Léto s novou pobočkou
Současná situace, ve které se aktuálně nachází celá česká ekonomika, mírně zpomalila rozšiřování franšízového konceptu Smajlík na našem trhu. Ačkoli již majitelé této značky speciálního bezlepkového pekařství vedli jednání s několika zájemci o jeho licence, na čas je přerušili. „Nechceme potenciální partnery tlačit do franšízy v této nejisté době. Proto jsme se rozhodli už letos v létě otevřít sami další provozovnu. To, kde ji zákazníci najdou, zatím neprozradíme,“ říká spolumajitelka konceptu Ivana Vaníčková s tím, že i přesto jsou otevřeni jednání o nových místech a příležitostech pro franšízanty.
Dobrou zprávou pro případné zájemce o pořízení licence Smajlík je fakt, že krize způsobená omezeními kvůli boji s koronavirem, se tržeb všech čtyř poboček, které na trhu fungují, dotkla minimálně. A to zejména díky povaze produktů, které svým zákazníkům tato pekařství nabízí. Samozřejmě, jak centrála, tak i franšízanti, museli zavést nutná opatření a pozorovali také změnu v četnosti nákupů. Nicméně, současně s tím však stoupla hodnota průměrného nákupu, který zákazníci v pekařství pořídí.
Prostor pro zapojení
To vše tedy nahrává k tomu, aby se stávající počet obchodů i nadále rozrůstal. Franšíza pekařství Smajlík se vzhledem ke svému poměrně úzkému zaměření, co se zákazníků týká, hodí téměř výhradně do krajských měst, která jsou logickými centry jednotlivých regionů. Právě tam je totiž počet potenciálních zákazníků nejvyšší. Momentálně u nás najdeme dvě pekařství Smajlík v Brně, které provozuje sama centrála firmy, a po jedné v Ostravě a Praze. V hlavním městě funguje pobočka ve formátu shop in shop.
Investice do otevření jedné pobočky Speciálního pekařství Smajlík se pohybuje okolo 200 tisíc korun s tím, že tato částka zahrnuje přeměnu prostoru dle designu sítě a také vybavení. Franšízový poplatek je nulový, a to po dobu minimálně 10 let. To sebou nese i dohodu vytvářet tzv. chráněná pracovní místa pro pracovníky zdravotně znevýhodněné nebo s handicapem. Společně s franšízantem pak centrála vybírá to správné místo pro otevření pobočky, a to tak, aby nebylo ovlivněno vlastní sítí ani konkurencí.

PŘEČTI ČLÁNKY

Síť prodejen tabáku a tisku Traficon chce letos otevřít 10 prodejen v novém designu. Renovací projdou i straší pobočky provozované na bázi franšízy.
První pobočka partnerské sítě prodejen Můj obchod v novém kabátu byla otevřena v Praze na Náměstí Míru., následovat by měly další.
Speciální pekařství Smajlík se rozrůstají. Franšízové pobočky najdou zákazníci již i v Ostravě a v Praze.
Naši franšízanti pomáhají lidem se zdravotním znevýhodněním, proto u nich hledáme hlavně zápal, říká Pavel Vaníček, jednatel společnosti GS Agency, která stojí za bezlepkovým pekařstvím Smajlík.
Speciální pekařství Smajlík je zaměřeno zejména na celiaky a lidi s potravinovou alergií. Franšízantům nabízí nulový poplatek po dobu minimálně 10 let.
Nejčtenější

Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Skupina Crocodille plánuje na letošek rozšíření franšízových konceptů Bageterie Boulevard a 360Pizza. Své dveře zákazníkům by mělo otevřít 10 nových poboček.
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!