Každý má své mouchy!
Majitel papírny Libor Moudrý začínal podnikat v době dospívání s našetřenými 80 000 korunami. To mu stačilo na rozvoj firmy, která dnes vydělává miliony ročně. Jak jej napadlo vložit peníze právě do výroby mucholapek? Ty zrovna v devadesátých letech patřily k výrobkům, které lidé vyměnili za různé moderní insekticidy.
Pracoval ve výrobě brněnských papíren, které po roce 1989 rušily pracovní místa a výrobu mucholapek považovali za neperspektivní. První nápady na založení vlastního podniku jej vedly spíše do výroby kartonáže, protože je to jednoduché a hojně poptávané zboží. Rozhodující slovo měla ale banka, která mladému podnikateli nedala úvěr. Mucholapky tak byly tedy spíše „láskou až na druhý pohled“ a rozhodl se změnit jejich budoucnost. Dohodl se na pronájmu strojů s odloženou splatností. Papírna mu ráda vyhověla, protože by stroje jinak musely do šrotu. Podnikat začal v rodných Židlochovicích a první roky se v malých prostorech o výrobu staralo pouhých 10 zaměstnanců, kteří do prodejen rozesílali 25 milionů mucholapek.
Mucholapky se chytly hlavně v zahraničí
Velká expanze papírny v dalších letech je pro podnikatele inspirativní v nápadu, že někdy stačí dobrý nápad přivést na ten správný trh. Tedy že i zboží, které je někde v určitou chvíli mimo trend, může čekat budoucnost jinde. Společnosti v tomto oboru se soustředily jen na domácí trh, zatímco on se rozhodl jít do světa. Za pár let později už totiž Papírna Moudrý staví vlastní prostory a rozšiřuje výrobu o přípravky nejen na samotné mouchy, ale také moly, mravence a hlodavce. Jejich cílem, kterého se zatím nepodařilo dosáhnout, jsou komárolapky.
A kouzlo samotné mucholapky? Především v tom, že její složení není nijak toxické a dokonale předvídá chování hmyzu, které se pohybuje v prostoru a vyhýbá se rohům. Další „vychytávkou“ je nalepovací pásová mucholapka na sklo, která předvídá chování much v podvečer, které jdou za světlem.
Trocha statistiky ze současnosti
V současnosti má papírna, která stále patří svému zakladateli a jedná se o ryze českou rodinnou firmu, mezi 80 až 100 zaměstnanci. Výroba, a tedy i najímání lidí souvisí s tím, jaké je léto. Delší, teplejší sezóny jsou pro ně ty úspěšnější. V loňském roce byl jejich obrat 147 milionů ročně.
Co si majitel Libor Moudrý myslí o franšízovém podnikání
Na tuto otázku nám odpověděl takto: „S franšízingem se ve svém oboru podnikání moc nepotkávám. Její výhodu vidím v tom, že umožňuje rozjet byznys se „zajetou recepturou‘‘. Myslím, že je důležité si v něm hned na začátku sjednat jasná pravidla.“
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 1993 využila mezery na trhu a založila značku La Marque. Více jak 27 let tak Michaela Vlčková pomáhá ženám vybírat to správné spodní prádlo.
Jaké byly začátky před 20 lety a jak se podniká dnes prozradila Hana Raková, jedna ze zakladatelů laserové estetické dermatologie v České republice a majitelka kliniky Esthé.
Podnikání v oblasti gastronomie láká stále spoustu lidí. Ne všichni však touží po otevření klasické restaurace. Chtějí se vydat cestou bistra nebo kantýny.
Cestovatelský vyhledávač Kiwi.com patří po více než 5 letech mezi 10 největších prodejců letenek na světě. Lze jeho úspěch napodobit? Vyplatí se dnes ještě začít podnikat v cestovním ruchu? Poradíme, jak bojovat s rostoucí konkurencí.
Trend zdravého stravování každým dnem sílí nejen v České republice. Prozradíme vám, co je vůbec nejnáročnější při podnikání v této oblasti, a co všechno je třeba zařídit před startem.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...