Kouč učí lidi „lovit ryby“
Proč koučing?
Koučing je metoda rozvoje lidí, jejímž cílem je zvyšování kompetencí a posilování vlastní sebereflexe. Kouč provází účastníka celým procesem. Neznamená to však, že by kouč sám vyřešil nějaký úkol za účastníka, ale účastník aktivně přináší vlastní řešení, která pak v praxi realizuje. Důležitou rolí kouče je poskytnutí zpětné vazby, kdy společně s účastníkem vyhodnotí dopady celého procesu. Pro koučing je příznačné čínské přísloví: "Daruješ-li člověku rybu, nakrmíš ho na den, naučíš-li ho lovit, dáš mu potravu pro celý život."
Jak dlouho koučing obvykle trvá a jak často se koná?
Koučování se skládá z jednotlivých sezení trvající 60 až 90 minut. Obvykle se koná 12 sezení s frekvencí 1 – 2 sezení během 14 dnů.
Jaký má přinos pro franšízanty?
Franšízanti se na kouče obrací se širokým spektrem oblastí k řešení, jakými jsou motivace, vlastní manažerské dovednosti a v poslední době i syndrom vyhoření. Z týmových oblastí jsou to nejčastěji dosažení větší výkonnosti pracovníků, nová motivace a změna atmosféry v týmu, nastavení pravidel komunikace či personální otázky k jednotlivým pracovníkům.
Proč ho franšízor nerealizuje interně, ale formou outsourcingu?
Outsoursing koučingu přináší pro franšízanta neotřelý pohled na úkoly a dlouhodobou změnu v podstatně kratším časovém úseku. Přidanou hodnotou je i práce na aktivním vyhledávání a definování nových příležitostí účastníka.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické