Růst sítě i zájmu o nemovitosti
Za rekordními výsledky v prvních šesti měsících letošního roku stojí zejména vývoj na trhu. Češi mají podle obchodního ředitele Century 21 Jiřího Hrušky stále velký zájem o nakupování nemovitostí, který nepolevuje. A to i přes to, že ceny nemovitostí stále stoupají a zdá se, že se tento trend jen tak neotočí.
„Odhadujeme, že ceny nemovitostí stále porostou, ale nebude to již tak markantní nárůst, jako jsme viděli v posledních dvou letech. Zdražování jde ruku v ruce s nedostatečnou bytovou výstavbou, kterou se v České republice nepodaří vyřešit ani v nejbližších deseti letech. Je tu tedy velký převis poptávky nad nabídkou,“ vysvětluje Hruška s tím, že cenu nepříznivě ovlivňuje i zvýšená poptávka po stavebních firmách u developerských projektů, což zvyšuje nejen cenu novostaveb ale i starších nemovitostí. V neposlední řadě se na ceně nemovitostí podepisuje sílící koruna.
Spolupráce jako cesta k růstu
Centrála realitní společnosti, která v tuzemsku působí již 13 let, neustále usiluje o další rozšiřování sítě. A to jak prostřednictvím franšízových partnerů, tak i spolupráce se strategickými partnery. Letos uzavřelo Century 21 strategické partnerství se společností 4fin. „I díky tomuto kroku jsme meziročně otevřeli dalších 23 kanceláří, čímž se naše síť zvětšila téměř o 50 %,“ doplňuje Jiří Hruška. To poměrně výrazně překročilo plány konceptu, který chtěl letos dosáhnout 30% meziročního růstu počtu kanceláří.
V současné době má tato původem americká síť na tuzemském trhu 67 kanceláří. Vzhledem k tomu, že Century 21 je čistě franšízový koncept, jsou všechny provozovány franšízanty. „Tento princip nám přijde spravedlivější, odpadá nezdravá konkurence ve smyslu poboček přímo podporovaných společností, kdy se franšízoví partneři mohou cítit nekomfortně. Čistě síťový koncept pak dává prostor k přirozené soutěživosti jednotlivých kanceláří, ale zajímavé je, že i k sounáležitosti,“ vysvětluje Hruška.
Každý franšízant má v rámci uzavřené smlouvy definovánu územní exkluzivitu, která mu zaručuje, že v blízkosti jeho kanceláře nevyroste další pobočka Century 21. Velikost území je stanovena s ohledem na počet obyvatel a velikost města. Nastat ale může i situace, kdy pražský makléř prodává vilu v Krkonoších, přestože tam působí jiná kancelář, a to z toho důvodu, že mezi ním a klientem je zkušenostní vazba, dlouhodobá spolupráce, vzájemný respekt a důvěra. V takovou chvíli se kanceláře vzájemně respektují. „K tomu se váže ale i opačný případ. Je to něco, čemu říkáme spolupráce v rámci sítě, tedy že jednotlivé kanceláře jsou si schopny mezi sebou předávat své klienty ve chvíli, kdy to pro klienta znamená lepší služby, a tedy i vyšší spokojenost,“ dodává Jiří Hruška s tím, že spolupráce tohoto druhu je v síti naprosto běžná.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
„Současná situace nahrává makléřům, kteří dokáží dát přidanou hodnotu celému procesu prodeje nemovitosti," prozrazuje Tomáš Jelínek, ředitel Century 21 Česká republika.
„Naším cílem je stát se do pěti let největší společností zaměřenou na komplexní majetkové poradentství," říká Tomáš Jelínek ředitel Century 21 Česká republika.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám. Koncept nám představila jednatelka společnosti Marta Nosková.
Skupina Partners vykázala skvělé výsledky za první pololetí 2024. Jaké jsou příčiny tohoto úspěchu?
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.