ERASMUS pro podnikatele

Obecně se soudí, že ve srovnání se Spojenými státy chybí Evropanům podnikatelský duch. Jak opakovaně ukazují průzkumy, Američané se ve srovnání se svými evropskými protějšky nebojí tolik rizika. S rozjezdem nového podniku mohou Evropanům pomoci různé veřejné fondy – evropské i národní, ale zatímco jedni volají po dalším navyšování peněz a větší podpoře začínajícím podnikatelům, jiní by radši, aby jim spíše než podporu stát a EU vytvořily příznivější podmínky k podnikání.
Evropská unie v únoru 2009 zahájila první fázi pilotního programu Erasmus pro mladé podnikatele, z něhož začínající podnikatelé mohou získat peníze na cestu do zahraničí, kde mají po dobu maximálně šesti měsíců možnost sbírat nové zkušenosti v rámci 1 firmy.
Program vychází ze stejné myšlenky jako úspěšný evropský program studentských výměn. Začínající podnikatel (navzdory názvu programu nemusí jít nutně o podnikatele mladé věkem) může měsíčně z programu získat až 1.100 eur, které využije na pokrytí nákladů spojených s cestou a pobytem v cizí zemi. Po dobu své „stáže“ ve vybrané firmě se snaží získat zkušenosti od jejího majitele, které pak využije ve svém podniku.
Program je součástí tzv. Aktu pro malé a střední podniky – balíčku iniciativ, který Evropská unie přijala v roce 2008 s cílem podpořit rozvoj malého a středního podnikání. Původně roční program byl dvakrát prodloužen – poprvé v roce 2010 a znovu o rok později. Očekává se, že v únoru 2012 bude prodloužen o další rok. Do února 2011 svou stáž v některé z evropských firem ukončilo 322 začínajících podnikatelů a dalších 200 v zahraničí stále pobývá. Přestože mnozí zastánci programu označují dosavadní výsledky za úspěch, organizátorům se zatím příliš nedaří vzbudit zájem mezi firmami, které by byly ochotné poskytnout prostor začínajícímu podnikateli ze zahraničí.
Kdo se může přihlásit?
Do programu se mohou přihlásit lidé, kteří jsou pevně rozhodnuti založit si svůj vlastní podnik, případně majitelé firem, které vznikly před méně než třemi roky. Na druhé straně se mohou přihlásit podniky, které v budoucnu chtějí začínajícímu podnikateli nabídnout své zkušenosti a získat v něm na čas vysoce motivovaného zaměstnance. Kandidáti na podporu z EYE se do programu mohou přihlásit přes zprostředkovatele, jímž je zpravidla místní hospodářská komora nebo jiné podnikatelské sdružení, a tento zprostředkovatel se jim poté snaží najít vhodné místo v zahraničí.
Náklady na cestu, ubytování a živobytí účastník programu pokrývá ze stipendia, které může činit maximálně 1.100 eur (v Dánsku) a minimálně 560 eur (v Bulharsku).
Největší zájem je mezi začínajícími podnikateli o taková odvětví jako je reklama, média, informační technologie a vzdělávání. Většina účastníků vyjela do zahraničí na 2 - 3 měsíce. Nejčastěji projevovali zájem o stáž ve Velké Británii.
Zdroj: Euractiv, AMSP
PŘEČTI ČLÁNKY

Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI