Plním si sen o vlastním podnikání
O vlastním podnikání začala uherskohradišťská franšízantka tohoto konceptu uvažovat ještě v době, kdy pracovala v oboru gastronomie. Jako provozní restaurace ji naplňovala práce spojená s řízením lidí i celého provozu. Právě tam tedy vznikla myšlenka rozjet něco vlastního.
„Sport pro mě byl v té době velkým koníčkem, i proto jsem se v této oblasti vzdělávala, aniž bych měla ambice v této branži profesionálně působit. Po úspěšné rekvalifikaci fitness trenéra, jsem začala více pronikat do prostředí fitness a vedla tak několik let skupinové lekce zaměřené na kruhové tréninky, bosu, nebo TRX,“ vzpomíná Radka s tím, že později k ní sami začali lidé chodit, ptát se, a projevili tak zájem o osobní koučování a soukromé lekce ve fitness centru. V ten moment tak začala více přemýšlet nad tím, zda se tomu nevěnovat naplno a profesionálně na hlavní úvazek.
Byznys pod proudem
Finální rozhodnutí padlo, jak to u žen podnikatelek často bývá, během mateřské dovolené. Právě tehdy si totiž ujasnila, že by se ráda věnovala něčemu vlastnímu a sportovní branže byla volbou číslo 1. „I když je Uherské Hradiště jen okresním městem, najdeme v něm řadu fitness center a míst, kde lze absolvovat skupinové lekce. Začala jsem tedy hledat díru na trhu, což mě přivedlo k EMS (elektrické stimulaci svalů). To už mě pak lehce dovedlo k BodyBody. Samozřejmě jsem franšízy s EMS porovnávala a koncept BodyBody mi byl celkově nejsympatičtější, neboť se vlastně jedná o jediný EMS fitness koncept na trhu, který splňuje odborné požadavky na provoz fitness center. Trénink s klienty tak vedou certifikovaní osobní trenéři, kteří umí trénink udělat zajímavý a na míru přizpůsobený potřebám různých klientů,“ vysvětluje majitelka studia BodyBody v Uherském Hradišti, která má za sebou aktuálně třičtvrtě roku v této franšízové síti.
Jak sama říká, i přes zkušenosti s vedením gastroprovozu pro ni je samostatné podnikání stále něčím novým, s podporou franšízora to však není tak složité, jako by to mohlo být pro člověka, který rozjel byznys ryze na vlastní pěst. I přesto se však i dnes občas potýká s všudypřítomným papírováním. Na začátku spolupráce pak bylo klíčové najít ten správný prostor a zajistit jeho rekonstrukci tak, aby vyhovoval standardům franšízové sítě.
Před samotným otevřením své franšízové pobočky mohla Radka těžit z velké podpory ze strany franšízora. „Práci mně tehdy velmi ulehčily veškeré materiály, které mně franšízor poskytl – od franšízového podnikatelského plánu přes provozní příručku, vzory smluv, tréninkových karet až po hotové marketingové materiály, konzultace nad projektovým plánem a ladění posledních detailů,“ prozrazuje Radka Růžičková s tím, že otevřením dveří klientům však podpora od centrály neskončila. Stále se na celý tým může obrátit v momentě, když potřebuje pomoci nebo poradit, což vnímá jako největší výhodu toho, že se stala součástí franšízové sítě.
Franšíza jako poslání
O franšízovou licenci by se podle uherskohradišťské franšízantky měli ucházet lidé, kteří mají vztah k oblasti sportu a fitness a chtějí si splnit sen o tom, že budou podnikat a zároveň pomáhat dalším lidem v dosahování jejich cílů. „Ano, samozřejmě, každý potřebuje vydělávat peníze, aby uživil a zabezpečil sebe a svou rodinu, ale co pořád mám před očima já, je pomoc lidem s jejich životním stylem,“ vysvětluje Radka Růžičková a upozorňuje, že na budoucí franšízanty čeká spousta práce.
V první řadě je totiž třeba si uvědomit, že stálá klientela se nevybuduje přes noc, někdy to trvá i roky. S tím je třeba počítat. Bylo by totiž mylné domnívat se, že stačí jen otevřít studio Body Body a lidé se pohrnou. Franšízoví partneři by tak měli počítat s tím, že především v prvních měsících provozu je neustále třeba oslovovat cílovou skupinu a přemýšlet o strategiích, jak potenciálním klientům vysvětlit benefity tohoto způsobu cvičení, a to nenásilnou a edukativní formou.
PŘEČTI ČLÁNKY
Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Zájemci o franšízu BodyBody si mohou vybrat ze dvou typů licencí. Jaká investice na ně čeká?
„Letos chceme s konceptem BodyBody Home & Office expandovat i mimo Prahu, prozrazuje Ivana Aquin," spolumajitelka franšízy BodyBody.
Podle České komory fitness muselo kvůli jarním protikoronavirovým opatření až 10 % fitness center ukončit provoz. Jak si dnes stojí franšízanti BodyBody?
Celkové ztráty fitness sektoru vlivem koronavirových opatření dosáhly téměř 400 milionů korun. Jak si stojí fitness franšízy?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.