Stavěl dům a vybudoval byznys
K podnikání se značkou Maxeco přivedla pelhřimovského podnikatele realizace vlastního bydlení. „Když jsem hledal vhodný topný systém do mého domu, narazil jsem na společnost Maxeco a jejich infra topné folie. Shodou okolností jsem na jejich webu zaznamenal, že nabízí franšízovou spolupráci, což mě zaujalo,“ vzpomíná Radek Chalupník s tím, že netrvalo dlouho a začal s vedením společnosti jednat o obchodním modelu, podmínkách podnikání s tímto konceptem, ceně regionu a poplatcích. Jak říká, celý proces byl poměrně jednoduchý a také rychlý, a to i díky transparentním podmínkám, které Maxeco svým partnerům nabízí. Výsledkem toho bylo podepsání franšízové smlouvy necelé dva měsíce od začátku společného jednání.
V současné době podniká Radek Chalupník s konceptem Maxeco již rok a půl a na starosti má oblast Jihočeského kraje a Vysočiny. První rok pro něj byl zejména ve znamení rozjezdu a sbírání zkušeností, nyní již pozoruje dynamičtější vývoj. Roste počet zakázek, a tak se postupně věnuje rozšiřování své firmy iHeat, která je majitelem franšízové licence. Nic na tom nezměnil ani fakt, že neměl s topenářstvím žádné zkušenosti.
„Měl jsem zkušenosti pouze s podnikáním v rámci franšízového systému, ale ve zcela jiném oboru, kterým byl cestovní ruch,“ prozrazuje s tím, že zkušenosti z branže jsou pro uchazeče o licenci jistě výhodou, nikoli však podmínkou. Zájemci, kteří již podnikají v podobném oboru sice mohou těžit ze svých zkušeností i kontaktů, ale k úspěchu mohou vykročit i úplní nováčci. Centrála se totiž postará, aby její partneři znali dopodrobna produkt a službu, kterou svým klientům nabízí. Je to sice náročnější, protože se musí učit vše od začátku, ale podle Radka Chalupníka to s podporou franšízora zvládnou.
Pomoc na startu v lockdownu
Při samotném rozjezdu jeho podnikání s konceptem Maxeco na něj čekalo nejen důkladné školení a potřebné know-how, ale také přísun poptávek od potenciálních klientů. „Velmi mi pomohlo, že první klienti, které jsem dostal, byli připraveni jít do topení naší značky a já jsem obchod jen ´dotáhnul´,“ vysvětluje franšízant Radek Chalupník, který by všem zájemcům o franšízu této značky poradil, ať se rozhodně nebojí. Připravit by se ale měli na to, že první rok se může zdát skutečně dlouhý a očekávané výsledky přijdou spíše až ve druhém roce jejich podnikání, což je dáno zejména tím, jak funguje sektor stavebnictví. Zvláště v dnešní době, kdy realizace řady projektů odkládají a termíny si posouvají.
Radek Chalupník s tím má své bohaté zkušenosti. V zápětí po podpisu franšízové smlouvy totiž přišel tvrdý lockdown, který mu jeho i tak náročný rozjezd podnikání výrazně zbrzdil. Nastalo období karantén a možnosti školení byly velmi omezeny. V tu chvíli ocenil, že je součástí franšízového konceptu. Během pandemie se zintenzivnily online meetingy, při kterých mají franšízanti možnost sdílení a výměny zkušeností. Navíc centrála začala i v této těžké době víc investovat do marketingu, což je podle Chalupníka velice důležité a nese to ovoce v podobě nových klientů. Takovou investici by si podle svých slov nemohl dovolit, kdyby nebyl součástí franšízy Maxeco.
Síla spolupráce / „Velmi mě na začátku spolupráce potěšil přístup kolegů v síti Maxeco. Každý, na koho jsem se obrátil byl ochoten mi pomoci, což pro mě bylo při rozjezdu velmi důležité,“ říká franšízant Radek Chalupník. PŘEČTI ČLÁNKY
Solodoor plánuje další růst
/08.08.2025
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář