Šťastná sedmička pro franšízu

Zapojení se počítá / Cílem značky je do svého týmu získat takové franšízanty, kteří jsou připraveni se na chodu prodejny osobně angažovat.
Středa
07.07.2021
Síť prodejen pracovního oblečení Ardon se i díky franšízantům rozrůstá. Daří se značce plnit plán, který si pro letošek stanovila?
 

Uplynulé měsíce poznamenané pandemií a řadou vládních omezení přiměla některé franšízové koncepty k přehodnocení svých expanzních plánů. Nikoli však značka Ardon. Jak prozrazuje manažerka pro rozvoj obchodí sítě Petra Tománková, konceptu se daří plnit plán, se kterým se nám svěřila v říjnu. Během 8 měsíců síť našla nového franšízanta v Ústí nad Labem a také prvního franšízového partnera na Slovensku.

V současné době tak v tuzemsku funguje 7 prodejen Ardon, z nichž 3 provozují franšízoví partneři.  Ambicí vedení sítě je však zastoupení v Česku a na Slovensku i nadále posilovat, čemuž nahrává i zájem ze strany potenciálních franšízantů. „Zájemců o spolupráci s námi je stále dost. Poptávku po naší franšíze registrujeme i přes portál Franchising.cz,“ prozrazuje Petra Tománková s tím, že uchazeče o licenci je třeba vybírat pečlivě. Ne každý zájemce je totiž vhodný pro provozování pobočky Ardon.

Marketing a školení

Pro udělení licence je důležité, aby měl budoucí franšízant lokální znalost prostředí, ve kterém se rozhodl podnikat. Zároveň musí pro svou pobočku najít to nejlepší místo a také pořídit dodávkový automobil, který by měl mít každý franšízový partner k dispozici. Co se týče finančních podmínek, investice do otevření obchodu Ardon o velikosti okolo 100 m2 přijde budoucího franšízového partnera na zhruba 300 tisíc Kč, a to včetně nákladů spojených s koupí franšízové licence.

Zodpovědností franšízanta je také vytvořit svůj tým na prodejně. Nalezení zaměstnanců je tak jeho důležitým úkolem, protože kvalitní zaměstnanci jsou často alfou a omegou úspěšného podnikatele. Franšízor se následně postará o jejich proškolení, a to jak v oblasti produktové, tak odborné. Kromě této podpory se držitelé franšízových licencí Ardon dočkají i podpory v oblasti marketingu. „Co se týká regionálního marketingu, zajišťujeme grafickou podobu, tisk a distribuci akčních letáků. Pomáháme franšízantovi s výběrem vhodných lokalit pro distribuci,“ říká Petra Tománková s tím, že franšízor se stará o grafickou podobu reklamy v regionálním tisku, na billboardech, navrhne on-line prezentace, zajistí výrobu rádiového spotu, kdy vybere nejlepší finanční nabídku.


60 měsíců spolupráce / Smlouvu s franšízanty uzavírá Ardon na dobu 5 let s možností prodloužení. Její podpis zajistí franšízantovi územní exkluzivitu.