Obchodní příležitost na trhu dopravy
V současné době neexistuje téměř žádný průmyslový sektor, který čas od času nevyužívá dopravní službu typu „same day“, tedy tu, kterou bychom mohli označit jako pohotovostní, kdy je zásilka doručena v den jejího podání. Jak důležitá, a v některých případech naprosto klíčová, je tato služba, vědí zejména ve firmách, jejichž pověst a úspěch závisí na tom, jak rychle dodají požadovaný produkt, v podobě například náhradního dílu, zákazníkovi. A právě na tento druh přepravy se specializuje společnost Flash Europe, která si vybudovala pověst evropského lídra v tomto odvětví. Své služby chce nabízet i zákazníkům v Česku.
„Tlak konkurence a vysoká očekávání dnešních zákazníků vedly velké množství společností ke změně strategie, pokud jde o objednávky a sklady. Zásoby ve skladech jsou dnes udržovány na minimu a produkty jsou nabízeny tzv. na vyžádání,“ vysvětluje Frank van Dorn, franšízový manažer ve Flash Europe s tím, že během 38 let působení v této branži viděl, jak se efektivní řízení dodavatelského řetězce a pohotovostní přeprava staly klíčovými faktory úspěchu pro každou firmu. Jak ukazuje praxe, průmysloví a maloobchodní giganti se stále více spoléhají na společnosti specializující se na tento typ dopravních služeb, protože tak mohou udržet své výrobní linky „v pohybu“ a zároveň si udržet kontrolu nad zásobami.
Náš zákazník, náš pán
Než se však velká firma rozhodne uzavřít partnerství na spolupráci s logistickou společností, musí si být jistá, že splní její podmínky, které mohou být mnohdy specifické. „Nadnárodní skupiny vyžadují určitou úroveň poskytovaných služeb a upřednostňují globální řešení – nechtějí si v každé zemi hledat nového partnera na logistiku. Chtějí takové partnery, kteří se přizpůsobí procesům firmy a porozumí jejím prioritám. Nejde jen o přepravu a doručení, jde o to se co nejvíce přizpůsobit klientovi a zajistit co nejtransparentnější proces doručování. Právě toto dnes hledají špičkové firmy v průmyslu i maloobchodě,“ doplňuje van Dorn.
K tomu, aby mohla společnost Flash následovat tyto moderní trendy, vytvořila globální logistickou síť s pobočkami ve více než 18 zemích. Jak sám van Dorn poznamenává, společnost vychází z potřeb svých zákazníků a přepravců a navrhla vhodné technologické nástroje, které usnadňují kontrolu a celý proces přepravy a dodání. Díky strategii, která se zaměřuje na potřeby zákazníků a dodavatelů, vytvořila Flash úspěšný obchodní model. Takový, který kurýrům umožnil v roce 2018 uskutečnit 480 000 dodávek a překonat více než 300 milionů kilometrů.
Šance pro podnikatele z regionu
V příštích letech má společnost v plánu pracovat na rozšíření své logistické sítě otevíráním franšízových dceřiných společností na vybraných trzích. Mezi ty, o které má velký zájem, patří i Česká republika a Slovensko. „Pokud chceme rozšířit a posílit naši síť, musíme najít na místních trzích vhodné partnery - spolehlivé a ambiciózní podnikatele zajímající se o oblast logistiky, ale především máme zájem navázat spolupráci s podnikateli, kteří se již podnikání v dopravě zabývají. Ukázalo se totiž, že v tomto oboru jsou ve skutečnosti nejen našimi přirozenými, ale také ideálními partnery,“ říká Van Dorn. Podepsáním hlavní franšízové dohody se franšízový partner Flash přeneseně „dostane za volant“ a vydá se na cestu. Jeho hlavní úlohou bude najít, kontaktovat, vyškolit a rozvíjet síť individuálních franšízantů s použitím ověřeného obchodního modelu Flash na svém území.
Držitelé franšízových licencí Flash mohou počítat s výraznou podporou při dalším rozvíjení svého byznysu. Kromě práce pod hlavičkou zavedené značky, získají řadu materiálů a nástrojů, které jim usnadní jejich každodenní provoz. Jde například o provozní příručku se všemi obchodními postupy a standardy, software na podporu logistiky dodávek vytvořený přímo na míru a plný přístup k široké síti profesionálních dodavatelů z celé Evropy. Velmi důležitý pro rozhodování zájemce může být také fakt, že podpisem franšízové smlouvy získá přístup k zákaznické základně, se kterou společnost již spolupracuje. Nalézt v ní lze klienty z řad takových značek jako jsou Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch apod.
Investice, kterou bude muset nový držitel franšízové či master-franšízové licence konceptu Flash podstoupit, bude součástí vyjednávání. Nejedná se totiž o rozvoj sítě zcela od začátku. Flash již podporuje zákazníky v České republice i na Slovensku, a tito zákazníci budou předáni franšízovým jednotkám.

PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.