Obchodní příležitost na trhu dopravy
V současné době neexistuje téměř žádný průmyslový sektor, který čas od času nevyužívá dopravní službu typu „same day“, tedy tu, kterou bychom mohli označit jako pohotovostní, kdy je zásilka doručena v den jejího podání. Jak důležitá, a v některých případech naprosto klíčová, je tato služba, vědí zejména ve firmách, jejichž pověst a úspěch závisí na tom, jak rychle dodají požadovaný produkt, v podobě například náhradního dílu, zákazníkovi. A právě na tento druh přepravy se specializuje společnost Flash Europe, která si vybudovala pověst evropského lídra v tomto odvětví. Své služby chce nabízet i zákazníkům v Česku.
„Tlak konkurence a vysoká očekávání dnešních zákazníků vedly velké množství společností ke změně strategie, pokud jde o objednávky a sklady. Zásoby ve skladech jsou dnes udržovány na minimu a produkty jsou nabízeny tzv. na vyžádání,“ vysvětluje Frank van Dorn, franšízový manažer ve Flash Europe s tím, že během 38 let působení v této branži viděl, jak se efektivní řízení dodavatelského řetězce a pohotovostní přeprava staly klíčovými faktory úspěchu pro každou firmu. Jak ukazuje praxe, průmysloví a maloobchodní giganti se stále více spoléhají na společnosti specializující se na tento typ dopravních služeb, protože tak mohou udržet své výrobní linky „v pohybu“ a zároveň si udržet kontrolu nad zásobami.
Náš zákazník, náš pán
Než se však velká firma rozhodne uzavřít partnerství na spolupráci s logistickou společností, musí si být jistá, že splní její podmínky, které mohou být mnohdy specifické. „Nadnárodní skupiny vyžadují určitou úroveň poskytovaných služeb a upřednostňují globální řešení – nechtějí si v každé zemi hledat nového partnera na logistiku. Chtějí takové partnery, kteří se přizpůsobí procesům firmy a porozumí jejím prioritám. Nejde jen o přepravu a doručení, jde o to se co nejvíce přizpůsobit klientovi a zajistit co nejtransparentnější proces doručování. Právě toto dnes hledají špičkové firmy v průmyslu i maloobchodě,“ doplňuje van Dorn.
K tomu, aby mohla společnost Flash následovat tyto moderní trendy, vytvořila globální logistickou síť s pobočkami ve více než 18 zemích. Jak sám van Dorn poznamenává, společnost vychází z potřeb svých zákazníků a přepravců a navrhla vhodné technologické nástroje, které usnadňují kontrolu a celý proces přepravy a dodání. Díky strategii, která se zaměřuje na potřeby zákazníků a dodavatelů, vytvořila Flash úspěšný obchodní model. Takový, který kurýrům umožnil v roce 2018 uskutečnit 480 000 dodávek a překonat více než 300 milionů kilometrů.
Šance pro podnikatele z regionu
V příštích letech má společnost v plánu pracovat na rozšíření své logistické sítě otevíráním franšízových dceřiných společností na vybraných trzích. Mezi ty, o které má velký zájem, patří i Česká republika a Slovensko. „Pokud chceme rozšířit a posílit naši síť, musíme najít na místních trzích vhodné partnery - spolehlivé a ambiciózní podnikatele zajímající se o oblast logistiky, ale především máme zájem navázat spolupráci s podnikateli, kteří se již podnikání v dopravě zabývají. Ukázalo se totiž, že v tomto oboru jsou ve skutečnosti nejen našimi přirozenými, ale také ideálními partnery,“ říká Van Dorn. Podepsáním hlavní franšízové dohody se franšízový partner Flash přeneseně „dostane za volant“ a vydá se na cestu. Jeho hlavní úlohou bude najít, kontaktovat, vyškolit a rozvíjet síť individuálních franšízantů s použitím ověřeného obchodního modelu Flash na svém území.
Držitelé franšízových licencí Flash mohou počítat s výraznou podporou při dalším rozvíjení svého byznysu. Kromě práce pod hlavičkou zavedené značky, získají řadu materiálů a nástrojů, které jim usnadní jejich každodenní provoz. Jde například o provozní příručku se všemi obchodními postupy a standardy, software na podporu logistiky dodávek vytvořený přímo na míru a plný přístup k široké síti profesionálních dodavatelů z celé Evropy. Velmi důležitý pro rozhodování zájemce může být také fakt, že podpisem franšízové smlouvy získá přístup k zákaznické základně, se kterou společnost již spolupracuje. Nalézt v ní lze klienty z řad takových značek jako jsou Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch apod.
Investice, kterou bude muset nový držitel franšízové či master-franšízové licence konceptu Flash podstoupit, bude součástí vyjednávání. Nejedná se totiž o rozvoj sítě zcela od začátku. Flash již podporuje zákazníky v České republice i na Slovensku, a tito zákazníci budou předáni franšízovým jednotkám.
Franšízy v běhu / První fáze rozvoje franšízové sítě byla dokončena na tureckém trhu, kdy společnost Flash Europe našla master-franšízanta, kterému se již podařilo najít dva franšízové partnery. Každý z nich si otevřel jednu pobočku. Hledání nových master-franšízantů i individuálních franšízantů pokračuje v celé Evropě. PŘEČTI ČLÁNKY
Networking mění kontakty v kontrakty
/15.09.2025
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.