Růst sítě i zájmu o nemovitosti

Připraveni na rozvoj / Century 21 chce v Česku i nadále posilovat své zastoupení. Také proto centrála rozšířila interní strategický tým, jehož úkolem je vyhledávání vhodných budoucích franšízantů.
pondělí
16.08.2021
Letošní první pololetí je pro franšízu Century 21 nejúspěšnějším za dobu působení u nás. Jak se daří síti expandovat?
 

Za rekordními výsledky v prvních šesti měsících letošního roku stojí zejména vývoj na trhu. Češi mají podle obchodního ředitele Century 21 Jiřího Hrušky stále velký zájem o nakupování nemovitostí, který nepolevuje. A to i přes to, že ceny nemovitostí stále stoupají a zdá se, že se tento trend jen tak neotočí.

„Odhadujeme, že ceny nemovitostí stále porostou, ale nebude to již tak markantní nárůst, jako jsme viděli v posledních dvou letech. Zdražování jde ruku v ruce s nedostatečnou bytovou výstavbou, kterou se v České republice nepodaří vyřešit ani v nejbližších deseti letech. Je tu tedy velký převis poptávky nad nabídkou,“ vysvětluje Hruška s tím, že cenu nepříznivě ovlivňuje i zvýšená poptávka po stavebních firmách u developerských projektů, což zvyšuje nejen cenu novostaveb ale i starších nemovitostí. V neposlední řadě se na ceně nemovitostí podepisuje sílící koruna.

Spolupráce jako cesta k růstu

Centrála realitní společnosti, která v tuzemsku působí již 13 let, neustále usiluje o další rozšiřování sítě. A to jak prostřednictvím franšízových partnerů, tak i spolupráce se strategickými partnery. Letos uzavřelo Century 21 strategické partnerství se společností 4fin. „I díky tomuto kroku jsme meziročně otevřeli dalších 23 kanceláří, čímž se naše síť zvětšila téměř o 50 %,“ doplňuje Jiří Hruška. To poměrně výrazně překročilo plány konceptu, který chtěl letos dosáhnout 30% meziročního růstu počtu kanceláří.

V současné době má tato původem americká síť na tuzemském trhu 67 kanceláří. Vzhledem k tomu, že Century 21 je čistě franšízový koncept, jsou všechny provozovány franšízanty. „Tento princip nám přijde spravedlivější, odpadá nezdravá konkurence ve smyslu poboček přímo podporovaných společností, kdy se franšízoví partneři mohou cítit nekomfortně. Čistě síťový koncept pak dává prostor k přirozené soutěživosti jednotlivých kanceláří, ale zajímavé je, že i k sounáležitosti,“ vysvětluje Hruška.

Každý franšízant má v rámci uzavřené smlouvy definovánu územní exkluzivitu, která mu zaručuje, že v blízkosti jeho kanceláře nevyroste další pobočka Century 21. Velikost území je stanovena s ohledem na počet obyvatel a velikost města. Nastat ale může i situace, kdy pražský makléř prodává vilu v Krkonoších, přestože tam působí jiná kancelář, a to z toho důvodu, že mezi ním a klientem je zkušenostní vazba, dlouhodobá spolupráce, vzájemný respekt a důvěra. V takovou chvíli se kanceláře vzájemně respektují. „K tomu se váže ale i opačný případ. Je to něco, čemu říkáme spolupráce v rámci sítě, tedy že jednotlivé kanceláře jsou si schopny mezi sebou předávat své klienty ve chvíli, kdy to pro klienta znamená lepší služby, a tedy i vyšší spokojenost,“ dodává Jiří Hruška s tím, že spolupráce tohoto druhu je v síti naprosto běžná.


Strategická spolupráce / Pod značkou Century 21 dnes služby realitního zprostředkování poskytuje vedle 300 stávajících makléřů dalších 100 makléřů nového strategického partnera 4fin, který se zabývá finančním poradenstvím.

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012