Investice do vzdělání se vrátí
Za rostoucí poptávkou po mimoškolních aktivitách stojí i situace spojená s pandemií, kdy řada dětí nemohla své oblíbené kurzy a kroužky navštěvovat. Zároveň se zájmem o ně, rostou i požadavky ze strany rodičů, a to zejména na kvalitu nabízených kurzů. Na tuzemském trhu působí, nebo chce působit hned několik franšízových konceptů, které se zaměřují na školní i mimoškolní vzdělávání dětí. S jakými značkami můžete spojit svou podnikatelskou budoucnost?
Maple Bear Canadian Schools
Ze zámoří usilují o vstup na tuzemský trh kanadský koncept Maple Bear, jehož ambicí je zde prostřednictvím franšízových partnerů otevírat mateřské, základní i střední školy, které spojují české osnovy s kanadskou dvojjazyčnou metodikou vzdělávání. Pořízením franšízové licence konceptu Maple Bear dostává franšízant komplexní balíček, nejde jen o získání licence k osnovám. Jde o přenos celého konceptu, strategií výuky, osnov a důležitého školení, které franšízant neabsolvuje jen na začátku spolupráce, ale průběžně po celou dobu jejího trvání. Licence Maple Bear umožňuje franšízantů otevřít všechny „formáty“ škol, od mateřských po střední školy. Není to však jeho povinností. Česko je pro Maple Bear důležitým trhem, který má velký potenciál. Aktuálně zde hledá franšízanty, kteří chtějí založit dvojjazyčné školky a školy ve 3 největších městech.
Doučování doma
Výpadek školní výuky v uplynulých měsících způsobil zájem mezi dětmi i rodič o doučování z nejrůznějších oborů. To pozoruje i vedení konceptu Doučování doma, který právě takové služby poskytuje. A odráží se to i na zájmu o franšízové licence. Cílem konceptu je v první fázi proniknout se svými službami zejména v Praze, kde vnímá potenciál pro otevření 5 poboček. Své místo by pak měly najít i v dalších velkých městech jako Olomouc, Brno a Liberec. Za franšízovou licenci budoucí franšízant zaplatí 100 tisíc Kč, platbu lze rozložit do několika splátek. Celková investice, která na podnikatele pod značkou Doučování doma čeká, se pohybuje od 200 do 250 tisíc Kč s ohledem na vybavenost vyučovacích prostor. V rámci franšízové licence získá franšízant kromě know-how také například komplexní informační systém pro řízení regionální agentury včetně CRM a webové aplikace pro klienty. Franšízor zajistí i školení včetně vzdělávání lektorů i zaměstnanců.
Brick By Brick
Stavebnice LEGO a výuka, to je fenomén, který je společný hned pro několik franšízových konceptů. Je to případ i značky Brick By Brick, která v rámci rozvoje sítě poboček zaměřených na vzdělávání dětí v oborech jako je věda, technologie, inženýring a matematika míří do větších českých měst. Aktuálně nabízí k převzetí novému franšízantovi již zavedenou pobočku v Liberci. Investice do rozjetí podnikání pod hlavičkou této značky přijde franšízanta minimálně na 150 tisíc Kč. Licenční poplatek se totiž pohybuje od 49 tisíc Kč. Dalších zhruba 100 tisíc pak franšízant investuje do otevření centra, včetně pořízení stavebnic LEGO nezbytných k výuce. Po celou dobu spolupráce neodvádí franšízant žádné poplatky z obratu, platí roční fixní licenční poplatek, který mu mimo jiné zaručuje exkluzivitu v jeho regionu.
Coding Giants
Se svými programovacími školami chce na český trh vstoupit i franšíza Coding Giants, jejíž pobočky můžeme najít nejen v domácím Polsku, ale také v Chorvatsku nebo na sousedním Slovensku. Zájemci o podnikání pod tímto brandem v Česku se mohou rozhodnout jak pro pořízení klasické franšízové licence, nebo se do byznysu ponoří více a budou se ucházet o master-franšízovou licenci. Za master-licenci zaplatí 25 tisíc EUR. Díky ní bude profitovat nejen z provozu vlastních programovacích škol, ale také z vybudované sítě franšízantů a jejich poboček. Licence na 1 kódovací školu přijde na 2 400 až 6 tisíc EUR, a to v závislosti na velikosti území, na nějž získá franšízant exkluzivitu. Dalších zhruba 3 tisíce EUR musí být budoucí franšízant připraven investovat do zařízení a vybavení prostor školy. Počítat pak musí i s náklady na marketing. Návratnost investice se pohybuje v rozmezí od 6 do 12 měsíců.
Socatots
Ke zdravému vývoji patří pohyb a ví to nejen rodiče, ale i majitelé master-franšízové licence značky Socatots pro Českou republiku i její franšízanti. Ti se na našem trhu věnují organizacím aktivit zaměřených na fyzický rozvoj dětí ve věku od 6 měsíců do 5 let. Do tréninkových kurzů konceptu Socatots je v současné době zapojeno více jak 2 miliony dětí a také jejich rodičů ze 60 zemí světa. U nás funguje 5 franšízových poboček. Franšíza této značky je vhodná pro zkušené podnikatele, kteří hledají nový zdroj radosti z vykonané práce, i pro úplné nováčky-podnikatele, kteří hledají nápad na první byznys. Svou podnikatelskou budoucnost v ní mohou najít i ženy, které se třeba po mateřské nechtějí vrátit do zaměstnání, trenéři, kteří se chtějí i nadále rozvíjet a budovat vlastní byznys nebo pro milovníky sportu, kteří chtějí skloubit své zájmy s výdělkem.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízových příležitostí pro podnikatele vidící budoucnost v oblasti školního i mimoškolního vzdělávání, je v Česku celá řada. Tady jsou si některé z nich.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
„Doučování Doma je franšízové podnikání, do kterého může vstoupit každý i bez předchozích zkušeností v oboru," říká jeho zakladatelka Michaela Entrichová.
Zavedené franšízové systémy se snaží neustále zavádět novinky, které jejich franšízantům zlepší a usnadní podnikání. Co je nového ve vzdělávacím konceptu Maple Bear?
Franšíza Doučování Doma v současnosti zažívá nejhektičtější období. Lektoři v hradecké pobočce jsou v plném nasazení, vedení společnosti jedná o nových pobočkách.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické