jednoho roku.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!