Chcete, aby vás zákazníci milovali? Blogujte!

Využijte potenciál mladých / Zhruba 80 % mladých ve věku 15 až 20 let sleduje youtubery. Jde o generaci, která již od raného dětství žije s technologiemi, a je zároveň nejaktivnější na internetu.
Sobota
01.09.2018
Cílíte svými produkty a službami na mladou „online“ generaci? Najděte vhodný komunikační kanál a výrazně rozšíříte zákaznickou základnu a posílíte vztahy.
 

Celá řada společností již navázala úspěšnou spolupráci s bloggery a youtubery. Ukázalo se, že je to cesta oboustranně výhodná a u firem sklízí úspěchy v dosahu rozšíření povědomí o produktu i v oblasti budování vztahu zákazníků k produktu.  Tito mladí influenceři mají velkou moc. Pravidelný konzument produkce daného influencera má k němu poměrně blízký a idylický vztah a důvěřuje mu. Pokud takový producent spojí své jméno s vaším výrobkem a bude ho na svém kanále propagovat, máte u jeho fanoušků vyhráno.

Některé firmy se však nechtějí spoléhat jen na práci „externích“ bloggerů. Chtějí mít věci více pod kontrolou. A právě z tohoto důvodu můžeme u některých z nich najít tzv. firemní blogy. Ty pro ně nabízejí více možností než jím dá spolupráce s bloggerem. Firemní blogy představují prostor, ve kterém mohou společnosti se svými obchodními partnery a koncovými zákazníky neformálně komunikovat. Díky aktivnímu firemnímu blogu je pro firmy daleko snazší a hlavně rychlejší získat od svých zákazníků zpětnou vazbu, která jim může pomoci nejen v další komunikaci, ale také v přípravě a realizaci dalších strategií.

Rozhodnete-li se jako firma vytvořit vlastní blog, je třeba, abyste měli dobrou představu o tom, kdo je váš zákazník a obsah i formu blogu na něj zacílili. Pokud se vám toto podaří, je třeba blog udržovat a pravidelně a smysluplně ho aktualizovat, aby byl „živý“. Jen tak díky němu dosáhnete vytyčených cílů, ať už mezi ně patří zlepšení komunikace se stávajícími zákazníky, získání nových nebo jednoduché oživení firemních webových stránek. Výhodou blogu je to, že na jeho psaní nemusíte být zkušený „markeťák“ nebo copywriter. Čtenáři totiž ocení zejména jeho opravdovost a srozumitelnost. Proto budete-li mluvit stejným jazykem jako vaši zákazníci, získáte jejich pozornost.

Pro rozmanitost příspěvků na blogu, můžete s nabídkou přispívání oslovit svoje kolegy, nadřízené. I oni mají jistě vašim zákazníkům co říci. A nebude to fungovat jen jako propagace vaší společnosti. Díky sdílení péče o firemní blog posílíte i pocit sounáležitosti celého firemního týmu. Vaši zaměstnanci tak budou vědět, že s nimi počítáte, že si vážíte jejich názorů. Na druhou stranu se i o nich dozvíte něco víc, minimálně to, zda jim na firmě záleží tak, jak si myslíte, zda jsou pro ni ochotni udělat něco „navíc“. Nicméně vše by mělo mít určitý řád. Proto základem pro neustále aktualizovaný obsah blogu je pečlivě sestavený ediční plán, podle nějž se mohou lidé spolupracující na rozvoji této formy komunikace, řídit.

S kůží na trh

Máte blog, máte obsah, máte cíl, kterého chcete díky efektivnější komunikaci se svými zákazníky dosáhnout. Proto o sobě dejte vědět. Neexistují jasná pravidla, která by vám řekla, jakou cestou se pro propagaci svého blogu vydat. Nicméně můžete následovat vzoru bloggerů a youtuberů, o kterých je řeč výše. Vrhněte se tedy na sociální sítě, využijte jejich potenciálu a získejte čtenáře, které lze mnohdy poměrně snadno proměnit v zákazníky.

Nikdy však nezapomínejte na to, že ať už se vaše firma zabývá čímkoli, neměl by váš blog suplovat internetový obchod. Jde o komunikační nástroj, díky němuž se dostanete blíže svému publiku. Potenciální zákazníky tak k nákupu zboží či využití vašich služeb nenuťte, ale inspirujte. Jen tak budou čtenáři vaše příspěvky vyhledávat i nadále. Prostřednictvím blogu totiž jistě nechcete jen zákazníky, kteří u vás nakoupí jednou. Daleko efektivnější je zajímavými příspěvky a názory budovat komunitu, která bude k vaší značce loajální a bude ji šířit dál. Dobré nejsou ani dlouhé pauzy mezi zveřejňováním příspěvků. V rámci strategie je velmi užitečné stanovit nějakou pravidelnost, díky níž budou fanoušci vědět, kdy na blogu naleznou čerstvé příspěvky.

Využívání bloggerů, vloggerů nebo vlastního firemního blogu je v současné době účinnou marketingovou propagací vaší značky. Ačkoli se může zdát, že jde převážně o zábavnou formu, je nutné mít na paměti, že aby byla efektivní, musí se k ní přistupovat profesionálně. Vybírat témata i způsob komunikace s ohledem na vaši cílovou skupinu zákazníků. Pokud si stanovíte jasná pravidla a cíle, pak máte nakročeno k úspěchu.


Téma na každém kroku / Nejčastěji se bloguje o kosmetice, módě a jídle. Výjimkou však nejsou ani firemní blogy technologicky zaměřených společností. Tento způsob komunikace je tak vhodný téměř pro každou firmu.