Plním si sen o vlastním podnikání

Byznys podle počasí / „Během roku se střídají silnější i slabší měsíce. Přes léto se spousta lidí věnuje venkovním aktivitám, užívají si dovolených, proto je toto období slabší. Hned v září se však vrací,“ prozrazuje Radka Růžičková, majitelka studia BodyBody v Uherském Hradišti.
pondělí
24.10.2022
Radku Růžičkovou přivedla k franšíze BodyBody láska ke sportu. Čím ji právě tato značka oslovila?
 

O vlastním podnikání začala uherskohradišťská franšízantka tohoto konceptu uvažovat ještě v době, kdy pracovala v oboru gastronomie. Jako provozní restaurace ji naplňovala práce spojená s řízením lidí i celého provozu. Právě tam tedy vznikla myšlenka rozjet něco vlastního.

„Sport pro mě byl v té době velkým koníčkem, i proto jsem se v této oblasti vzdělávala, aniž bych měla ambice v této branži profesionálně působit. Po úspěšné rekvalifikaci fitness trenéra, jsem začala více pronikat do prostředí fitness a vedla tak několik let skupinové lekce zaměřené na kruhové tréninky, bosu, nebo TRX,“ vzpomíná Radka s tím, že později k ní sami začali lidé chodit, ptát se, a projevili tak zájem o osobní koučování a soukromé lekce ve fitness centru. V ten moment tak začala více přemýšlet nad tím, zda se tomu nevěnovat naplno a profesionálně na hlavní úvazek.

Byznys pod proudem

Finální rozhodnutí padlo, jak to u žen podnikatelek často bývá, během mateřské dovolené. Právě tehdy si totiž ujasnila, že by se ráda věnovala něčemu vlastnímu a sportovní branže byla volbou číslo 1. „I když je Uherské Hradiště jen okresním městem, najdeme v něm řadu fitness center a míst, kde lze absolvovat skupinové lekce. Začala jsem tedy hledat díru na trhu, což mě přivedlo k EMS (elektrické stimulaci svalů). To už mě pak lehce dovedlo k BodyBody. Samozřejmě jsem franšízy s EMS porovnávala a koncept BodyBody mi byl celkově nejsympatičtější, neboť se vlastně jedná o jediný EMS fitness koncept na trhu, který splňuje odborné požadavky na provoz fitness center. Trénink s klienty tak vedou certifikovaní osobní trenéři, kteří umí trénink udělat zajímavý a na míru přizpůsobený potřebám různých klientů,​“ vysvětluje majitelka studia BodyBody v Uherském Hradišti, která má za sebou aktuálně třičtvrtě roku v této franšízové síti.

Jak sama říká, i přes zkušenosti s vedením gastroprovozu pro ni je samostatné podnikání stále něčím novým, s podporou franšízora to však není tak složité, jako by to mohlo být pro člověka, který rozjel byznys ryze na vlastní pěst. I přesto se však i dnes občas potýká s všudypřítomným papírováním. Na začátku spolupráce pak bylo klíčové najít ten správný prostor a zajistit jeho rekonstrukci tak, aby vyhovoval standardům franšízové sítě.

Před samotným otevřením své franšízové pobočky mohla Radka těžit z velké podpory ze strany franšízora. „Práci mně tehdy velmi ulehčily veškeré materiály, které mně franšízor poskytl – od franšízového podnikatelského plánu přes provozní příručku, vzory smluv, tréninkových karet až po hotové marketingové materiály, konzultace nad projektovým plánem a ladění posledních detailů,“ prozrazuje Radka Růžičková s tím, že otevřením dveří klientům však podpora od centrály neskončila. Stále se na celý tým může obrátit v momentě, když potřebuje pomoci nebo poradit, což vnímá jako největší výhodu toho, že se stala součástí franšízové sítě.

Franšíza jako poslání

O franšízovou licenci by se podle uherskohradišťské franšízantky měli ucházet lidé, kteří mají vztah k oblasti sportu a fitness a chtějí si splnit sen o tom, že budou podnikat a zároveň pomáhat dalším lidem v dosahování jejich cílů. „Ano, samozřejmě, každý potřebuje vydělávat peníze, aby uživil a zabezpečil sebe a svou rodinu, ale co pořád mám před očima já, je pomoc lidem s jejich životním stylem,“ vysvětluje Radka Růžičková a upozorňuje, že na budoucí franšízanty čeká spousta práce.

V první řadě je totiž třeba si uvědomit, že stálá klientela se nevybuduje přes noc, někdy to trvá i roky. S tím je třeba počítat. Bylo by totiž mylné domnívat se, že stačí jen otevřít studio Body Body a lidé se pohrnou. Franšízoví partneři by tak měli počítat s tím, že především v prvních měsících provozu je neustále třeba oslovovat cílovou skupinu a přemýšlet o strategiích, jak potenciálním klientům vysvětlit benefity tohoto způsobu cvičení, a to nenásilnou a edukativní formou.


Přání klientů / „Klienti, kteří se stanou členy BodyBody a dochází pravidelně na tréninky, potřebují individuální péči a já k nim tak přistupuji, což mě nesmírně naplňuje,“ prozrazuje franšízanta Body Body Radka Růžičková.