moje firma

Diskutujme o franchisingu
Na LinkedIn vznikla diskusní skupina Franchising v ČR. Je to místo pro výměnu zkušeností, jak podnikat pod cizí značkou.

Více než čtvrtina Čechů nakupuje v cizině
Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Důvodem je hlavně nižší cena a vyšší kvalita.

Manažer roku za dveřmi
Do finále soutěže Manažer roku 2011 se dostalo 72 českých manažerů. Výsledky budou známy ve čtvrtek 26. dubna.

Šance pro padesátníky
Aktuální stav na trhu práce nahrává starším lidem. Firmy mají velký problém najít především kvalifikované pracovníky z technických oborů.

Tisíce napálených investorů
Drobní čeští investoři by si na některé obchodníky s cennými papíry měli dát pozor. Mohou přijít i o celoživotní úspory.

Rekordní leden
Návštěvnost portálu FranchisingINFO.cz stále roste. Zatímco loni se pohybovala kolem 12.000, letos v lednu překonala hranici 14.500.

Novinky zákoníku práce
Menší odstupné při ukončení pracovního poměru, výpověď za porušení léčebného režimu – to jsou příklady změn zákoníku práce.

Rekordní rok pro franchising
Letos přibylo nejvíce franchisových společností i poboček ve více než 20tileté historii českého franchisingu.

Bohatší západ a chudší východ
Nejvyšší kupní síla je tradičně v Praze. Ta převyšuje český průměr již o 32 %.

Miliardy pro začínající firmy
Zhruba 1,3 miliardy korun chce z evropských fondů vyčlenit ministerstvo průmyslu na rozjezd mladých firem.

Trh s elektronikou stagnuje
Ale někteří maloobchodníci rostou, jak ukazuje průzkum agentury INCOMA GfK.

Záruky pro začínající podnikatele
Záruční program pro začínající podnikatele je realizován z prostředků Ministerstva průmyslu a obchodu.

Podpora pro malé podniky
Evropská iniciativa „Small Business Act“ se zaměřuje na růst a podporu malých podniků.

Až 7 dotačních programů
Tolik jich letos otevře Ministerstvo průmyslu a obchodu z Operačního programu Podnikání a inovace.

ERASMUS pro podnikatele
Program EU určený všem začínajícím podnikatelům, kteří chtějí nasbírat zkušenosti ze zahraničních podniků.

Hypermarketům už dává přednost 43% českých domácností
Podle studie společnosti INCOMA GfK utrácely české domácnosti v roce 2010 nejvíce za potraviny v hypermarketech.

„Průměrný zákazník“ je vyhynulý druh
Podle aktuálních čísel firmy INCOMA GfK se každý pátý český zákazník řídí při nákupech hlavně zvykem.

Začne stát od příštího roku nakupovat dobré nápady?
Větší kontrola dotačních zdrojů, ale i nová příležitost k finančním zdrojům pro drobné podnikatele. Partnerem v podnikání může být od příštího roku stát.

Po roce 2013 budou dotační tituly omezené
Zdroje na podporu podnikání se budou muset vracet. Dotační programy ze strukturálních fondů EU může využívat 99% podnikatelských subjektů, zatím je využívá jen malé procento.

Kupní síla v okresech a obcích ČR 2010
Při rozhodování o umístění provozovny je důležitým faktorem také kupní síla. Průměrný Čech má přibližně o 42 % nižší koupěschopnost v porovnání s průměrnými evropskými hodnotami.