S franšízanty si musím lidsky „sednout“
Vaše společnost Doučování Doma zvítězila v soutěži IBM Firma roku 2022 Královéhradeckého kraje. Co takové ocenění pro Vás znamená?
Jsem velmi pyšná, že jsme se umístili na prvním místě a budeme reprezentovat Královéhradecký kraj. Znamená to, že to, co děláme, dáváme smysl nejenom nám, našim lektorům a klientům, ale zároveň i nezaujatým pozorovatelům. Je to odměna za práci, kterou dělám nejenom já, jako šéfová firmy, ale celý tým, který stojí za značkou Doučování Doma, ať už jsou to lektoři, moje kolegyně Lucie na pozici Team managera, která dává dohromady všechny lekce, nebo i IT kolega, účetní apod. Děkuji všem.
Jaká je v současné době v oboru mimoškolního vzdělávání konkurence? Je zde podle Vás velký prostor pro to, aby si franšízanti Vašeho konceptu ukrojili část trhu?
Jako v každém oboru, jistá konkurence tu je, zároveň si ale dovolím říct, že tak, jak to děláme my, to nedělá nikdo jiný na trhu. Poptávka v oboru mimoškolního vzdělávání je vysoká, zvyšující se trend přičítám hlavně covidové a post-covidové době a samozřejmě faktu, že vzdělání prostě z trhu nezmizí nikdy – to vše nahrává franšízantům Doučování Doma, aby si otevřeli vlastní pobočku a šířili ověřený koncept do dalších měst.
Podle čeho franšízové partnery vyhledáváte? Jaká kritéria musí splnit?
Franšízant Doučování Doma musí být hlavně pozitivně naladěný člověk s úsměvem na tváři. Otevření své vlastní pobočky Doučování Doma obnáší především každodenní kontakt s lidmi a jak věřím, příjemná komunikace a proklientský přístup jsou základy každého správného podnikání. Se zájemcem o franšízu si samozřejmě, jako majitelka, musím lidsky „sednout“. Bonusem je znalost českého vzdělávacího systému, zkušenosti s personalistikou nebo jakoukoliv formou vzdělávání, zároveň to však není podmínkou. Sejdu se ráda s kýmkoliv, kdo bude v projektu Doučování Doma vidět takový potenciál jako já a bude se chtít stát součástí rozrůstajícího se brandu.
Jak složité je rozjet podnikání s Vaším franšízovým konceptem?
Rozjet svou vlastní pobočku Doučování Doma není spojeno s nákupem drahých strojů, budov nebo vybavení. Potřebujete čas – zhruba 3 až 6 měsíců, vstupní investici – přibližně 300 tisíc Kč, dvě kanceláře, potažmo učebny a zbytek zařídí franšízor, tedy já. Od sepsaného know-how, přes webové stránky a specializovaný online systém, až po grafický manuál, personalistiku nebo právní dokumentaci. Doučování Doma je podnikání, do kterého může vstoupit každý, a to i bez předchozích zkušeností v oboru.
Kdo jsou studenti, kteří využívají služeb Doučování Doma? Jsou to zejména Ti, kteří doučování potřebují?
Našimi studenty jsou žáci od prvního stupně ZŠ až po penzisty. Každá naše lekce je naprosto individuální, proto je velmi těžké paušalizovat. Zároveň Doučování Doma není pouze o doučování jako takovém. Objednávají si nás třeba studenti, kteří školní látku zvládají, ale potřebují něco více – ať už kvůli nadcházejícím přijímacím zkouškám nebo kvůli sobě samotným. Chodí k nám také studenti, kteří například s cizím jazykem začínají úplně od základů. Škála lekcí je tedy opravdu široká.
O jaké předměty je mezi studenty aktuálně největší zájem?
Trend ve výběru předmětů se za celou naši historii v podstatě nezměnil. Nejčastěji jde o doučování anglického jazyka, matematiky a českého jazyka, a to v tomto pořadí. Kromě doučování školní látky jako takové tvoří značnou část našich lekcí příprava k přijímacím zkouškám nebo k maturitě. Dalšími oblíbenými předměty jsou dále fyzika nebo chemie.

PŘEČTI ČLÁNKY

Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Makedonská franšízová síť IQ UP! Rozvíjí inteligenční kompetence dětí. Model vzdělávacích programů nyní nabízí i na našem trhu.
„Každý, kdo rozpozná krásu našeho vzdělávacího poslání, je způsobilý stát se franšízantem Young Engineers,“ říká zakladatel tohoto amerického vzdělávacího konceptu Amir Asor.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické