Před konkurencí si budujeme náskok
Pokud mám správné informace, v letošním roce slaví společnost JPServis, která stojí za franšízou PONT to go, 25 let působení na trhu. Jakých oněch 25 let bylo?
Ano, v roce 2020 oslaví naše společnost 25 let působení na trhu v České republice. V roce 1995 byla otevřena první convenience prodejna značky PONT v Praze na Masarykově nádraží. V té době ještě v rámci partnerství se švédskou společností PRIAB a ve spojení s mateřskou společností JLV, a.s. (dříve Jídelní a lůžkové vozy, a.s.). Od té doby se prodejny rozrostly a rozšířily o další koncepty MINIT (dříve Fornetti Café), BioPoint, Momento Café a BistroPoint. K dnešnímu dni máme v provozu po celé České republice přes 60 provozoven, díky kterým se JPServis stal významným hráčem na tuzemském trhu s perfektním logistickým i obchodním zázemím, jejímž cílem je uspokojování požadavků a přání zákazníků zejména cestující veřejnosti.
K dnešnímu dni jsme také postupně v prodejnách PONT zavedli několik služeb Zásilkovna, prodej léků Medipoint, SAZKA, Fortuna. V roce 2019 jsme došli k rozhodnutí o změně designu obchodů PONT do nových barev, upraveného loga a vnitřního vybavení. Vzhledem k tomu, že konkurence také nespí, tak jsme chtěli být vždy o krok napřed. I zákazníci jsou čím dál náročnější na kvalitu, rychlost, čerstvost, obsluhu. Ke konci roku 2019 jsme otevřeli nově zrekonstruovanou vlajkovou prodejnu Praha Masarykovo nádraží v novém designu PONT to GO.
Jak v uplynulém roce síť rostla? Kolik momentálně na trhu najdeme poboček, kolik z nich je v rukách franšízových partnerů?
Na rozvoji a inovacích u svých konceptů pracujeme neustále. Otevřely se nové prodejny v Havlíčkově Brodě, Českých Budějovicích, Karlových Varech, Kolíně a v Sokolově. V České republice najdeme v současné době přes 60 vlastních poboček, a několik poboček provozovaných ve spolupráci s franšízantem, například v Opavě.
Požadavky na prostor vhodný pro otevření franšízové pobočky jsou v případě vaší sítě poměrně jasně definovány. Je v České republice stále dostatek míst, jež tyto vaše požadavky splňují?
Tvoříme koncept, ve kterém se dokážeme přizpůsobovat požadavkům a přáním zákazníků, což nám usnadňuje rozvoj sítě po celé republice. Míst, kam se naše koncepty hodí, je v rámci republiky ještě mnoho. To znamená, že potenciál je a naším cílem je každý rok rozšiřovat stávající prodejní síť o další nové provozovny.
Má franšízant vašeho konceptu pevně dáno, jaké zboží a od jakých dodavatelů by mělo tvořit jeho sortiment, nebo je mu dán i prostor např. pro prodej produktů od lokálních výrobců?
Určitý sortiment a dodavatelé jsou pevně dané, nicméně je třeba složení sortimentu lokálně upravovat. Každá franšízová spolupráce je nastavena individuálně. V rámci smluvního vztahu tedy záleží na dohodě. Koncept neustále inovujeme nejen v oblasti designové, ale také produktové. Naším cílem je zákazníkům nabízet perfektní služby, které v dnešní době potřebuje a naše značky si tak udržují silnou přední pozici na trhu v těchto našich segmentech.
Jaké jsou plány pro rok 2020?
V roce 2020 nás toho čeká opravdu hodně. Budeme pokračovat v renovování stávajících prodejen. Chystáme se otevřít prodejny v Břeclavi po rekonstrukci, nové prodejny v Českém Krumlově, Praze Libni a nově kavárny v Kolíně a Ostravě hl.n. Dále nás v tomto roce čeká několik rekonstrukcí prodejen, a to například v Olomouci nebo Hradci Králové. Novinkou bude otevření franšízové provozovny Fruitisimo v Olomouci. Ani značka BioPoint nezůstává stranou našeho zájmu. Inovace nejen produktové, ale i designové, představíme ještě před začátkem jara letošního roku v Praze na Masarykově nádraží.

PŘEČTI ČLÁNKY

Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
„Aktuálně má síť prodejen PONT to go jednoho franšízanta, to se může postupně měnit. Důležitá je pro nás kvalita," říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
Když Petře Vichtové přišla nabídka stát se vedoucí prodejny PONT to go, chvíli váhala než ji přijala. Pod hlavičkou této značky dnes podniká už víc jak 10 let.
Rozvoj sítě obchodů franšízy PONT to go se nezastavuje. Podle jejího vedení se současná doba tou vhodnou pro otevírání dalších poboček.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!