Zkušenosti i v zahraničí / Značka Esotiq funguje na trhu již více jak 20 let. Její obchody můžete v současnosti najít v Polsku a Německu. Celkem jich je v provozu více jak 270.
pondělí
23.01.2023
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
 

Původem polská značka prodejen spodního prádla, plavek, pyžam a kosmetiky si pro svou další expanzi vyhlídla mimo jiné i Českou republiku. A právě zde chce najít spolehlivé franšízové partnery, kteří by její síť na tuzemském trhu rozšiřovali. Musí být ale připraveni investovat do rozjetí byznysu pod cizí značkou vlastní peníze.

Náklady spojené s vybavením prostoru se dle poskytovatele licence, společnosti Esotiq & Henderson, pohybuje kolem 225 eur/ m2. Optimální velikost prostoru je mezi 50 a 100 m2. Nacházet by se pak měly v centru města, na hlavní třídě, kudy projde za den velké množství lidí, nebo v obchodním centru. Samozřejmě, konečná částka, kterou musí franšízant investovat, se odvíjí od stavu prodejních prostor a rozsahu nutných změn. Svou roli v tom také hraje do určité míry i to, v jakém městě bude obchod otevřený.

Do praxe po tréninku

Velký důraz klade vedení sítě na vzhled jednotlivých obchodů. Ten musí být jednotný. „Naši partneři využívají naše designéry k úpravě svých prostor. Cílem je vytvořit prostředí, které zaručí pohodlí a komfort pro zákazníka, a také správné množství vystaveného zboží, které zaručí dobrý další prodej,“ uvádí franšízor.

Dobrou zprávou pro všechny zájemce o franšízové licence může být, že jejich poskytovatel netrvá na tom, aby měli zkušenosti s podnikáním nebo z oboru. Na začátku spolupráce je totiž pro ně připravený školicí program skládající se z několika částí. Během něj se dozvědí informace o obchodní stránce jejich byznysu, seznámí se s produkty značky a osvojí si prodejní dovednosti. Produktová a prodejní část školení je určena nejen pro franšízanta, ale i pro jeho zaměstnance. 


Vlastní síly v akci / Úkolem franšízanta Esotiq je věnovat se svému podnikání aktivně a vést osobně svou pobočku v rámci standardů franšízové sítě.