Byznys v kondici
Podle průzkumu České komory fitness stála vládní opatření, která významně omezila provoz sportovišť, každé „fitko“ v průměru více než 330 tisíc Kč. Více než polovina provozovatelů, 55,3 %, nastavila krizový plán se svými zaměstnanci a okamžitě začala jednat se svými klienty. Z průzkumu také vyplývá, že 34 % dotazovaných provozovatelů muselo přistoupit ke snížení mezd a odměn svých zaměstnanců, 42 % provozovatelů dočasně se svými trenéry a instruktory ukončilo spolupráci a po otevření provozoven se z tohoto počtu znovu podařilo obnovit spolupráci téměř 70 % provozovatelů. Až 20 % trenérů a instruktorů se do otevřených fitness center však znovu nevrátilo.
Výpadek tržeb se dotknul i franšízových sítí, které v tuzemsku v sektoru fitness fungují. Téměř dvouměsíční přerušení provozu pro jejich franšízanty znamenalo v podstatě nulové tržby, ale stále také nutnost platit nájemné a personál, což tvoří velkou většinu jejich nákladů. V té době tak franšízový partneři podnikající pod značkou Body Body i Body Express ocenili přístup poskytovatelů licence, kteří jim během této situace odpustili franšízové poplatky. „Partnerům jsme radili s financemi a tím, jak snížit fixní náklady a dojednat si např. prominutí nájmu. Také jsme začali být aktivnější ve video konferencích s franšízovými partnery v rámci kterých, probíráme nastalé změny, aktualizujeme prodejní a marketingovou strategii, zkvalitňujeme naše interní procesy, školíme apod.,“ říká Ivana Aquin z franšízy Body Body. informační servis ze strany franšízora se mohli opřít i franšízanti BodyExpress. „Dostávali pravidelnou informační podporu čerpanou z různých zdrojů, aby plně využili všech vládních pobídek a podpor,“ doplňuje Tomáš Krmíček, zakladatel této franšízové sítě, která má u nás 9 poboček, z nichž 7 je franšízových.
Návrat do normálu
O tom, že podpora ze strany franšízorů zafungovala, svědčí i fakt, že žádný z franšízantů nemusel své podnikání z důvodu koronakrize ukončit. Někteří z nich v současné době ještě čekají na vyjádření pronajímatelů prostor ohledně snížení nájmu, což by jim umožnilo využít podpory z programu Ministerstva průmyslu a obchodu s názvem Covid-Nájemné. Díky tomu by mohli platit pouze 20 % nájmu za 2. čtvrtletí tohoto roku, což by částečně vykompenzovalo ztrátu z uzavření provozu.
V současné době se návštěvnost fitness studií navrací do předkrizového stavu. I ten byl ale pozvolný. V květnu, kdy ještě platila restriktivní omezení jako např. zákaz sprch a nošení roušek při tréninku, byla obsazenost studií Body Body zhruba jen na 50 až 60 %. „V červnu se však již obsazenost studií vrátila ke stavu před uzavřením provozů, některá studia měla dokonce i vyšší obsazenost než v lednu, což je ve fitness oboru nejsilnější měsíc v roce,“ doplňuje Ivana Aquin. Podobně to vidí i Tomáš Krmíček z Body Express, kam se v podstatě po otevření do všech poboček vrátilo 95 % klientů. „Zbylých 5 % tvořili ti, kteří z důvodu home office neměli cestu do míst svého studia. Nyní jsou již všichni zpět a zaznamenáváme nárůst klientů. Nahrává tomu i to, jak se u nás cvičí – rychle a v soukromí. Za 20 minut jednou týdně má klient odtrénováno a potkal se jen se 2 dalšími osobami včetně trenéra,“ dodává. Ostatně, podobné to je i u franšízy Body Body.

PŘEČTI ČLÁNKY

Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Franšíza Body Express sází na franšízanty s manažerskými zkušenostmi. Pobočky mohou otevírat ve městech s více jak 10 tisíci obyvateli.
Radku Růžičkovou přivedla k franšíze BodyBody láska ke sportu. Čím ji právě tato značka oslovila?
Zájemci o franšízu BodyBody si mohou vybrat ze dvou typů licencí. Jaká investice na ně čeká?
Drtivou většinu studií Body Express provozují franšízanti. Daří se jim nejen ve velkých, ale i menších městech.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.