Benzina chce 15 nových stanic, rozjíždí franchising

Cílem nové strategie Benziny je zvýšit odbyt vlastních pohonných hmot a obrat z maloobchodního prodeje. Benzina chce tímto krokem dosáhnout do konce příštího roku růstu tržního podílu z nynějších 14 na 20 procent.
Inspirace u PKN Orlen?
Podle některých odborníků může sázka Benziny na franchising souviset se změnou jejího majitele. Benzinu totiž společně s Unipetrolem získal polský PKN Orlen, který úspěšně buduje franchisový systém v Polsku. Na začátku loňského prosince navíc oznámil, že bude investovat do obnovy a výstavby nových stanic v Litvě a Lotyšsku, které budou fungovat na principu franchisingu, 200 milionů eur (asi 5 miliard Kč.
Franchising – nejen Benzina
Benzina se tak vydala na cestu, kterou například v sousedním Německu uplatňuje Aral. „V Česku jde víceméně o novinku, i když částečně na podobném systému funguje Shell nebo OMV,“ říká Martin Jonáš z firmy Profit systém, která se zabývá poradenstvím ve franchisingu. "Podle dosavadních výsledků mohu ale konstatovat, že koncept naplňuje naše očekávání do něj vložená," uvedl v tisku mluvčí Shellu Petr Šindler. Také rakouská OMV s více než 200 stanicemi má některé z nich založené na smluvní bázi. "Ale není to ani deset procent. Franšíza není trend, kterým bychom chtěli jít," uvedl marketingový ředitel OMV v Česku Viktor Kučera.
Projekt za miliony může být úspěšný
Investice do vybavení jedné stanice fungující na principu franchisy by se měla pohybovat od 1,5 do čtyř milionů korun. Celkové náklady na tento projekt však Benzina neuvedla. „I když tato investice nebude pro Benzinu malá, vyjde ji franchisový systém jednoznačně levněji než případné budování nových stanic, které je finančně i časově neporovnatelně náročnější,“ doplňuje Martin Jonáš ze společnosti Profit system. O licence Benziny by mohl být zájem. Česko má totiž na evropské poměry velmi vysoký podíl malých čerpacích stanic. Těm se v rostoucí konkurenci tenčí příjmy a zisky.
PŘEČTI ČLÁNKY

Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem