Franšíza pro profíky i začátečníky
Každý, kdo rozjíždí své podnikání v maloobchodě, nejprve přemýšlí o místě, kde si otevře svůj obchod. Jakou strategii v tomto ohledu má značka Semilac?
Při expanzi se zaměřujeme zejména na vyhledávání prostor v nákupních centrech, a to ve městech s více jak 30 tisíci obyvateli. Nejedná se sice o striktní požadavek na naše franšízanty, ale ze zkušeností víme, že právě v takových lokalitách koncept funguje, což franšízantům a zájemcům o licence otevřeně říkáme. Určitě bychom chtěli mít zastoupení ve všech velkých městech, která na daném trhu jsou.
Pro koho je podnikání v rámci sítě Semilac vhodné?
Naše obchodní koncepce představuje příležitost jak pro zkušené podnikatele, tak i pro ty, co teprve začínají podnikat. Se naší značkou tak mohou podnikat například zkušené kosmetičky, „nehtařky“ nebo nadšenci, kteří naši kosmetiku znají a používají a zároveň chtějí své dosavadní zkušenosti přeměnit v opravdový byznys. Hledáme především obchodní partnery, kteří se chtějí zapojit a růst společně s naší značkou.
Jaké formy spolupráce v rámci franšízy zájemcům o licence nabízíte?
Naše nabídka obsahuje tři hlavní formáty - stánek nebo "ostrov", klasický obchod a akademii Semilac. Jsme flexibilní a otevřeni novým nápadům, takže tyto formáty často přizpůsobujeme i nestandardním požadavkům příjemců licencí. Například jsme si uvědomili, jak důležitá jsou v našem oboru školení a všimli jsme si, že ze strany potenciálních franšízantů je velký zájem o otevření Akademie. Jde vlastně o vzdělávací centra, kde jsou díky široké škále kurzů a workshopů školeni jak profesionálové v oboru, tak i ti, co s nehtovým stylingem teprve začínají. V současné době máme školící střediska v několika městech v Polsku - v Poznani, Varšavě, Kędecu, Katovicích a Štětíně, ale také v Německu. V současné době pracujeme na otevření Akademie v Řecku a Španělsku.
Na jak vysokou investici se musí zájemce o franšízu Semilac připravit?
V případě počáteční investice by měl mít k dispozici přibližně 630 tisíc Kč. Výše celkových investic samozřejmě závisí na formátu, pro který se partneři rozhodnou - v závislosti na velikosti prostoru, rozsahu podnikání a typu činnosti. Je třeba poznamenat, že když začne franšízant pod naší hlavičkou podnikat, nebude muset platit žádné další franšízové poplatky.
Jakou podporu svým partnerům poskytujete?
V okamžiku zahájení spolupráce od nás franšízanti získávají veškeré know-how. Aktivně jim pomáháme a radíme při výběru místa. Například v Polsku zprostředkováváme jednání s majiteli prostor, podílíme se také na podpisu nájemní smlouvy. Protože klademe velký důraz na kvalitu služeb, všichni zaměstnanci absolvují odborný výcvik. Franšízantům také pomáháme s výběrem jejich zaměstnanců a jejich následným školením ohledně prodeje našich produktů. Poskytujeme také marketingovou podporu, učíme je, jak vystupovat na sociálních sítích, jak používat propagační a marketingové materiály.
Jak je to s návratností investice pro franšízanty?
Ziskovost prodejního místa závisí na mnoha faktorech, je to umístění obchodu, fixní náklady, a hlavně na prodejních dovednostech, znalostech a nasazení jak samotného franšízanta, tak i jeho zaměstnanců. Proto naše franšízanty školíme a radíme jim, jak efektivně podnikat s cílem dosáhnout optimální návratnosti investic. Výsledkem toho je, že některé z našich prodejen dosáhnou bodu zvratu již po několika měsících práce.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.