Čas otevřít svou školu kódování

Řešení pro krizi / Neodstatek IT profesionálů a digitálních dovedností jako takových se bude i nadále zhoršovat. Tradiční vzdělávací instituce nejsou schopny tuto mezeru zaplnit. V této situaci je zapotřebí institucí, které budou na tento schodek reagovat rozhodným, praktickým a účinným způsobem. A jednou z nich je i franšízový koncept Coders Lab.
Středa
21.10.2020
Pandemie koronaviru ukázala potřebu technologických a IT odborníků. Franšíza Coders Lab se věnuje jejich vzdělávání. V Česku hledá partnera pro rozvoj.
 

Pandemie zcela změnila tvář světa, ve kterém žijeme. Nezměnila však základní procesy, které formují naši profesionální realitu. Navzdory pandemii pokračuje technologická revoluce. Vlastně, kvůli koronaviru, se dokonce zrychlil. Dlouhé měsíce uzavření nás naučily, že v dnešní době se nemůžeme pohybovat bez technologie. Nezáleží na tom, jestli je to o nakupování nebo řízení podniku.

Tento jev ovlivňuje trh práce. Zatímco mnoho průmyslových odvětví hovoří o možné nutnosti propouštění, IT společnosti si vedou dobře a nestěžují si na nedostatek pracovních míst, ba naopak, odborníci jim mnohdy chybí. Ale i když nepracujete v IT průmyslu nebo se k němu nechcete připojit, stále musíte přemýšlet o obohacení svých digitálních dovedností. Pokud jste copywriter, nestačí jen pro vás být schopni vytvořit chytlavé slogany. Musíte znát mechaniku sociálních médií, SEO, a být schopni je použít, aby vaše příspěvky získat popularitu. Nikdo už neočekává 3D výkresy na listu papíru od architektů, stejně jako není možné opravit auto bez počítače. Dnes jsou digitální dovednosti vyžadovány stále více profesemi, bohužel kandidátů na tyto pozice, kteří by jimi disponovali, se nedostává.

Úspěch díky spolupráci a synergii

Právě na rozvoj IT dovedností se specializuje franšízový koncept Coders Lab. IT školy této franšízové sítě momentálně nalezneme v Polsku, Rumunsku a také v Indonésii. Ambice má však ještě větší, a to proniknout i na další evropské trhy. Svým partnerům nabízí exkluzivní franšízové licence pro provoz sítě vzdělávacích institucí v dané zemi, a to i v České republice. „Hledáme franšízanty, kteří budou 100% připraveni věnovat se rozvoji řetězce IT škol ve své zemi. Máme sedm let zkušeností na trhu, jsme jednou z nejstarších programovacích škol v Evropě. Díky tomu jsme schopni ukázat našim partnerům efektivní metody vzdělávání. Na druhou stranu, zkušenosti a dovednosti franšízanta, stejně jako jeho znalosti místního trhu, nám umožňují dosáhnout synergií, které dále zvyšují šanci na úspěch,“ vysvětluje Grzegorz Morawski, franšízový manažer Coders Lab.

Franšízanti získají přístup k školicím materiálům a speciálně vytvořeným IT systémům pro řízení škol. Coders Lab také poskytuje startovací balíček marketingových materiálů, stejně jako ready-made webové stránky. Poskytuje také implementační školení pro partnera a jeho tým. Mezi povinnosti franšízanta zase patří zaměstnávání lektorů, marketing, prodej a organizace kurzů.

Čas na přípravu

Otevření vlastní programovací školy trvá nějakou dobu, a to i s podporou franšízora. Jednání o spolupráci, prověření uchazeče o franšízovou licenci, analýza trhu, podpis franšízové smlouvy – samotná náborová fáze obvykle trvá několik týdnů. Pak přichází příprava na zahájení podnikání. Je nutné sestavit správný tým, najít místo pro školu, zajistit nábor lektorů, absolvovat franšízové školení a zahájit marketingovou kampaň. Je třeba předpokládat, že od podpisu franšízové smlouvy do začátku prvního kurzu uplyne 4 až 5 měsíců. „Pokud tedy projevíte svůj zájem o franšízovou licenci dnes, rozjet výuku budete moci na jaře. Tedy v době, kdy by situace kolem COVID-19 měla být již stabilizovaná a náš život už by měl kráčet v zajetých kolejích,“ dodává Grzegorz Morawski.

Současná doba je tak více než vhodná k tomu, přemýšlet do budoucna a nenechat bez povšimnutí příležitosti, které se objevují. Pro někoho to může být i uvažování o rozjezdu vlastního podnikání pod zavedenou značkou. Jsou to totiž zkušení franšízoři, kteří jsou schopni své franšízanty podržet i v době, která podnikání zrovna nepřeje. A doufejme, že takových období bude do budoucna co nejméně.


Zadáno pro franšízanta / Cena licence franšízy pro Českou republiku činí 20 tisíc eur. Zhruba stejnou částku bude muset partner, který získá exkluzivitu na celý trh, investovat do rozvoje sítě. Kromě otevírání jednotlivých škol bude mít na starosti nábor odborných lektorů a dalších zaměstnanců. Zodpovědný bude i za marketingové a kariérové poradenství.