Rebranding a franšíza
Dříve obchody s názvem „Vše za 50“, do budoucna prodejny se jménem „Levno“ a jejich další rozšiřování po celé republice. Takový je cíl majitelů investiční skupiny Calabar Invest, která za maloobchodní sítí stojí. K tomu, aby se jí pobočkami podařilo pokrýt celé naše území, chce využít koncept franšízingu, na jehož přípravě pracují. V současné době prochází obchody se starým názvem rebrandingem a proměnou dle nového označení.
Maloobchodní řetězec Vše za 50 nabízí ve svých prodejnách drogistické zboží, doplňky do domácnosti, sportovní náčiní, textil, obuv, pracovní oblečení a další spotřební zboží. První pobočka vznikla v Mladé Boleslavi, následovalo otevření dalších 5 poboček např. v České Lípě, v Ústí nad Labem nebo v Praze 4 Nuslích.
Hlavní vizí konceptu prodejen Levno je „přestat s plýtváním“. Světová produkce denně chrlí obrovské množství produktů a zákazníci ani prodejci toto množství celé nespotřebují. Výrobci a obchodníci neustále zboží obměňují a uvádějí na trh nové kolekce. Přebytky z předešlé kolekce jsou v ten moment pro ně přítěží, protože zabírají místo novým produktům. Proto se ho potřebují zbavit. Zboží tak často končí zapomenuté ve skladech bez užitku, nebo ještě hůř na skládkách, či ve spalovnách. A právě přebytečné zboží ze skladů společnost od obchodníků vykupuje a nabízí je zákazníkům ve svých obchodech.
Franšízové koncepty, které se orientují na prodej produktů pro bydlení a domácnost, jako výše zmíněná značka, nejsou v Česku žádnou novinkou. Několik takových najdete i v Katalogu franšíz. Patří mezi ně například česká značka dveří a zárubní Solodoor, výrobce garážových vrat a stínící techniky Lomax, prodejce českého křišťálu Gold Crystal Outlet nebo síť Maxeco, která prostřednictvím svých franšízantů na trhu nabízí stejnojmenný topný systém. Dle poslední zprávy poradenské společnosti PROFIT system franchise services působí na tuzemském trhu na 260 franšízových systémů. Ačkoliv podíl franšíz z oblasti služeb převažuje nad sítěmi z řad obchodníků, a to v poměru 58% (152) vs. 42 % (108), je rozvoj obchodních jednotek stále na vzestupu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář