Léto s novou pobočkou
Současná situace, ve které se aktuálně nachází celá česká ekonomika, mírně zpomalila rozšiřování franšízového konceptu Smajlík na našem trhu. Ačkoli již majitelé této značky speciálního bezlepkového pekařství vedli jednání s několika zájemci o jeho licence, na čas je přerušili. „Nechceme potenciální partnery tlačit do franšízy v této nejisté době. Proto jsme se rozhodli už letos v létě otevřít sami další provozovnu. To, kde ji zákazníci najdou, zatím neprozradíme,“ říká spolumajitelka konceptu Ivana Vaníčková s tím, že i přesto jsou otevřeni jednání o nových místech a příležitostech pro franšízanty.
Dobrou zprávou pro případné zájemce o pořízení licence Smajlík je fakt, že krize způsobená omezeními kvůli boji s koronavirem, se tržeb všech čtyř poboček, které na trhu fungují, dotkla minimálně. A to zejména díky povaze produktů, které svým zákazníkům tato pekařství nabízí. Samozřejmě, jak centrála, tak i franšízanti, museli zavést nutná opatření a pozorovali také změnu v četnosti nákupů. Nicméně, současně s tím však stoupla hodnota průměrného nákupu, který zákazníci v pekařství pořídí.
Prostor pro zapojení
To vše tedy nahrává k tomu, aby se stávající počet obchodů i nadále rozrůstal. Franšíza pekařství Smajlík se vzhledem ke svému poměrně úzkému zaměření, co se zákazníků týká, hodí téměř výhradně do krajských měst, která jsou logickými centry jednotlivých regionů. Právě tam je totiž počet potenciálních zákazníků nejvyšší. Momentálně u nás najdeme dvě pekařství Smajlík v Brně, které provozuje sama centrála firmy, a po jedné v Ostravě a Praze. V hlavním městě funguje pobočka ve formátu shop in shop.
Investice do otevření jedné pobočky Speciálního pekařství Smajlík se pohybuje okolo 200 tisíc korun s tím, že tato částka zahrnuje přeměnu prostoru dle designu sítě a také vybavení. Franšízový poplatek je nulový, a to po dobu minimálně 10 let. To sebou nese i dohodu vytvářet tzv. chráněná pracovní místa pro pracovníky zdravotně znevýhodněné nebo s handicapem. Společně s franšízantem pak centrála vybírá to správné místo pro otevření pobočky, a to tak, aby nebylo ovlivněno vlastní sítí ani konkurencí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!