Většina českých lídrů podniká od 90. let

Helena Kohoutová, zakladatelka Ocenění českých lídrů / „Při práci na všech projektech vidím, že v České republice působí celá řada ryze českých firem, které dokázaly překonat její hranice. A to jak fyzicky, díky působení na zahraničních trzích, tak i mentálně, kdy svými nápady a know-how ovlivňují podnikání v celém světě. Předešlé ročníky nám ukázaly, že nějakou takovou najdeme v každém kraji naší země, což vnímám jako velmi pozitivní zprávu pro celou českou ekonomiku.“
Pátek
21.06.2019
Ocenění českých lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 89 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky. Celkem 43 % z nich tvoří rodinné firmy.
 

Více jak polovina společností 62,5 %, které se dostaly do finále letošního ročníku Ocenění českých lídrů, na českém trhu působí více jak 20 let a celkem 54 % jich bylo založeno v první polovině 90. let. Naše analýza ukázala, že hlavním motivem pro zahájení podnikání byla pro většinu „Lídrů“ snaha postavit se na vlastní nohy a jít vlastní cestou či záchrana firmy, která by jinak zanikla. V současné době majitelé akcentují potřebu podporovat smysluplné regionální aktivity,“ vysvětluje Helena Kohoutová, zakladatelka projektu Ocenění českých lídrů a Podnikatelské platformy Helas– Budujeme hrdé Česko.  

První místo v Praze patří společnosti ALBI Česká republika, která je známá svými narozeninovými přáními a společenskými hrami. Druhou příčku obsadila advokátní kancelář PRK Partners. Třetí skončila IT společnost IXPERTA. Vítězstvím ve Středočeském kraji se může pochlubit společnost CVP Galvanika zabývající se povrchovou úpravou kovu. Druhé místo obsadila reklamní agentura Quo s.r.o., hned za ní se umístila stavební společnost KASTENV Jihočeském kraji se do čela dostal poskytovatel komplexních služeb v zemědělství, společnost AGRO-partner. Druhé místo přiřkla porota logistické společnosti Transforwarding. Na třetí příčce se umístil výrobce a distributor kvalitních potravin DRUID CZ.

Vítězem v Plzeňskémkraji se stal specialista na koupelny, společnost KERAMIKA SOUKUP, v závěsu za ní skončila na druhém místě společnost SYSTHERM, která svým klientům nabízí komplexní řešení systémů zásobování teplem. Na třetí příčce skončil výrobce pracovních strojů AIR POWER. Vítězem v Karlovarském kraji se stala společnost MOSER zabývající se produkcí bezolovnatého křišťálu. První příčka v Ústeckém kraji náleží výrobci betonových výrobků CS-BETON. Druhé místo obsadil výrobce a prodejce reklamního textilu a pracovních oděvů ADLER Czech. Třetí příčka patří výrobci kancelářských potřeb a potravinářských obalů z kartonu HIT OFFICE. Prvenství v Libereckém kraji přiřkla odborná porota společnosti ECOGLASS, která se věnuje výrobě lisovaných optických dílů. Druhé místo obsadily Jizerské pekárny, třetí pak skončil výrobce a prodejce horolezeckých potřeb a osobních ochranných pracovních prostředků proti pádu SINGING ROCK. Šampionem Královéhradeckého kraje je výrobce pekařských pásových pecí J 4, za ním skončila společnost Dr. Müller Pharma věnující se výrobě léčiv, zdravotnických prostředků doplňků stravy a kosmetiky. Třetí místo pak obsadil výrobce širokého sortimentu produktů pro stavebnictví a zemědělství, obalových materiálů a materiálů pro technické účely, společnost JUTA.

Stroje, šaty i léky

Největším lídrem v Pardubickém kraji je společnostContipro, která se zaměřuje na výrobu farmaceutických a kosmetických surovin a produktů. Druhou příčku obsadila společnost Isolit-Bravo, hned za ní se umístil výrobce zastřešení teras a bazénů ALUKOV. Nejvyšší příčka v Kraji Vysočina patří výrobci malířských a natěračských válečků a dalšího příslušenství IPC plast. Na druhé místo se dostala I. Kamenická stavební a obchodní firma, třetí pak IT společnost GORDIC.Vítězem Ocenění českých lídrů v Jihomoravském kraji se stal prodejce a výrobce průmyslových hadic a těsnění pro firmy GUMEX, následovaný společností T Machinery, která se věnuje vývoji a výrobě dobývacích kombajnů pro těžbu hornin, hřeblových dopravníků, podporubových zařízení, hydraulických výztuží pro zabezpečení těžních prostor. Třetí příčku obsadila dopravní společnost DOPAZ. Lídrem v Olomouckém kraji se stal výrobce oděvů Koutný. Druhá skončila společnost FARMAK, která se věnuje vývoji a výrobě generických látek – API, třetí místo patří železničnímu nákladnímu dopravci IDS CARGO.

Ve Zlínském kraji patří prvenství společnosti KOVÁŘ plus, která se zabývá velkoobchodem a mezinárodním obchodem masa, uzeniny, sýrů, zmrazeného zboží, ryb a zvěřiny. Druhý skončil specialista na komplexní péči o tiskoviny Z STUDIO, třetí místo obsadila společnost Graspo CZ věnující se tisku a výrobě knih, katalogů, časopisů, diářů, notesů a kalendářů. Vítězem v Moravskoslezském kraji se stala společnost MARLENKA international známá zejména svým dortem Marlenka vyráběným podle staroarménskérodinné receptury. Hned za ní skončila společnost FERRMON, která se zabývá výrobou a montáží ocelových konstrukcí a technologických celků. Třetí místo náleží výrobci komponentů pro automobilový průmysl BRANO.

Do projektu Ocenění českých lídrů je společnost nominovaná na základě analýzy veřejně dostupných údajů všech společností v České republice zpracovaných odborným garantem, kterým je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Společnosti dále musí splňovat pravidlo 100% českého vlastnictví a českého občanství majitelů, pravidlo ročního obratu 200 milionů korun aspoň a výše bez omezení, minimálního počtu 50 a více zaměstnanců a v neposlední řadě mají podvojné účetnictví nejméně po dobu 4 let.


Nejlepší z nejlepších / Do letošního finále se dostalo 89 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ty byly vybrány z 1307 společností, které vyhověly kritériím soutěže. V minulých ročnících si pozornost poroty v rámci tohoto projektu vysloužily i firmy rozvíjející se prostřednictvím franšíz.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017