Další pobočka? Nikdy neříkej nikdy
Podnikání bylo Martinovi Řehákovi blízké od počátku jeho pracovní dráhy. Znalost jeho úskalí i radostí, společně s předchozí pracovní zkušeností, umožnili bezproblémové zapojení se do franšízového systému. O tom, že to bude právě Oxalis, rozhodl moment, kdy Martina Řeháka kontaktoval jeho známý, který v té době pracoval na interním projektu franšízy v této ryze české společnosti, která se zabývá dovozem, zpracováním a distribucí sypaných čajů a výběrové kávy.
Pomohla i otevřenost v komunikaci ze strany poskytovatele licence „Musím říci, že to pro mě bylo velmi příjemné překvapení. Partnerský přístup a rovná komunikace hned od začátku, bez pocitu nepříjemného mentorování,“ říká Řehák s tím, že i po sedmi letech spolupráce je velmi spokojený s pravidelnou komunikací s franšízorem. Konzultují společně strategie pro obchod a v průběhu roku se potkávají i při jiných příležitostech.
Komunikace jako základ
Právě přímost a otevřenost komunikace je podle Martina Řeháka to, na co se musí zájemce o franšízovou licenci Oxalis připravit. Problémem pro olomouckého franšízanta není ani pravidelný dozor ze strany franšízora. Když se to tak vezme, ani ho jako dozor nevnímá. Spíše ho vidí jako podporu, díky níž může pod touto značkou úspěšně fungovat.
Podnikání na principu franšízingu se podle Řeháka od toho „klasického“ příliš neliší: „Je jedno v jakých kulisách se to konkrétní podnikání odehrává. Principy, radosti i obavy, jsou vždy podobné. Přináší pocit svobody, ale i občasné probdělé noci.“ Pozitivum vidí především v tom, že může využívat synergií, které se generují v týmu franšízora nebo při setkávání se s jinými franšízanty. „Nemusíme riskovat neúspěch marketingové kampaně v rámci relativně malého prostoru jednoho krajského města. Vývoj nových produktů a náklady s ním spojené nás zatíží až později, až už je určitá strategie hotová,“ upřesňuje Martin Řehák.
Nyní se společně s Oxalisem soustředí na zkvalitnění komunikace se zákazníky a rozšíření nabídky produktů. Otevření páté prodejny zatím Řehák nezvažuje: „Každodenní práce s provozem v tuto chvíli zcela pohlcuje naše podnikatelské ambice. Ale znáte to – nikdy neříkej nikdy.“
Více než 20 let zkušeností / Na českém trhu začala značka Oxalis budovat franšízový koncept v roce 1998. V Česku vidí prostor pro zhruba 80 obchodů. Loni v září vstoupila s franšízou i na Slovensko. PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!