Podnikání na tělo

Lekce z ciziny / „Nejdůležitější je dělat vše poctivě, s nasazením všech sil, nebát se výzev a stále hledat nové možnosti k dosažení cílů. Pochopila jsem také, že je důležité za každý dobře splněný úkol chválit. Vždy, když dostanu nějakou pochvalu od našich dodavatelů, velmi ráda se tak o ni podělím s celým týmem. To je to, co jsem se naučila od svých obchodních partnerů a přátel ze zahraničí,“ prozrazuje současná ředitelka společnosti La Marque Michaela Vlčková.
pondělí
28.12.2020
V roce 1993 využila mezery na trhu a založila značku La Marque. Více jak 27 let tak Michaela Vlčková pomáhá ženám vybírat to správné spodní prádlo.
 

Že skončí jako podnikatelka v módní branži si Michaela během svých studií rozhodně neplánovala. Zajímal ji totiž zcela jiný obor, na hony vzdálený od spodního prádla. Původně totiž úspěšně vystudovala chemickou průmyslovou školu, odmaturovala jako nejlepší z ročníku. Dalo by se tedy očekávat, že její další kroky povedou na vysokou školu s tímto zaměřením. Ale nestalo se tak.

Sice si podala přihlášku na tehdejší Vysokou školu chemických technologií, z politických důvodů však nebyla přijata. Bavíme se totiž o době před rokem 1989.  Nastoupila tedy jako laborantka do potravinářské laboratoře. „V roce 1985 se mi narodil první syn, o pět let později druhý. Mezi mateřskými jsem dokonce dva roky pracovala jako vedoucí školní jídelny. Zvrat přišel v roce 1992, kdy jsem se rozvedla a musela jsem rychle začít pracovat, abych se s dětmi uživila,“ vzpomíná Míša Vlčková.

A právě tato situace nasměrovala Míšiny kroky k podnikání, které ji již dříve lákalo. O tom, že se jejím „osudem“ stane spodní prádlo, rozhodla do jisté míry náhoda. Jako správný začínající podnikatel hledala díru na trhu, kterou by svým byznysem zaplnila. A našla ji v sortimentu, který sama také řešila. „Nemohla jsem na sebe nikdy sehnat tu správnou podprsenku a věděla jsem, že podobný problém u nás řešila řada žen, někdy stejně jako já – přešíváním nepadnoucích podprsenek,“ vysvětluje výběr zaměření svého podnikání zakladatelka společnosti La Marque.

Firma jako lék

O tom, že její volba byla šťastná, svědčí i nabídka na zastupování na trhu ze strany francouzské značky Maison Lejaby. V roce 1993 tak Michaela založila svou společnost La Marque a otevřela prodejnu. „Zákaznický servis a velký výběr, to je to, co umožnilo firmě rychle růst. Pravdou totiž je, že od samého začátku jsem trvala na tom, abychom zákaznicím dobře poradili se správnou velikostí, což v mých začátcích nebylo vůbec běžné. A zákaznice to ocenily,“ říká Michaela Vlčková, která se, povzbuzena zájmem klientek, vrhla do rozšiřování sortimentu o další kvalitní značky, které svou nabídkou míří na ženy všech typů postav.

Vlastní podnikání Míše pomohlo i v době, kdy vážně onemocněla. Jak sama říká, nemoc ji naučila, že se o sebe a své syny musí umět postarat sama, zejména po té materiální stránce. Právě v tom jí nejvíce pomohla její firma. Po roce pracovní neschopnosti totiž skončila v invalidním důchodu, z něhož by rozhodně nebyla schopná svou rodinu uživit. Práce ji pak také odváděla od problémů, kterým čelila. Musela se totiž soustředit na byznys.

Svou firmu sama řídila do roku 2018. Právě v tomto roce se totiž objevil investor, který o její společnost projevil zájem. Dohodla se s ním a prodala mu ji. Firmu však zcela neopustila. Dodnes v ní působí na pozici ředitelky. Využívá tak i nadále všeho, co se za svou podnikatelskou kariéru naučila, a předává to dál.

A jakou radu má Michaela Vlčková pro všechny začínající podnikatele? „Pokud chcete podnikat, je nutné začít od začátku. Jen tak můžete být svým zaměstnancům dobrým lídrem a ukázat jim, jak mají svoji práci dělat dobře. Pokud je tedy vaším snem například otevřít si vlastní obchod se spodním prádlem, začněte za pultem jako prodavačka,“ radí úspěšná podnikatelka a nynější ředitelka společnosti La Marque.  


Obor si mě našel / „Být samostatná a podnikat mě velmi lákalo. Náhoda tomu chtěla, že mým oborem se stalo spodní prádlo. Ač jsem vystudovala chemickou průmyslovku, módu mě vždy zajímala,“ říká Michaela Vlčková, zakladatelka společnosti La Marque.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017