S franšízou do onlinu
Franšízový koncept networkingových podnikatelských klubů Business for Breakfast je založen na osobním setkávání, předávání referencí, rad, tipů i zkušeností, což příchod pandemie COVID-19 výrazně zkomplikovala. Vedení sítě, ani franšízanti však nesložili „zbraně“, scházeli se online a dál si předávali kontakty a doporučení, čímž si navzájem pomáhali dál budovat svůj byznys. Online praxe se osvědčila natolik, že dala vzniknout prvnímu online podnikatelskému klubu BforB, který startuje v polovině března.
Networking je primárně založen na osobním kontaktu, v současné době je tak třeba hledat nové cesty. „Díky všemu, co se kolem nás děje, má networking nyní další význam. Jestli jste součástí networkingového klubu nebo jakékoliv organizace, ve které jste měli možnost se s ostatními pravidelně vídat, můžete teď networking využívat k řešení nových záležitostí, které současná doba přinesla. Místo vyhledávání nových kontaktů můžete s networkingovými kolegy diskutovat témata, která právě teď řešíte. Získáte tak kromě jiného úhlu pohledu také cenné zkušenosti a mnohdy i konzultace zdarma. To je aktuálně největší přínos networkingu,“ vysvětluje hlavní důvod k otevření prvního online podnikatelského klubu Kamila Zárychtová, zakladatelka a ředitelka Business for Breakfast Česká republika.
Podpora „na dálku“
Organizace prvního online klubu je plně v režii centrály, do budoucna se však počítá, že se do nich zapojí i franšízanti sítě. „Naši franšízoví partneři mohou online kluby otevírat v rámci svých licencí. Má-li tedy franšízant licenci na pět klubů BforB a v současné době mu fungují tři, může další dva otevřít online,“ říká Kamila Zárychtová s tím, že členové stávajících klubů se po rozvolnění opatření vrátí zpět ke klasickému formátu setkávání tak, jak jsou zvyklí. Členové online klubů pak budou i nadále pokračovat „na dálku“. Platformu pro jejich organizaci si mohou franšízanti zvolit sami podle svého. Nástrojů, jejichž prostřednictvím se lze v současné době setkávat, je celá řada a je jen na nich, který z nich na základě svých zkušeností využijí.
Podle Kamily Zárychtové má online networking hned několik výhod - šetří spoustu času a maže vzdálenost. Díky tomu je možné spolupracovat v jeden čas a na jednom místě s lidmi napříč Českou republikou. Stačí si jednou za 2 týdny udělat 1,5 hodiny času na rozvoj vlastního byznysu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Nová franšíza v Plzni a příležitost spolupracovat s Business for Breakfast i bez nutnosti zakoupení franšízové licence. Takové jsou plány tohoto původem britského konceptu u nás.
Současná situace v České republice podnikání příliš nenahrává. Budou franšízové značky těmi, které se s krizí vypořádají lépe?
„Rozšířili jsme možnost franšízové spolupráce v Praze, pokračujeme i s expanzí do regionů,“ říká Kamila Zárychtová, zakladatelka Business for Breakfast Česká republika.
Franšízy BforB a TAB Board cílí svými službami na podnikatele, pomáhají jim v rozvoji. Za firmami míří i služby Extéria Marketů. Jak jejich práci ovlivňuje současná situace?
Nejčtenější

Obliba kvalitních a regionálních potravin mezi českými zákazníky stále stoupá. Neváhají si za ně připlatit.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
„Uchazeči o naši franšízu nemusí mít zkušenosti z oboru logistiky. Naším franšízantem je i bývalý bankéř," prozrazuje Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo.
Pravidelná setkání franšízantů jsou pro franšízovou síť Helen Doron English v Česku velmi důležitá. Po dvouleté přestávce kvůli pandemií se mohou opět potkávat osobně.