Franšízy z „vlastních“ zdrojů
Cílem tohoto franšízového konceptu je mít v Česku 150 poboček a na Slovensku 50. A jak se zdá, za jeho naplněním vedení sítě vykročilo poměrně rázně. Aktuálně má totiž v Česku 100 provozoven a u našich východních sousedů 37. Jak připouští manažer rozvoje franšízy Naturhouse Petr Kouble, v Česku je plánovaný rozvoj mírně ve skluzu. To je podle něj dáno hlavně současnou situací na trhu práce, kdy lze obecně pozorovat menší zájem o franšízové licence.
I přesto má však Naturhouse ambice proniknout během roku 2020 do měst, ve kterých doposud nemá zastoupení. Zájemce o franšízovou licenci se však může stát také majitelem jedné ze 16 poboček, které jsou momentálně vedeny týmem franšízora a nachází se v regionech naší země. „S ohledem na situaci na trhu práce očekáváme spíše pomalejší nárůst počtu nových poboček. S trochou nadsázky lze říct, že se těšíme na nějaké oslabení ekonomiky, kdy lidé opět začnou cítit nejistotu zaměstnání a budou více vyhledávat podnikatelské příležitosti,“ poznamenává Petr Kouble.
Vztah s klientem jako základ
Dosáhnout tak vysokého počtu poraden, jaký si Naturhouse předsevzal, umožňuje fakt, že franšízu tohoto původem španělského konceptu lze otevřít i v malých městech. Tedy i těch s 5 až 10 tisíci obyvatel, a to díky tzv. mikro mikro konceptu. Jak je možné, že se v tak malé obci „uživí“ franšízová pobočka? Podle Koubleho je vysvětlení poměrně jednoduché. Metoda, kterou Naturhouse při své práci využívá, je založena na dlouhodobé spolupráci s klientem, proto franšízant nepotřebuje neustálý přísun velkého počtu klientů, což by mohl být ve velkých městech problém.
Největší podíl na síti Naturhouse mají poradny otevřené v rámci tzv. mikrokonceptu, tady ve městech s počtem obyvatel od 10 do 19 tisíc. Ty dnes tvoří většinu nově otevíraných poboček a tento trend lze očekávat i do budoucna. Faktem totiž je, že měst s více jak 20 tisíci obyvateli, v nichž by Naturhouse neměl své zastoupení, u nás již moc není.
VIZITKA ZNAČKY NATURHOUSE
- Původ značky: Španělsko
- Výše investice dle typu franchisové licence:
- standard - od 420 tis. Kč
- mikro-koncept - od 290 tis. Kč
- mikro-mikro koncept - od 250 tis. Kč

PŘEČTI ČLÁNKY

Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Značka Naturhouse nabízí franšízantům 2 typy poboček podle lokalit, ve kterých působí. Kolik peněz je potřeba investovat do rozjetí podnikání?
„Naše plány expanze nezměnil ani koronavirus. Stále bychom rádi dosáhli počtu 150 prodejen,“ říká Jan Gonda, master-franšízant sítě Naturhouse pro ČR a SR.
Úterý 22. října, den, který bude v bratislavském hotelu Crown Plaza patřit franšízingu a výstavě „Podnikajte s franchisingom“. Jaké značky návštěvníci uvidí?
V Česku a na Slovensku má značka Naturhouse 137 výživových poraden. Je jednou z nejrychleji expandujících franšíz. A hledá další franšízanty.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.