Žabka, franšízový řetězec convenience marketů, zamířil na Moravu. Vlastník Žabky, firma Penta Investment koupila za stovky milionů korun společnost PR market, která provozuje síť 45 prodejen Koruna. Řetězec působí především na severní Moravě a ve Slezsku. „Koruna je první akvizicí, v dalších hodláme pokračovat. Vedle menšího formátu convenience (Žabka), budeme rozvíjet i formát supermarketů,“ uvedl v tiskové zprávě Jozef Janov, investiční ředitel Penty.Žabka to ohlásila v tiskové zprávě.
Zaměřeno na akvizice
Žabka již loni koupila pražský řetězec Palma, který provozoval čtyři obchody. V současné době Žabka provozuje kolem 100 procejen. Žabka dosud působí především v Praze a středních Čechách. Své pobočky zřídila i v Teplicích či Plzni. Hledá i další franšízanty v regionech. Do pěti let chce mít franchisový řetězec podle šéfa Zdeňka Linharta až 500 provozoven.
Franšíza z Polska do Čech
Původní polský koncept Žabka koupila předloni investiční skupina Penta za 3,7 miliardy korun.. Postupně chce tento koncept rozšiřovat také na Slovensko. Žabky jsou menší samoobslužné obchody o rozloze 50–100 m2. Ve světě mají svůj vzor například v řetězci 7Eleven. Franchisantům nabízí Žabka svůj koncept bez vstupního poplatku i investice.
PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!