Je nutné mít jasnou představu, co chci
Jaká byla Vaše cesta k podnikání?
Pracovala jsem téměř 10 let na ORL klinice a tam mě zastihl rok 1989. Věděla jsem hned, že se mi otevírá cesta ke splnění mého snu, avšak pohledem racionálním, jevila se jako cesta „zarubaná.“ Neměla jsem vůbec peníze, zkušenosti nula a k tomu dvě malé děti. U mě se stalo přesně to, co se říká v lidových příslovích: „Všichni přeci vědí, že to nejde.“ No a pak se objeví jeden blázen, který to neví, tak jde a udělá to. Kdybych totiž věděla, do čeho jdu, strach by mi nedovolil ani vykročit. Takže – cesta k podnikání je jednoduchá. Je nutné mít jasnou a silnou představu, co chci a nebát se ničeho.
Estetickou medicínou se zabýváte od roku 1990. Jak se za tu dobu změnila? Jak velkou roli v ní hrají inovace a trendy?
Když jsem pracovala na ORL klinice, pokukovala jsem ještě za socialismu po plastické chirurgii, která se mi líbila pro čistotu a výsledky její práce. V řadě případů se naše obory prolínaly a doplňovaly. Proto jsem si ke dvěma atestacím z ORL ještě přidala atestaci z korektivní dermatologie, abych mohla pracovat v týmu plastických chirurgů. To byla krásná léta, nicméně když se v roce 2000 objevily lasery pro dermatologii a estetickou medicínu, věděla jsem, že půjdu zase dál. Inovace v laserové technologii postupují rychlým tempem, být toho součástí je velká radost. Pokud se týká trendů v estetické medicíně, tady už takovou radost nemám. V mnoha případech se stal z tohoto oboru jen byznys a někdy také obchod s iluzí, že lze nezestárnout.
Jak se v současné době v oblasti estetické medicíny podniká? Co je pro úspěch v této branži klíčové? Jak je to s konkurencí?
Mohu jen říci, na jakých hodnotách podnikáme my. Nemáme smlouvy s žádnou pojišťovnou, zcela záměrně. Nejsme celých 20 let závislí vůbec na nikom, a už vůbec ne na státu. Nevzala jsem si nikdy ani korunu z dotací, darů, nebo ze státních peněz. Veškeré nákupy laserů a provoz si platíme sami z toho, co si vyděláme. Je to čestný a přímý vztah mezi námi a pacienty, poslední ostrůvek svobodného podnikání v matrixu přerozdělování, závislostí a bytí někomu za něco vděčný. Pokud se týká konkurence, moc to neřeším. Doba je taková, že konkurence roste jak houby po dešti, ale pokud člověk podniká s nějakými zásadami, není třeba je proklamovat, ale dosvědčit a dokázat v průběhu času svým životem. Jsme zakladatelé laserové dermatologie a jsme tu 25 let.
Jaké máte plány v horizontu následujících pěti let? Kam chcete svůj byznys posunout?
Nechám čas plynout. Ve správnou chvíli se ukáží možnosti. Zatím bych byla šťastná, kdyby věci zůstaly tak, jak jsou.
Neuvažovala jste někdy o rozšíření služeb Vaší kliniky i do dalších regionů, například prostřednictvím franšízové licence a předání know-how? Myslíte si, že je to ve Vašem oboru vhodný způsob rozvoje?
Několik let jsme měli pobočku v Praze na Národní třídě a dále jsme fungovali 5 let v Karlových Varech, nyní máme pobočku v Plzni. Nebráníme se dalšímu rozšiřování, nicméně vše záleží na celé řadě faktorů. V tuto chvíli je tak naše cesta spíše konzervativní.
V aktuálním ročníku projektu Ocenění Českých Podnikatelek jste obsadila 2. místo v kategorii Malá firma. Co pro Vás tento úspěch znamená?
Je to pro mě radost, že přesto, že jsem spíše v pozadí a neprosazuji se reklamou, o mě ti správní lidé vědí. A jak říkal můj moc dobrý kamarád Ing. Halášek, se kterým jsem kliniku stavěla, dobří lidé se prostě jednou musejí potkat.
PŘEČTI ČLÁNKY
Právě to je heslo Papírny Moudrý, jejíž příběh „továrny na mucholapky“ začal v roce 1991 a dnes dováží mucholapky do 50 zemí světa.
V roce 1993 využila mezery na trhu a založila značku La Marque. Více jak 27 let tak Michaela Vlčková pomáhá ženám vybírat to správné spodní prádlo.
Podnikání v oblasti gastronomie láká stále spoustu lidí. Ne všichni však touží po otevření klasické restaurace. Chtějí se vydat cestou bistra nebo kantýny.
Cestovatelský vyhledávač Kiwi.com patří po více než 5 letech mezi 10 největších prodejců letenek na světě. Lze jeho úspěch napodobit? Vyplatí se dnes ještě začít podnikat v cestovním ruchu? Poradíme, jak bojovat s rostoucí konkurencí.
Trend zdravého stravování každým dnem sílí nejen v České republice. Prozradíme vám, co je vůbec nejnáročnější při podnikání v této oblasti, a co všechno je třeba zařídit před startem.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...