Další pobočka? Nikdy neříkej nikdy
Podnikání bylo Martinovi Řehákovi blízké od počátku jeho pracovní dráhy. Znalost jeho úskalí i radostí, společně s předchozí pracovní zkušeností, umožnili bezproblémové zapojení se do franšízového systému. O tom, že to bude právě Oxalis, rozhodl moment, kdy Martina Řeháka kontaktoval jeho známý, který v té době pracoval na interním projektu franšízy v této ryze české společnosti, která se zabývá dovozem, zpracováním a distribucí sypaných čajů a výběrové kávy.
Pomohla i otevřenost v komunikaci ze strany poskytovatele licence „Musím říci, že to pro mě bylo velmi příjemné překvapení. Partnerský přístup a rovná komunikace hned od začátku, bez pocitu nepříjemného mentorování,“ říká Řehák s tím, že i po sedmi letech spolupráce je velmi spokojený s pravidelnou komunikací s franšízorem. Konzultují společně strategie pro obchod a v průběhu roku se potkávají i při jiných příležitostech.
Komunikace jako základ
Právě přímost a otevřenost komunikace je podle Martina Řeháka to, na co se musí zájemce o franšízovou licenci Oxalis připravit. Problémem pro olomouckého franšízanta není ani pravidelný dozor ze strany franšízora. Když se to tak vezme, ani ho jako dozor nevnímá. Spíše ho vidí jako podporu, díky níž může pod touto značkou úspěšně fungovat.
Podnikání na principu franšízingu se podle Řeháka od toho „klasického“ příliš neliší: „Je jedno v jakých kulisách se to konkrétní podnikání odehrává. Principy, radosti i obavy, jsou vždy podobné. Přináší pocit svobody, ale i občasné probdělé noci.“ Pozitivum vidí především v tom, že může využívat synergií, které se generují v týmu franšízora nebo při setkávání se s jinými franšízanty. „Nemusíme riskovat neúspěch marketingové kampaně v rámci relativně malého prostoru jednoho krajského města. Vývoj nových produktů a náklady s ním spojené nás zatíží až později, až už je určitá strategie hotová,“ upřesňuje Martin Řehák.
Nyní se společně s Oxalisem soustředí na zkvalitnění komunikace se zákazníky a rozšíření nabídky produktů. Otevření páté prodejny zatím Řehák nezvažuje: „Každodenní práce s provozem v tuto chvíli zcela pohlcuje naše podnikatelské ambice. Ale znáte to – nikdy neříkej nikdy.“

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!