Ve franšíze zúročujeme naše zkušenosti
Co přimělo společnost Ardon Safety k vytvoření franšízového konceptu?
Ardon Safety působí na trhu s pracovními oděvy de facto už přes 25 let. Jsme aktivní jak v oblasti B2B tak v B2C businessu. Obchodní prostředí, ve kterém působíme, vzniklo spontánně bez jakýchkoliv jasných pravidel zkraje 90. let. Od té doby se situace v oboru hodně změnila. V posledních letech velmi intenzivně vnímáme potřebu revize minulého obchodního modelu a jeho přizpůsobení novému tržnímu prostředí. Náš zákazník je podstatně náročnější – má nová očekávání ohledně kvality zboží, úrovně servisu a rozsahu dodatečných služeb. Naše společnost má s obsluhou potřeb spotřebitelů velké zkušenosti, víme, jak odbavit zákazníka z jakéhokoliv segmentu výrobní sféry, od drobného živnostníka až po velké průmyslové podniky. Tyto naše poznatky teď přenášíme do franšízingu, systému jasně definovaných pravidel, který společně s našimi zkušenostmi vytváří předpoklady pro solidní výkonnost, vysokou konkurenceschopnost a celkově dlouhodobý společný úspěch.
Jaký vidíte pobočkový potenciál na českém trhu pro síť Ardon? Do jakých lokalit chcete v první fázi franšízového rozvoje proniknout?
Česká republika je průmyslová země, což pro sortiment Ardon představuje obrovský potenciál. Přestože koncentrace průmyslu není regionálně rovnoměrná, díky skladbě našeho sortimentu dává franšízantům solidní šanci na úspěch i v oblastech, kde převažuje například zemědělská produkce nebo terciální sféra. Sortiment Ardon je velmi široký. Kromě vysoce specializovaných prostředků na ochranu zdraví při práci nebo pracovních oděvů jsou v nabídce i oděvy volnočasové nebo vycházkové. To platí i pro obuv. Potenciál pro růst poboček existuje především v oblastech, kde nemáme partnerské zastoupení. Naše společnost má v současné době v tuzemsku desítky velmi solidních obchodních partnerů. Největší koncentrace je v tradičně průmyslových oblastech, jako jsou Plzeňsko, Brněnsko nebo Pardubicko. Aktuálně tedy existuje celá řada oblastí, kde lze franšízový koncept úspěšně rozvinout.
Jaké jsou požadavky na oblast? Poskytujete lokální exkluzivitu?
S ohledem na charakter našeho sortimentu je pro úspěch projektu nutné, aby franšízant podnikal ve městě s minimálně 10 tisíci obyvateli. Takové město by mělo navíc být i přirozeným centrem spádové oblasti s minimálně 20 tisíci obyvateli. Lokální exkluzivitu na franšízing poskytujeme. To znamená, že v dané oblasti nebude zastoupení žádného jiného obchodníka s franšízovou licencí.
Jaké vlastnosti u svých budoucích franšízantů primárně hledáte?
Jedná se o vlastnosti, které vytvářejí předpoklad pro úspěch v jakémkoliv jiném druhu podnikání, případně i v životě osobním. Musí se jednat o svědomitou, energickou, pečlivou, ctižádostivou a pracovitou osobnost, která má navíc solidní organizační schopnosti pro řízení menšího týmu kolegů.
Pro koho je podnikání primárně určeno?
Naše zkušenosti jsou takové, že z hlediska personálního je základním stavebním kamenem ideálně manželský pár mladšího nebo středního věku. To má svůj význam i z hlediska rozdělení obchodních aktivit mezi členy týmu. Principiálně se obchodní činnost odehrává v prodejně nebo přímo v prostorách větších průmyslových zákazníků. Ženy mají obvykle lepší vztah k maloobchodnímu prodeji oděvů nebo obuvi, zatímco muži upřednostňují prezentaci technicky náročnějšího sortimentu přímo u firemních zákazníků.
Kdo je vlastně zákazníkem Vašeho sortimentu?
Naši zákazníci jsou dvojího typu. V první řadě se jedná o firemní klienty z řad stavebních, strojírenských nebo zemědělských společností, které je třeba obsluhovat přímo v jejich prostorách. Ve druhém případě se jedná o živnostníky nebo jiné spotřebitele (zahrádkáře, chalupáře, turisty, sportovce), kteří navštíví naši prodejnu a nakoupí podle potřeby.
Náš portál nabízí celou řadu franšízových příležitostí. Jaké jsou podle Vás výhody nabídky pracovních oděvů?
Objektivních výhod je několik, hlavní jsou dvě. Především, pracovní oděvy, obuv a pracovní rukavice, jsou sortiment, jehož spotřeba je garantována zákonem. Česká republika je už mnoho let součástí EU, kdy v popředí jejího zájmu je ochrana zdraví při práci. Za poslední dvě desítky let došlo v našem sektoru k významné transformaci potřeb a ke zvýšení spotřeby jako v málokterém oboru. Díky snahám EU tomu do budoucna nebude jinak. Rezistence vůči snížení spotřeby se projevila i v době hospodářského útlumu z let 2008 až 2010. Druhou významnou výhodou je, že u našich franšízantů najdete volnočasový sortiment atraktivního vzhledu ve kvalitě, na kterou jste zvyklí z civilního sektoru. Náš sortiment postupně rozšiřuje řady svých spotřebitelů na celou populaci. Obě tyto výhody dávají budoucím franšízantům vysokou míru pravděpodobnosti úspěchu.
Dobře, ale trh s pracovními oděvy už existuje mnoho let a vládne na něm jistě velká konkurence. Jaký je předpoklad, že se Vaši franšízanti prosadí?
Jistě, trh zde funguje už mnoho let a prosadit se není snadné. Začít „od nuly“ a uspět je z našeho pohledu téměř nemožné. Daného stavu jsme si vědomi, proto jsme vypracovali pružný systém spolupráce, který je schopen se adaptovat na každé prostředí ve kterékoliv fázi hospodářského cyklu. Konkurenční výhodou našich franšízantů nejsou pouze zkušenosti a sortiment franšízora, ale i flexibilní nastavení vztahu dodavatel-odběratel. To dává celému projektu vysokou šanci na trvalý úspěch.
Uzavřeli jste už nějakou franšízovou smlouvu? Máte z praxe ověřenu funkčnost systému?
Franšízový systém pro nás není nový. Od roku 2014 ve zkušební provozu fungují dvě licence. Je to dostatečně dlouhá doba na to, abychom systém odladili a celkově ho vyhodnotili. Za těch pět let se oběma franšízantům podařilo vybudovat úspěšné podnikání a silnou a respektovanou pozici na trhu. Systém ARDON je teď připraven přivítat nové partnery.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Köp / få billig fentanyl online utan recept,
Köp Ksalol receptfritt nu i Sverige Webbplats ; https://malmoapotek.com/produkt/amfetamin/ Telegram :https://t.me/+LbJ9ijNCwa9hMDNk Var kan du beställa högkvalitativa...
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.