Čas se rozhodnout

Zaměřeno na Česko / Mezi značkami, které se budou ucházet o přízeň potenciálních franšízových partnerů, jsou i ty, které je hledají i v České republice. Kromě již jmenovaných jde například o síť originálních restaurací Easy Beer a Easy Wine, značku La Donuteria, světoznámý brand Subway, samoobslužné prádelny Bubbles nebo americkou značku Mail Boxes Etc.
Pátek
02.10.2020
Příležitost ten pravý byznys pro vaše podnikání se blíží. 18. ročník největšího franšízového veletrhu v regionu CEE ve varšavském Paláci kultury a vědy odstartuje již 15. října.
 

Cestu do Polska mají občané České republiky otevřenou bez omezení. Proto nic nebrání tomu, abyste v polovině října vyrazili směr Varšava a možná změnili svou budoucnost. S franšízou se to totiž může stát. Bylo by tedy škoda takovou šanci promarnit. Na varšavském veletrhu se totiž letos představí více jak 100 franšízových konceptů, které hledají franšízanty i master-franšízanty pro svůj další rozvoj. A nejde jen o růst na domácím polském trhu, řada z nich má ambici rozšířit své působení i do dalších zemí Evropy.

Na největší franšízové události ve střední a východní Evropě se budou o přízeň zájemců o franšízové licence ucházet koncepty z více jak tuctu odvětví. Stalo se již tradicí, že tou nejzastoupenější branží je gastronomie. Podnikatelé, kteří chtějí rozjet svůj byznys si budou moci vybírat z několika desítek značek. Jmenovat můžeme například Subway, Royal Sushi, Chicken Chicken, Lodolandia nebo Crazy Bubble.  Zastoupení však budou mít i franšízy z dalších oborů, jako například obchod, reality nebo péče o krásu a zdraví. Pro ty, co svou budoucnost vidí v podnikání v oboru vzdělávání, je tu šance setkat se se zástupci franšíz Edukido nebo Coding Giants. Tedy těch, které hledají své zástupce přímo na českém i slovenském trhu.

Zkušenosti a cenné rady

Po celou dobu veletrhu bude probíhat také Fórum Vlastního Byznysu, v jehož rámci budou odborníci nejen na franšízing sdílet své zkušenosti a znalosti s budoucími franšízanty. Účastníci fóra budou mít příležitost dozvědět se o zásadách spolupráce ve franšíze, zjistit, na co je třeba dbát před podpisem smlouvy. Speciálním hostem Fóra bude Maciej Orłoś, novinář a kouč, který bude hovořit o svých vlastních obchodních zkušenostech a správě kanálu YouTube.

Na letošním ročníku dostanou poprvé prostor také zkušení franšízanty, kteří budou odpovídat na otázky potenciálních budoucích franšízantů. Prozradí, jak se podniká pod hlavičkou zavedené značky, jak hodnotí spolupráci s centrálou poskytovatele licence, na jakou podporu se ze strany franšízora mohou spolehnout. Zájemcům o franšízové licence se tak naskytne vynikající příležitost získat z první ruky informace o každodenní práci franšízanta, klást otázky, a nakonec si správně vybrat. Vstup na Fórum je zdarma, na základě vstupenky na veletrh.

Nevíte, jak si vybrat? Máme pro vás několik tipům, na co se soustředit.

  • Podnikání, které si vyberete, budete provozovat alespoň několik příštích let. Hledejte koncept, který odpovídá vašim zájmům.
  • Zjistěte, jak se vyvíjí odvětví, které vás zajímá.
  • Zeptejte se vystavovatele na základní podmínky spolupráce v rámci franšízy, která vás zajímá.
  • Seznamte se se všemi částmi investice, abyste mohli správně posoudit své možnosti. Zeptejte se, jak dlouho po začátku svého podnikání byste měli začít vydělávat.
  • Zjistěte od franšízora, jakou podporu nabízí při zahájení podnikání. Možná váš budoucí poskytovatel franšízy poskytuje podporu i při financování investice.
  • Zeptejte se, jakou úroveň vašeho zapojení váš budoucí franšízor očekává. U některých konceptů totiž platí, že franšízant by se měl sám aktivně zapojit do fungování franšízové pobočky, tedy nejen jako investor.

Pořadatelem varšavského franšízového veletrhu je varšavská pobočka poradenské skupiny PROFIT system franchise services a portál Franchising.pl.


Šance na exkluzivitu / Během tří dnů věnovaných franšízingu se účastníkům akce představí franšízové sítě, které hledají partnery pro svůj rozvoj nejen na polském trhu, ale i v dalších středoevropských zemích. Příležitost najít svůj budoucí byznys zde tak mají i ti podnikatelé, kteří se rozhodli například do Česka či na Slovensko přivést značku, která zde ještě nemá své zastoupení.

Populární na fóru

Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl na https://ideaclub.cz/slovnik-pojmu/franchising a příjde...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

2 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Návrat zahraničních značek

Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#

1 komentář(e)
posledni 16.03.2015