Franšízy mezi nejlepšími lídry

Stabilita lídrů / Nejvyššího podílu mezi finalisty podle analýzy odborného garanta dosáhly společnosti, které na trhu působí nejdéle. Konkrétně 41 % z nich na trhu působí více než 26 let a jen 3 % pak funguje na trhu do 10 let. Zejména v období začínající krize je velmi dobrou zprávou, že tak veliký podíl úspěšných firem již působí na trhu dlouho, a proto lze předpokládat, že jsou dostatečně kapitálově silné a mají i dobře nastaveny potřebné firemní procesy.
Pátek
04.12.2020
Letošní ročník Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. V soutěži uspěly i značky, které se rozvíjí prostřednictvím franšízových licencí. Které to jsou?
 

Do finále se letos dostalo 92 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ty byly odborným garantem soutěže, společností CRIF – Czech Credit Bureau, vybrány z 1516 společností, které vyhověly kritériím soutěže. Více jak polovinu firem (56,5 %), které se letos dostaly do finále, tvoří rodinné firmy, což může v dnešní době poznamenané pandemií COVID-19 představovat určitou výhodu. Z nejrůznějších studií totiž vyplývá, že rodinné podnikání je velmi často stabilnější než podnikání nerodinných společností či korporací. „Z analýzy finalistů dále vyplývá, že jsou důležitými zaměstnavateli, ve svých regionech patří k těm předním, když celkově zaměstnávají zhruba 15 tisíc lidí. Společně pak finalisté letošního ročníku loni dosáhli obratu ve výši blížící se 10 miliardám Kč,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka projektu Ocenění Českých Lídrů a Podnikatelské platformy Helas.

Lídrem v Olomouckém kraji se stal prodejce ochranných a pracovních oděvů Ardon Safety, který svou prodejní síť rozšiřuje ve spolupráci s franšízovými partnery. Druhé místo obsadil obchodník s elektronikou Emos. Jako třetí skončila logistická společnost EGT Express CZ. Cenu za první místo si v Libereckém kraji odnesl výrobce zabezpečovací techniky Jablotron Alarms, hned za ním skončila Ještědská stavební společnost. Třetí příčka náleží další společnosti, která ke svému rozvoji využívá cestu franšízingu. Je jí Traficon Tobacco Retail. Prvenství v Moravskoslezském kraji náleží stavební společnosti Therm, druhá skončila společnost B2B Partner, která se zaměřuje na vybavení pro kanceláře, sklady, dílny a další budovy. Třetí místo patří stavební firmě Tomáš Straub.

Ceny v regionech

V Pardubickém kraji zvítězil GMS velkoobchod, jehož sortiment tvoří především průmyslové hadice, vzduchotechnické hadice, pryže či hydraulika. Druhá příčka patří společnosti Velkoobchod Orion, jejíž franšízové pobočky nabízející domácí potřeby najdeme po celé republice. Na třetím místě skončila společnos Soma vyrábějící flexotiskové stroje a stroje na zpracování flexibilního obalového materiálu. Vítězem v Plzeňském kraji se stala strojírenská společnost Baumruk & Baumruk, druhá skončila společnost ProCeram, která se zabývá velkoobchodem se dřevem, stavebními materiály a sanitárním vybavením. Třetí místo patří dopravní společnosti CM Transport Tachov. V Ústeckém kraji zvítězila společnost Seko Aerospace, která se specializuje na výrobu dílů do letadel a parních turbín.

V Praze se na první příčce umístil výrobce zkušební techniky, společnost Inova Praha. Druhé místo patří personální agentuře CoolPeople, hned za ní skončila společnost SG Geotechnika. Prvenství ve Středočeském kraji získal prodejce keramických obkladů a dlažeb Rako společnost MK. Druhou příčku obsadila společnost Interaction, která je výhradním distributorem opravárenských autolaků značky Spies Hecker v České republice a dodavatelem vybavení karosáren a lakoven. První místo v Královéhradeckém kraji patří stavební společnosti Stako ,to druhé pak prodejci automobilů a jiných lehkých motorových vozidel Havex-auto. V Jihočeském kraji se do čela dostala společnost Flosman, která stojí za sítěmi prodejen potravin a drogerie Flop a Flop Top. Na druhém místě skončila 1. písecká lesní a dřevařská, třetí příčka pak patří společnosti Znakon, která se zaměřuje na dopravní a pozemní stavitelství.

Lídři z celé republiky

Vítězem Ocenění Českých Lídrů v Jihomoravském kraji se stala Stavební firma Plus, následovaná prodejcem dětského zboží Baby Direkt. Na třetím místě se umístila Strojírna Oslavanyzabývající se výrobou hydraulických a pneumatických zařízení. Prvenství v Karlovarském kraji patří společnosti Abydos, která se zaměřuje na kovoobrábění a povrchové úpravy kovů. Nejvyšší příčka v Kraji Vysočina patří společnosti Alfa IN, která se zabývá vývojem, výrobou a prodejem svařovací techniky. Na druhé místo se dostal výrobce zámků a kování Tokoz, třetí skončil velkoobchodní prodejce železářského, stavebního, zahradního nářadí a nástrojů XTline. Lídrem Zlínského kraje je společnost Kasko, která svým zákazníkům poskytuje komplexní služby v oblasti vývoje a konstrukce, výroby forem a nástrojů, vstřikování plastů, montáže a kompletace dílů. Druhé místo obsadila Gemini oční klinika, třetí příčka patří výrobci parních konvektomatů Retigo.

Do projektu Ocenění Českých Lídrů, jehož cílem je vyzdvihnout úspěchy velkých ryze českých firem, je společnost nominovaná na základě analýzy veřejně dostupných údajů všech společností v České republice zpracovaných odborným garantem. Společnosti dále musí splňovat pravidlo 100% českého vlastnictví a českého občanství majitelů, pravidlo ročního obratu 200 milionů korun aspoň a výše bez omezení, minimálního počtu 50 a více zaměstnanců a v neposlední řadě mají podvojné účetnictví nejméně po dobu 4 let. Jedním z mediálních partnerů soutěže je dlouhodobě i portál Franchising.cz.


Lídři v číslech / „Celkem 61 % letošních finalistů Ocenění Českých Lídrů působí na trhu již od 90. let, firmy založené po roce 2000 tvoří čtvrtinu uchazečů o zisk ocenění, na export se alespoň částečně zaměřuje 42 % společností ve finále. Zhruba 2/3 firem se soutěže účastní poprvé. Vyhlášení výsledků letos proběhlo poprvé online,“ říká zakladatelka projektu Helena Kohoutová.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017