75 % podnikatelek vede rodinný byznys
Vyzdvihovat úspěchy podnikatelů a podnikatelek je v současné době, tolik poznamenané pandemií COVID-19, snad důležitější než kdy dřív. Projekt Ocenění Českých Podnikatelek již 13 let představuje a vyzdvihuje příběhy úspěšných podnikatelek, které se v určité fázi svého života rozhodly postavit se na vlastní nohy a rozjet svůj byznys. Pro některé bylo tím impulsem narození dítěte, ztráta zaměstnání, nebo touha převzít odpovědnost za svou budoucnost a rozvíjet projekty, které jsou jim blízké.
Tradičně si úspěšné podnikatelky rozdělily ceny v kategoriích podle velikosti jejich firmy. Rozdána byla také čtyři zvláštní ocenění pod patronací generálního a hlavních partnerů projektu. Záštitu letošnímu ročníku udělilo stejně jako loni Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Letošní patronkou celého ročníku byla Kateřina Šrámková, majitelka a jednatelka zámeckého resortu Zámek Loučeň. Také letos převzalo nad projektem OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK záštitu Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. „Rok 2020 představuje těžkou zkoušku pro všechny, a pro podnikatelky to platí o to více, protože práci musely skloubit s péči a vzděláváním dětí, které zůstaly doma. Za to si zasluhují respekt a uznání,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.
Obchod, strojírenství i vzdělávání
Odborný garant soutěže, kterým je společnost CRIF – Czech Credit Bureau, na základě splnění podmínek soutěže vybral 32 598 kandidátek na zisk ocenění. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1 411 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Do finále se pak dostalo 56 podnikatelek. Vítězkou kategorie Velká firma se stala Kateřina Beránková, majitelka strojírenské firmy AWEC Aluminium Products. Za ní se umístila Jana Erbová a její společnost AC-T servis, která je především velkoobchodem dveřním kováním a doplňky ke dveřím. Třetí příčka patří Olze Hyklové, majitelce společnosti Advantage Consulting.
V kategorii Střední firma si první cenu online převzala Martina Burešová, která vlastní společnost Pferdimex, která se zpočátku zaměřila na nákup a prodej sportovních koní, prezentaci na závodech a dovoz plemenných koní ze zahraničí. Postupem doby se společnost začala více věnovat nákupu a prodeji hospodářských zvířat a touto činností se zabývá do dnešní doby. Druhé místo patří Dianě Ryskové, majitelce společnosti Medirol, která patří mezi největší světové výrobce nosítek s podvozkem, užívaných pro transport pacientů v sanitním vozidle. Třetí příčku obsadila Dana Javoříková a její firma Petsatur zabývající se mimo jiné dovozem a vývozem surovin pro výrobu krmných směsí. Prvenství v kategorii Malá firma získala Petra Lauberová, majitelka potravinářské společnosti AVIAN – M.Z., druhá příčka náleží Marii Stránské a její společnosti EKO-MIL, která vyrábí krmiva pro hospodářská zvířata. Třetí místo obsadila Zita Janáčková, zakladatelka a majitelka společnosti Nová škola – DUHA.
Rok plný zkoušek
Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka letos patří Lucii Hotařové, majitelce rodinné tiskárny Etiflex. Cenu za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna získala majitelka účetní firmy Ecoar Anna Gališinová. Cenu za digitální transformaci udělovanou pod patronací společností Microsoft a Daquas, si odnáší Martina Olivová, zakladatelka Základní školy s rozšířenou výukou jazyků Magic Hill. Pod patronací společnosti TC Business School byla udělena Cena za výjimečný růst. Její majitelkou se stala Veronika Cipínová se svou společností Trevile.
„Rok 2020 bude pro všechny podnikatele a podnikatelky rokem, který zkomplikoval jejich aktivity. Žen-podnikatelek se to týká snad dvojnásob. Řada z nás se totiž musela nejen věnovat rozvoji svého byznysu, ale také zajistit ještě ve větší míře péči o své rodiny a vzdělávání dětí. Navíc, protože jsou i významnými zaměstnavatelkami, se musely postarat i o lidi, kterým dávají práci. Jsem velmi ráda, že díky OCP se všem těmto úspěšným ženám dostává uznání a ocenění jejich práce, které si bezesporu zaslouží,“ říká zakladatelka projektu Helena Kohoutová. Mediálním partnerem Ocenění Českých Podnikatelek je i portál Franchising.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Zpráva o chystané transformaci České pošty probudila a odhalila plány na uzavírání poboček. Jaký vliv to bude mít na koncept Pošta Partner?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Pandemie se výrazně odrazila na počtu firem v Česku, kterým hrozí krach. Některá odvětví jsou zasažena fatálně. Může franšíza snížit riziko krachu?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...