Před konkurencí si budujeme náskok

Zákazníkům na očích / Většinu obchodů pod hlavičkou PONT to go najdeme v uzlech hromadné dopravy, zdravotnických zařízeních nebo kancelářských komplexech.
pondělí
20.01.2020
Rok 2019 byl pro PONT to go ve znamení modernizace a redesignu. Dveře zákazníkům však otevřely i nové pobočky, říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
 

Pokud mám správné informace, v letošním roce slaví společnost JPServis, která stojí za franšízou PONT to go, 25 let působení na trhu. Jakých oněch 25 let bylo?
Ano, v roce 2020 oslaví naše společnost 25 let působení na trhu v České republice. V roce 1995 byla otevřena první convenience prodejna značky PONT v Praze na Masarykově nádraží. V té době ještě v rámci partnerství se švédskou společností PRIAB a ve spojení s mateřskou společností JLV, a.s. (dříve Jídelní a lůžkové vozy, a.s.). Od té doby se prodejny rozrostly a rozšířily o další koncepty MINIT (dříve Fornetti Café), BioPoint, Momento Café a BistroPoint. K dnešnímu dni máme v provozu po celé České republice přes 60 provozoven, díky kterým se JPServis stal významným hráčem na tuzemském trhu s perfektním logistickým i obchodním zázemím, jejímž cílem je uspokojování požadavků a přání zákazníků zejména cestující veřejnosti.

K dnešnímu dni jsme také postupně v prodejnách PONT zavedli několik služeb Zásilkovna, prodej léků Medipoint, SAZKA, Fortuna. V roce 2019 jsme došli k rozhodnutí o změně designu obchodů PONT do nových barev, upraveného loga a vnitřního vybavení. Vzhledem k tomu, že konkurence také nespí, tak jsme chtěli být vždy o krok napřed. I zákazníci jsou čím dál náročnější na kvalitu, rychlost, čerstvost, obsluhu. Ke konci roku 2019 jsme otevřeli nově zrekonstruovanou vlajkovou prodejnu Praha Masarykovo nádraží v novém designu PONT to GO.

Jak v uplynulém roce síť rostla? Kolik momentálně na trhu najdeme poboček, kolik z nich je v rukách franšízových partnerů?
Na rozvoji a inovacích u svých konceptů pracujeme neustále. Otevřely se nové prodejny v Havlíčkově Brodě, Českých Budějovicích, Karlových Varech, Kolíně a v Sokolově. V České republice najdeme v současné době přes 60 vlastních poboček, a několik poboček provozovaných ve spolupráci s franšízantem, například v Opavě.

Požadavky na prostor vhodný pro otevření franšízové pobočky jsou v případě vaší sítě poměrně jasně definovány. Je v České republice stále dostatek míst, jež tyto vaše požadavky splňují?
Tvoříme koncept, ve kterém se dokážeme přizpůsobovat požadavkům a přáním zákazníků, což nám usnadňuje rozvoj sítě po celé republice. Míst, kam se naše koncepty hodí, je v rámci republiky ještě mnoho. To znamená, že potenciál je a naším cílem je každý rok rozšiřovat stávající prodejní síť o další nové provozovny.

Má franšízant vašeho konceptu pevně dáno, jaké zboží a od jakých dodavatelů by mělo tvořit jeho sortiment, nebo je mu dán i prostor např. pro prodej produktů od lokálních výrobců?
Určitý sortiment a dodavatelé jsou pevně dané, nicméně je třeba složení sortimentu lokálně upravovat. Každá franšízová spolupráce je nastavena individuálně. V rámci smluvního vztahu tedy záleží na dohodě. Koncept neustále inovujeme nejen v oblasti designové, ale také produktové. Naším cílem je zákazníkům nabízet perfektní služby, které v dnešní době potřebuje a naše značky si tak udržují silnou přední pozici na trhu v těchto našich segmentech.

Jaké jsou plány pro rok 2020?
V roce 2020 nás toho čeká opravdu hodně. Budeme pokračovat v renovování stávajících prodejen. Chystáme se otevřít prodejny v Břeclavi po rekonstrukci, nové prodejny v Českém Krumlově, Praze Libni a nově kavárny v Kolíně a Ostravě hl.n.  Dále nás v tomto roce čeká několik rekonstrukcí prodejen, a to například v Olomouci nebo Hradci Králové. Novinkou bude otevření franšízové provozovny Fruitisimo v Olomouci. Ani značka BioPoint nezůstává stranou našeho zájmu. Inovace nejen produktové, ale i designové, představíme ještě před začátkem jara letošního roku v Praze na Masarykově nádraží.


S ohledem na lokalitu / „Každá franšízová spolupráce je nastavena individuálně. A to se týče i nabídky zboží v prodejnách PONT to go. Určitý sortiment a dodavatelé jsou pevně dané, nicméně je třeba složení sortimentu lokálně upravovat,“ říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.