Franšíza s velkými ambicemi
Online prodejce drogerie a kosmetiky Drogeo začal franšízový koncept kamenných prodejen připravovat během covidu. Vedl ho k tomu fakt, že v důsledku pandemie došlo na tuzemském trhu ke kompletnímu převratu a řada malých prodejců byla nucena své podnikání ukončit, nebo se přeorientovat na nový sortiment. „Tímto způsobem jsme se rozhodli je podpořit a nabídnout jim příležitost podnikat pod naší hlavičkou bez toho, aby do rozjezdu nového podnikání investovali vysoké částky,“ říká CEO Drogeo Aleš Urbánek.
Ačkoli obliba online nákupů i drogistických a kosmetických v čase omezení vlivem pandemie rostla, stále zde podle Urbánka je velká skupina zákazníků, která raději tyto produkty nakupuje v kamenných obchodech. A právě k nim by se značka ráda dostala prostřednictvím poboček řízených franšízovými partnery. Na českém trhu vidí poskytovatel licence potenciál pro stovky prodejen. Jen do konce letošního roku chce otevřít vyšší desítky až stovku obchodů pod značkou Drogeo.
Prostor pro úspěch
„Prostor pro zcela novou síť u nás jednoznačně je, protože stávající sítě se významně nerozšiřují, neberou nové partnery a snaží se zabránit vstupu dalších subjektů, aby se nemuseli dělit o lukrativní trh s dalšími. Obrat tří největších offline řetězců, kteří navíc neumožňují lidem otevřít si prodejnu pod jejich značkou, je 20 miliard korun ročně,“ prozrazuje Aleš Urbánek.
Franšízantům nabízí Drogeo dvě možnosti spolupráce. Jednak v rámci modelu Shop-in-Shop mohou svůj zavedený byznys rozšířit o sortiment Drogeo, mají ale možnost otevřít si nový obchod. V závislosti na zvoleném formátu spolupráce a také velikosti prostor se pak odvíjí i výše počáteční investice, kterou podnikatel musí do rozjezdu svého nového podnikání vložit. Minimální výše investice začíná na 30 tisících Kč. Na franšízanty nečeká žádný vstupní franšízový poplatek, v rámci spolupráce se pak zaváže k platbě pravidelného franšízového měsíčního poplatku ve výši 3 % z obratu, společného marketingového poplatku ve výši 4 % z obratu a v případe využití volitelného skladového systému činí poplatek další 1%. U svých budoucích franšízových partnerů hledá vedení sítě Drogeo zejména chuť budovat svůj podnik, spolehlivost, a hlavně chuť poskytovat zákazníkům kvalitní produkty a služby.
A jakou podporu svým franšízovým partnerům vedení sítě Drogeo poskytuje? „Partnerům nabízíme známou a uznávanou značku se stovkami tisíc stálých zákazníků připravených jít nakupovat do kamenného obchodu naší značky,“ říká Aleš Urbánek s tím, že výrazná podpora na franšízanty čeká v oblasti marketingu. Jedním z významných spolumajitelů značky Drogeo je totiž společnost BigBoard, která je v tuzemsku jedničkou v oboru outdoor reklamy. Díky tomu má franšízor i jeho franšízoví partneři přístup k této síti reklamních ploch a příležitostí, které jsou pro rozvoj sítě prodejen Drogeo klíčové.
PŘEČTI ČLÁNKY
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.