Moderní technologie ve franšíze

Příležitost v regionech / „Cílem společnosti Maxeco, která funguje od roku 2015, je ve spolupráci s franšízanty proniknout do všech krajů naší republiky. Dnes má zastoupení v devíti z nich. Do konce roku 2021 by měla obsadit i ty zbylé," upřesňuje její zakladatel Jaroslav Kubiesa.
pondělí
09.11.2020
„Lidé v současnosti více investují do úprav svého bydlení. To je příležitost i pro naše franšízanty,“ říká Jaroslav Kubiesa, zakladatel a obchodní ředitel franšízového konceptu Maxeco.
 

Jak se v současnosti značce Maxeco na tuzemském trhu daří?
Již několik let po sobě se nám daří růst, co se počtu zákazníků a výnosů týká. Je to dáno zejména konzistentním centrálním marketingem, který neustále vylepšujeme a posilujeme. Dále se víc zaměřujeme na spolupráci s technologickými partnery, jejichž řešení ještě zlepší komfort bydlení našich zákazníků. Jedná se například o chytrou domácnost, různé izolační materiály nebo fotovoltaiku. Také nám roste počet zakázek vlivem současné situace. Lidé méně cestují a více se zaměřují na zdokonalování vlastního bydlení a investují do rekonstrukcí chalup.

Jaký vidíte zájem mezi potenciálními franšízanty o vaše licence?
Zájem vidíme poměrně velký. Našim partnerům můžeme nabídnout rychlou návratnost investice do našeho systému právě díky efektivnímu centrálnímu marketingu, což je velmi motivující. Dále roste povědomí o velkém tržním potenciálu topných fólií, který je dán nespornými výhodami v komfortu bydlení a úsporností provozu. A pak se také setkáváme s tím, že řada firem v oboru stavebnictví, topenářství nebo elektro přišla o zakázky a hledají nové zdroje příjmů.

Odkud, z jakých oborů se převážně rekrutují franšízanti Maxeco?
Nejvíce zájemců máme z řad stavebních, topenářských nebo elektromontážních firem a dále mezi obchodníky v různých oborech. Z našich dosavadních zkušeností víme, že největší šanci na úspěch mají lidé, kteří mají zkušenosti s vedením elektromontážní nebo topenářské firmy. Tito lidé jsou pro nás aktuálně nejzajímavější, nejsnáze se zorientují v technologii a zároveň mají zkušenosti s obchodem, umí aktivně shánět zakázky.

Na začátku spolupráce projde každý franšízant kompletním školením. Co všechno se v jeho rámci naučí?
Každému franšízantovi poskytneme důkladné školení o partnerském systému, jeho fungování, logistice, obchodních podmínkách, cenotvorbě, legislativě. Další část je věnovaná technologii sálání a ekonomice vytápění, projektování a prodeji topných systémů. Od našich franšízantů chceme, aby měli zvládnuté obchodní dovednosti – komunikaci se zákazníkem, vedení obchodních jednání, zvládání námitek atd.

Jaké máte plány ohledně další expanze na tuzemském trhu?
Naším cílem je mít zastoupení v každém kraji v České republice. Loni jsme měli zastoupení ve 4 krajích, letos už je to krajů 9 a naším cílem je pokrýt zbývajících 5 do konce příštího roku. Prioritou je pro nás aktuálně Středočeský a Plzeňský kraj. U Středočeského kraje uvažujeme s ohledem na velikost území o jeho rozdělení, chceme zjednodušit obslužnost klientů a minimalizovat časové, logistické a ekonomické ztráty.


Finance do startu / Cena franšízové licence Maxeco začíná na 50 tisících Kč a odvíjí se podle velikosti regionu, na nějž franšízant získá exkluzivitu. Celková investice včetně vybavení pobočky a prvního naskladnění se pohybuje okolo 750 tisíc Kč dle velikosti pobočky a skladu.