V Čechách i na Moravě / V současnosti na tuzemském trhu působí 43 franšízantů Century 21, kanceláří, které pod touto značkou fungují, je ve skutečnosti 68. Najdeme tak zde franšízanty, kteří provozují více jak 1 pobočku. Libor Kalousek patří mezi ně.
Pátek
25.02.2022
Do sítě Century 21 přivedla Libora Kalouska víceméně náhoda. Dnes jako franšízant provozuje 3 pobočky této realitní sítě.
 

Psal se rok 2009 a na již zkušeného realitního makléře Libora Kalouska se obrátil investor se zajímavou nabídkou. Zajímalo ho, zda by neměl zájem rozjet novou realitní kancelář pod hlavičkou Century 21, jejíž franšízová síť se v Česku teprve rozjížděla. „Vnímal jsem to jako výzvu, jak se posunout v realitách dál. Začínal jsem tehdy jako jediný makléř a ředitel kanceláře v jedné osobě,“ vzpomíná Libor, který v realitním oboru působí již od roku 2005. Tehdy začínal jako makléř a později vedoucí kanceláře ve společnosti, která měla na trhu zhruba 20 poboček. V roce 2008 odešel na volnou nohu a o rok později se stal součástí Century 21. „Měl jsem zkušenosti s klasickou prací realitního makléře. Jako vedoucí jsem byl nováčkem a chyběl mi kvalitnější mentoring. Trochu jsem se v tom tedy potřeboval zorientovat, v čemž mi pomohla moje velká chuť zlepšovat se a posouvat se dál,“ prozrazuje Libor Kalousek.

Do spolupráce s tímto původem americkým brandem, který působí po celém světě, se Libor vrhnul s nadšením. Následně však přišlo určité „vystřízlivění“, protože tuto značku v Česku kromě odborné veřejnosti málokdo znal a na menším okresním městě tím spíš. „Museli jsme se například vyrovnat s nálepkou nóbl realitky, která dělá nejspíš jen ty „větší věci“, a pro níž prodej bytu nebude zajímavý,“ vysvětluje Libor s tím, že důležitým úkolem tak bylo značku etablovat v daném regionu a vysvětlit potenciálním klientům, že žádná nemovitost pro ně není moc malá a že jim mohou nabídnout více služeb než jen zprostředkování prodeje jejich nemovitosti.

Čas pro rozhodnutí

Také tyto okolnosti přivedli na přelomu let 2018 a 2019 tehdejšího majitele franšízové licence na křižovatku a společně s Liborem Kalouskem uvažovali o odchodu ze sítě Century 21. Bylo to v době, kdy končila platnost franšízové licence. On sám však v této značce viděl víc, než do té doby na trhu ukázala. „Poslední dva roky se spousta věcí ze strany centrály posunula kupředu a začínám dostávat to, co jsem od spolupráce očekával. Nyní cítím, že se vlak začíná opravdu rozjíždět a jsem rád, že jsem jeho součástí,“ říká podnikatel, který se před dvěma roky stal franšízantem Century 21 a v současnosti provozuje 2 franšízové kanceláře, a to v Kroměříži a ve Zlíně, a jedno kontaktní místo v Holešově.

Rozhodnutí stát se franšízantem vidí Libor Kalousek jako správnou volbu. Každý franšízový partner, a to i ten bez zkušeností s působením v realitách, totiž od franšízora po splnění podmínek získá ucelený manuál a nástroje, které mají zajistit okamžitou možnost podnikání pod touto značkou. Má tak k dispozici vypracovaný koncept a možnost vidět, jak značka funguje jinde. A v neposlední řadě i možnost podnikat pod značkou, která si své renomé začala budovat už mnohem dříve, než do ní nový majitel franšízové licence přišel.

Velkou přidanou hodnotou je podle zlínského a kroměřížského franšízanta fungující školicí systém, který je zaměřen nejen na úplné nováčky, ale nabízí i odbornější a cílově zaměřená témata pro zkušenější makléře. „Dále je to velmi prakticky zaměřené školení pro manažery a vedoucí kanceláří. Výhodou je také fakt, že máme k dispozici smluvní dokumentaci a marketingové materiály. Samotnou práci za nás nikdo neudělá, ale je spousta věcí, které nemusíme dělat a vymýšlet sami a můžeme je jen využívat. Když si třeba vybavím, jak jsme se dříve trápili s tvorbou letáků a bannerů, dnes to máme vše k dispozici na pár prokliků. A nechtěl bych zapomenout na moderní webové stránky, které umožňují každému makléři a kanceláři si samostatně vytvářet jejich obsah. Makléř si ke svému profilu může sám přidávat ukázku svých služeb, vkládat různé příspěvky, videa, prezentace apod.,“ vyjmenovává Libor Kalousek přínosy, které ve spolupráci s Century 21 vidí.

Pohled do budoucna

V současné době se chce soustředit zejména na rozvoj nově otevřené zlínské kanceláře a zároveň dokončuje koncepci své firmy s výhledem do roku 2025. Zaměřit se chce hlavně na vytváření takových podmínek, aby makléři jeho kanceláří rostli jak profesně, tak osobnostně. V rámci sítě se pak franšízantům Centruy 21 nabízí další obchodní příležitosti jako je například systematická spolupráce s finančními poradci skupiny 4fin, nebo také model přímých výkupů nemovitostí a developmentu. O otevření další pobočky ve svém regionu tak nyní neuvažuje.

A co by úspěšný franšízant Century 21 poradil dalším případným zájemcům o podnikání pod hlavičkou této sítě? Na co by se měli připravit? Zejména by podle něj uchazeči o licenci měli přesně vědět, proč chtějí podnikat v oboru realit a jak svůj byznys chtějí pojmout. „Můj osobní názor je, že pořizovat si značku sám pro sebe nebo dva makléře se moc nevyplatí. Pokud chci být součástí takové sítě, jakou je Century 21, tak bych měl počítat nejen se svým dalším osobním rozvojem, ale také tvorbou týmu. A to je práce, která nikdy nekončí,“ vysvětluje Libor Kalousek. Pokud v tomto ohledu má budoucí potenciální franšízant jasno, pak by se měl sejít s vedením konceptu a vyslechnout si, jak celá síť funguje a zejména jaké má plány do budoucna. Díky tomu bude vědět, čeho součástí se podpisem franšízové smlouvy stane. Jedna věc je totiž technické zázemí a nabízené možnosti, ale věc druhá je vize sítě jako celku. Samozřejmě by pak měl počítat s financemi nejen na pořízení licence, ale hlavně na rozjezd, a také s pracovním nasazením, které na něj čeká. 


Ostrý start / „V době, kdy jsem se v roce 2009 stal součástí Century 21, začínali jsme na zelené louce. Značku totiž tehdy na českém trhu moc lidí neznalo. Bylo tedy třeba, i s dalšími franšízanty sítě, pracovat na tom, aby byla více vidět,“ říká franšízant Century 21 Libor Kalousek.

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012