Franšíza ve svatebních šatech

Úspěch za oceánem / Značka Dévotion je v tuto chvíli nejsilnější v USA, kam směřuje takřka 90 % prodejů. V tuto chvíli začíná s expanzí kamenných prodejen po EU včetně Česka.
pondělí
26.09.2022
Značka Dévotion hledá v Česku své první franšízanty. Co vše budou mít na starosti?
 

Dévotion je mezinárodní značka svatebních šatů a doplňků s kořeny v České republice. Doposud se vedení společnosti soustředilo zejména na zahraniční trhy a online prodej. Nyní nastal čas rozšířit pobočkovou síť u nás. Potenciál pro úspěch zde dle majitele značky Marca Westermanna je značný. Vždyť každoročně se jen v Česku uskuteční 50 tisíc svateb a na každé z nich je nevěsta, která potřebuje šaty.

Právě svatební šaty ušité na míru každé budoucí vdané paní je to, co franšízanti tohoto brandu svým zákaznicím nabízí. „V nabídce máme přes 1500 vzorů a druhů šatů, které jsou pravidelně obměňovány dle aktuálních trendů. S Dévotion má franšízant nejlepší nabídku svatebních šatů dostupných v České republice,“ prozrazuje Westermann.

Prostor pro svatební šaty

Hlavním úkolem franšízanta komunikace se zákazníkem a předvedení samotných kolekcí. K tomu slouží salon, který musí na začátku spolupráce majitel franšízové licence otevřít pod hlavičkou Dévotion. Díky němu si budou moci zákaznice osahat materiál „svých“ budoucích šatů, vyzkoušet si je a vybrat ty, které pro ni budou v její Den D těmi nejlepšími. Pokud bude zákaznice chtít ušít šaty na míru, franšízant ji změří a všechny potřebné údaje zadá do systému sítě. Veškeré starosti s výrobou, dodáním a kontrolou kvality na sebe pak bere franšízor. Výroba šatů pak trvá průměrně 30 dní, protože všechny šaty jsou vyráběny ručně a výhradně v Evropě.

Investice do rozjetí podnikání s franšízou Dévotion přijde franšízového partnera na 1,5 až 3 miliony Kč. Financovat ji může jak vlastním kapitálem, tak i externími zdroji, například prostřednictvím bankovního úvěru. Podle poskytovatele licence s návratností investice může franšízant dočkat v horizontu 6 až 9 měsíců.

Zkušenosti franšízora

Jak již bylo zmíněno, franšízant musí otevřít vlastní salon značky Dévotion a také investovat do sortimentu. V první fázi si tak nakoupí několik nejprodávanějších typů ukázkových svatebních šatů ve standardních velikostech, aby klientům zprostředkoval zážitek z prodejny. Dobrou zprávou pro případné uchazeče o licenci je fakt, že nemusí mít zkušenosti z oboru. Tým centrály franšízora se totiž postará o zajištění kolekce s více než 1500 šaty, sezonní obnovení a aktualizaci kolekce, kontrolu kvality dodaných šatů nebo vyjednávání s třetími stranami.

Svým franšízovým partnerům vedení poskytovatel licence zaručuje územní exkluzivitu. Pokud tak franšízant získá licenci na město, nemůže se stát, aby někdo další otevřel ve stejném městě další butik Dévotion. Franšízoví partneři značky si tak vzájemně nekonkurují. Podle Marca Westermanna může být v jednom městě maximálně jedna pobočka, výjimkou je Praha, kde by své místo mohly najít dvě a více. 


Ocenění pro značku / Tři roky po sobě značka Dévotion dostala cenu „Couples Choice Award“ na největším americkém online svatebním portálu WeddingWire.com.