Je nutné mít jasnou představu, co chci

Trendy a inovace / V oboru estetické medicíny je velmi důležité neustálé posouvání se vpřed. Aby byly poskytované služby co nejkvalitnější, je třeba stále sledovat dění v oboru a pracovat s těmi nejlepšími a nejmodernějšími přístroji a metodami. V aktuálním ročníku projektu Ocenění Českých Podnikatelek pak Haná Raková obsadila 2. místo v kategorii Malá firma
pondělí
26.08.2019
Jaké byly začátky před 20 lety a jak se podniká dnes prozradila Hana Raková, jedna ze zakladatelů laserové estetické dermatologie v České republice a majitelka kliniky Esthé.
 

Jaká byla Vaše cesta k podnikání?
Pracovala jsem téměř 10 let na ORL klinice a tam mě zastihl rok 1989. Věděla jsem hned, že se mi otevírá cesta ke splnění mého snu, avšak pohledem racionálním, jevila se jako cesta „zarubaná.“ Neměla jsem vůbec peníze, zkušenosti nula a k tomu dvě malé děti. U mě se stalo přesně to, co se říká v lidových příslovích: „Všichni přeci vědí, že to nejde.“ No a pak se objeví jeden blázen, který to neví, tak jde a udělá to. Kdybych totiž věděla, do čeho jdu, strach by mi nedovolil ani vykročit. Takže – cesta k podnikání je jednoduchá. Je nutné mít jasnou a silnou představu, co chci a nebát se ničeho.

Estetickou medicínou se zabýváte od roku 1990. Jak se za tu dobu změnila? Jak velkou roli v ní hrají inovace a trendy?
Když jsem pracovala na ORL klinice, pokukovala jsem ještě za socialismu po plastické chirurgii, která se mi líbila pro čistotu a výsledky její práce. V řadě případů se naše obory prolínaly a doplňovaly. Proto jsem si ke dvěma atestacím z ORL ještě přidala atestaci z korektivní dermatologie, abych mohla pracovat v týmu plastických chirurgů. To byla krásná léta, nicméně když se v roce 2000 objevily lasery pro dermatologii a estetickou medicínu, věděla jsem, že půjdu zase dál. Inovace v laserové technologii postupují rychlým tempem, být toho součástí je velká radost. Pokud se týká trendů v estetické medicíně, tady už takovou radost nemám. V mnoha případech se stal z tohoto oboru jen byznys a někdy také obchod s iluzí, že lze nezestárnout.

Jak se v současné době v oblasti estetické medicíny podniká? Co je pro úspěch v této branži klíčové? Jak je to s konkurencí?
Mohu jen říci, na jakých hodnotách podnikáme my. Nemáme smlouvy s žádnou pojišťovnou, zcela záměrně. Nejsme celých 20 let závislí vůbec na nikom, a už vůbec ne na státu. Nevzala jsem si nikdy ani korunu z dotací, darů, nebo ze státních peněz. Veškeré nákupy laserů a provoz si platíme sami z toho, co si vyděláme. Je to čestný a přímý vztah mezi námi a pacienty, poslední ostrůvek svobodného podnikání v matrixu přerozdělování, závislostí a bytí někomu za něco vděčný. Pokud se týká konkurence, moc to neřeším. Doba je taková, že konkurence roste jak houby po dešti, ale pokud člověk podniká s nějakými zásadami, není třeba je proklamovat, ale dosvědčit a dokázat v průběhu času svým životem. Jsme zakladatelé laserové dermatologie a jsme tu 25 let.

Jaké máte plány v horizontu následujících pěti let? Kam chcete svůj byznys posunout?
Nechám čas plynout. Ve správnou chvíli se ukáží možnosti. Zatím bych byla šťastná, kdyby věci zůstaly tak, jak jsou.

Neuvažovala jste někdy o rozšíření služeb Vaší kliniky i do dalších regionů, například prostřednictvím franšízové licence a předání know-how? Myslíte si, že je to ve Vašem oboru vhodný způsob rozvoje?
Několik let jsme měli pobočku v Praze na Národní třídě a dále jsme fungovali 5 let v Karlových Varech, nyní máme pobočku v Plzni. Nebráníme se dalšímu rozšiřování, nicméně vše záleží na celé řadě faktorů. V tuto chvíli je tak naše cesta spíše konzervativní.

V aktuálním ročníku projektu Ocenění Českých Podnikatelek jste obsadila 2. místo v kategorii Malá firma. Co pro Vás tento úspěch znamená?
Je to pro mě radost, že přesto, že jsem spíše v pozadí a neprosazuji se reklamou, o mě ti správní lidé vědí. A jak říkal můj moc dobrý kamarád Ing. Halášek, se kterým jsem kliniku stavěla, dobří lidé se prostě jednou musejí potkat.


Čtvrt století na scéně / „Konkurence roste jak houby po dešti, ale pokud člověk podniká s nějakými zásadami, není třeba je proklamovat, ale dosvědčit a dokázat v průběhu času svým životem. My to děláme již 25 let,“ říká Hana Raková, majitelka Esthé - Klinika estetické medicíny.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017