Na velikosti „nezáleží“ / Majitelům obchodů mimo velká města se často daří lépe. Mohou se totiž spolehnout na loajalitu zákazníků a také mají větší příležitost s nimi budovat dlouhodobější vztahy.
Pátek
17.04.2020
Zapojení do chodu svých prodejen, takoví jsou franšízanti sítě Coccodrillo. Investory mezi nimi nenajdete. Jak se jí nyní daří?
 

Během letošního roku chce vedení franšízového systému Coccodrillo dále rozšířit svou síť prodejen s dětským oblečením. V Česku i na Slovensku by rádo otevřelo minimálně tři nové pobočky. Na tom nic nemění ani momentální situace ohledně vládních nařízení, která uzavřela všechny obchody zákazníkům. Své místo by měly nové prodejny najít na zajímavých místech ve městech s více jak 20 tisíci obyvateli. Atraktivními lokalitami jsou však i města s nižším počtem obyvatel, která se mohou pyšnit čilým turistickým ruchem.

V současné době se všechny obchody značky Coccodrillo na českém trhu připravují na znovuotevření, ke kterému by dle plánu vlády mělo dojít v pondělí 27. dubna. Plán na otevření obchodů na Slovensku představí tamní vláda během týdne od 20. do 26. dubna. „Naše obchody jsou plně zásobené novou kolekcí zboží a franšízanti se postupně vybavují i potřebnou dezinfekcí a ochrannými prostředky tak, aby splnili všechny hygienické podmínky, které vláda nastavila. Výdaje s tím spojené jim jako centrála proplácíme,“ říká manažerka franšízových prodejen Coccodrillo pro Českou republiku a Slovensko Renáta Kubáňová. A dodává, že pro zákazníky jsou kromě nové řady oblečení připraveny i zajímavé akce, což by také mohlo pomoci franšízantům s vynahrazením ztrát, ke kterým kvůli uzavření prodejen došlo.

Rozšíření i díky konkurenci

Plány na další expanzi navazují na poměrně úspěšný rok 2019, který zvláště v Česku značka dětského oblečení zažila. Podařilo se jí totiž otevřít 4 nové prodejny, a to v Českých Budějovicích, pražském OC Šestka, benešovském OC Greenpark a břeclavském OC Břeclove. „Na sousedním Slovensku jsme se soustředili na budování značky a také na přípravu nových franšízových prodejen, které by brzy měly zahájit provoz,“ prozrazuje Renáta Kubáňová s tím, že na otevření je téměř připraven obchod v Čadci, finišují také přípravy v prodejně v Michalovcích. Otevření nové bratislavské pobočky, které bylo naplánováno na letošní duben se zatím odsouvá. Podle Renaty Kubáňové by však neměl být problém ji otevřít na začátku července.

Na českém trhu by rozšiřování pobočkové sítě Coccodrillo mělo napomoci i to, že značka přebírá obchody po konkurenci, která náš trh opustila. Jde o značku dětského oblečení 5.10.15, které se nepodařilo vytvořit si v tuzemsku silnou pozici. Již dnes je jasné, že jeden z obchodů, který pod touto značkou fungoval se přemění na franšízovou pobočku Coccodrillo.

Vztah ke značce i k dětem

A jací jsou franšízanti Coccodrillo? Jak Renáta Kubáňová upozorňuje, vyloženého investora mezi nimi nenajdeme. Franšízovou licenci tohoto konceptu si pořizují zejména lidé, kteří chtějí na prodejně osobně fungovat. Jsou připraveni stát se tváří značky, tváří, kterou budou znát všichni zákazníci stejně tak, jako oni budou znát je. Náhoda tomu chtěla, že všichni současní franšízanti, kteří v síti působí, jsou rodiče, nikdo z nich není bezdětný. Možná proto je jejich vztah ke značce Coccodrillo srdeční záležitostí.

Pozitivní zprávou pro všechny potenciální zájemce o pořízení franšízové licence této sítě obchodů je fakt, že její franšízanti nemají problém s hledáním zaměstnanců. A to i v době, kdy si celá řada firem stěžovala na nedostatek lidí na pracovním trhu. Tím, že franšízanti Coccodrillo jsou zvyklí pracovat za pultem svých obchodů, jsou schopni své zkušenosti předat i svým zaměstnancům. A navíc, čas od času se stává, že do svého byznysu zapojí i svoji rodinu a ze svého franšízového podnikání tak udělají rodinný byznys. A ten je často odolnější v dobách krize, jako je ta, která momentálně ve světě nastala.


Směs franšízantů / Franšízoví partneři Coccodrillo nemusí mít před vstupem do sítě žádné zvláštní zkušenosti s podnikáním, také proto se rekrutují z nejrůznějších oblastí. Najdeme mezi nimi jak ty, kteří mají s obchodem zkušenosti, tak například i maminky po mateřské dovolené.