Známá značka pomáhá prodeji
Majitel uherskobrodské firmy, která se specializuje na kompletní rekonstrukce a realizace interiérů, uvažoval o pořízení franšízové licence Solodoor již nějakou dobu. Viděl v ní výzvu, motivaci a hlavně příležitost, jak rozšířit svůj byznys. „S produkty této značky jsem měl již dlouholeté zkušenosti. Využíval jsem je pro své klienty v rámci práce na jejich projektech už od roku 2010. Proto když se naskytla příležitost stát se součástí této sítě, začal jsem o tom opravdu vážně přemýšlet,“ vzpomíná Petr Konrád s tím, že k finálnímu rozhodnutí ho kromě samotného systému, který mu dává smysl, mimo jiné i osoba ředitele franšízové sítě Stanislava Malohlavy a jeho nasazení.
Prodejna, kterou za vydatné pomoci franšízora před více jak rokem otevřel, našla své místo ve Zlíně. Zahájení provozu předcházelo intenzivní školení zaměřené zejména na produkty a prodejní dovednosti franšízanta a jeho zaměstnankyně. Podpora ze strany poskytovatele licence před startem zahrnovala také pomoc s výběrem toho správného místa a jeho úpravy. Prostor prodejny Solodoor Centrum totiž musí splňovat několik podmínek. Měla by se nacházet v přízemí a mít výlohu, která vede do ulice. Zároveň by mělo být možné v její bezprostřední blízkosti pohodlně zaparkovat.
Rychlý start
„Interiér pobočky a její vybavení jsme ladili zhruba 2 měsíce. Od franšízora jsme dostali architektonický návrh, který sloužil jako vodítko pro stavbu prodejny a jejího vybavení,“ vysvětluje Petr Konrád. Významnou pomocí při otevření prodejny jsou také ceny výstavních vzorků, které franšízant získá s velmi výraznou slevou. Součástí podpory je samozřejmě také marketing, a to nejen v začátcích, ale po celou dobu trvání franšízové smlouvy, která se uzavírá na 5 let. „Můžeme využívat grafiku, těžit z kampaní, které franšízor realizuje na celostátní úrovni,“ doplňuje majitel zlínského Solodoor Centra.
Podle Petra Konráda je největším přínosem zapojení se do franšízového konceptu Solodoor fakt, že není na své podnikání sám. V případě problémů má na koho se obrátit. „Velkou výhodou je pomoc například při řešení reklamací či servisu, kdy je třeba komunikovat přímo s továrnou. Toto za nás přebírá právě franšízor,“ vysvětluje s tím, že franšízanti Solodoor mají možnost využít i centrálního vedení účetnictví.
Investice do bydlení
Co by zlínský franšízant poradil těm, kteří o pořízení franšízové licence této tradiční a dynamicky se rozvíjející české značky uvažují? Určitě by měli mít dostatek kapitálu pro financování celého projektu, a hlavně chuť uspět. „Jako v každém podnikání, i ve franšíze mohou přijít komplikace. Když se však vše dělá s nadšením, jde to snáz. A navíc máte v zádech zkušeného partnera, který je připraven vám pomoci,“ doplňuje Petr Konrád s tím, že pro něj bylo jistě výhodou, že produkty značky dříve znal a v podstatě se pohyboval v oboru.
Byznys Petra Konráda nestojí ani dnes, kdy je podnikání v Česku ovlivněno nejrůznějšími vládními opatřeními. V současné době vyřizuje montáže objednávek z prvních měsíců letošního roku, takže momentálně výpadky nepozoruje. „Jisté snížení počtu zakázek může přijít v následujících cca dvou měsících. V současné době však již máme naše pobočky otevřené, takže jsme připraveni plnit přání našich zákazníků. Očekávám, že případné výpadky objednávek doženeme o prázdninách, kdy lidé místo cestování na dovolenou, budou investovat do zkrášlení svého bydlení,“ věří Petr Konrád.
A jaké jsou plány Petra Konráda do budoucna v rámci podnikání se značkou Solodoor? Jak sám říká, je teprve na začátku, má za sebou první rok, který v mnohém předčil nastavené plány. Otevření další franšízové pobočky tak zatím neplánuje. Soustředit se chce na zajištění návratu investice, získání nových zákazníků a péči nejen o ně, ale i o ty stávající.

PŘEČTI ČLÁNKY

Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Touha po osamostatnění se a vlastním podnikání přivedla Lubomíra Bouzka k podnikání pod hlavičkou franšízového konceptu. Svou budoucnost spojil se značkou Solodoor.
„Rádi bychom se rozrostli do krajských měst, ve kterých zatím nemáme zastoupení," říká v rozhovoru Jakub Mulač, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Během prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila prodejní síť dveří a zárubní meziročně prodeje o 40 %. Její obrat dosáhl během ledna až března cca 14 milionů Kč.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář