Chcete, aby vás zákazníci milovali? Blogujte!
Celá řada společností již navázala úspěšnou spolupráci s bloggery a youtubery. Ukázalo se, že je to cesta oboustranně výhodná a u firem sklízí úspěchy v dosahu rozšíření povědomí o produktu i v oblasti budování vztahu zákazníků k produktu. Tito mladí influenceři mají velkou moc. Pravidelný konzument produkce daného influencera má k němu poměrně blízký a idylický vztah a důvěřuje mu. Pokud takový producent spojí své jméno s vaším výrobkem a bude ho na svém kanále propagovat, máte u jeho fanoušků vyhráno.
Některé firmy se však nechtějí spoléhat jen na práci „externích“ bloggerů. Chtějí mít věci více pod kontrolou. A právě z tohoto důvodu můžeme u některých z nich najít tzv. firemní blogy. Ty pro ně nabízejí více možností než jím dá spolupráce s bloggerem. Firemní blogy představují prostor, ve kterém mohou společnosti se svými obchodními partnery a koncovými zákazníky neformálně komunikovat. Díky aktivnímu firemnímu blogu je pro firmy daleko snazší a hlavně rychlejší získat od svých zákazníků zpětnou vazbu, která jim může pomoci nejen v další komunikaci, ale také v přípravě a realizaci dalších strategií.
Rozhodnete-li se jako firma vytvořit vlastní blog, je třeba, abyste měli dobrou představu o tom, kdo je váš zákazník a obsah i formu blogu na něj zacílili. Pokud se vám toto podaří, je třeba blog udržovat a pravidelně a smysluplně ho aktualizovat, aby byl „živý“. Jen tak díky němu dosáhnete vytyčených cílů, ať už mezi ně patří zlepšení komunikace se stávajícími zákazníky, získání nových nebo jednoduché oživení firemních webových stránek. Výhodou blogu je to, že na jeho psaní nemusíte být zkušený „markeťák“ nebo copywriter. Čtenáři totiž ocení zejména jeho opravdovost a srozumitelnost. Proto budete-li mluvit stejným jazykem jako vaši zákazníci, získáte jejich pozornost.
Pro rozmanitost příspěvků na blogu, můžete s nabídkou přispívání oslovit svoje kolegy, nadřízené. I oni mají jistě vašim zákazníkům co říci. A nebude to fungovat jen jako propagace vaší společnosti. Díky sdílení péče o firemní blog posílíte i pocit sounáležitosti celého firemního týmu. Vaši zaměstnanci tak budou vědět, že s nimi počítáte, že si vážíte jejich názorů. Na druhou stranu se i o nich dozvíte něco víc, minimálně to, zda jim na firmě záleží tak, jak si myslíte, zda jsou pro ni ochotni udělat něco „navíc“. Nicméně vše by mělo mít určitý řád. Proto základem pro neustále aktualizovaný obsah blogu je pečlivě sestavený ediční plán, podle nějž se mohou lidé spolupracující na rozvoji této formy komunikace, řídit.
S kůží na trh
Máte blog, máte obsah, máte cíl, kterého chcete díky efektivnější komunikaci se svými zákazníky dosáhnout. Proto o sobě dejte vědět. Neexistují jasná pravidla, která by vám řekla, jakou cestou se pro propagaci svého blogu vydat. Nicméně můžete následovat vzoru bloggerů a youtuberů, o kterých je řeč výše. Vrhněte se tedy na sociální sítě, využijte jejich potenciálu a získejte čtenáře, které lze mnohdy poměrně snadno proměnit v zákazníky.
Nikdy však nezapomínejte na to, že ať už se vaše firma zabývá čímkoli, neměl by váš blog suplovat internetový obchod. Jde o komunikační nástroj, díky němuž se dostanete blíže svému publiku. Potenciální zákazníky tak k nákupu zboží či využití vašich služeb nenuťte, ale inspirujte. Jen tak budou čtenáři vaše příspěvky vyhledávat i nadále. Prostřednictvím blogu totiž jistě nechcete jen zákazníky, kteří u vás nakoupí jednou. Daleko efektivnější je zajímavými příspěvky a názory budovat komunitu, která bude k vaší značce loajální a bude ji šířit dál. Dobré nejsou ani dlouhé pauzy mezi zveřejňováním příspěvků. V rámci strategie je velmi užitečné stanovit nějakou pravidelnost, díky níž budou fanoušci vědět, kdy na blogu naleznou čerstvé příspěvky.
Využívání bloggerů, vloggerů nebo vlastního firemního blogu je v současné době účinnou marketingovou propagací vaší značky. Ačkoli se může zdát, že jde převážně o zábavnou formu, je nutné mít na paměti, že aby byla efektivní, musí se k ní přistupovat profesionálně. Vybírat témata i způsob komunikace s ohledem na vaši cílovou skupinu zákazníků. Pokud si stanovíte jasná pravidla a cíle, pak máte nakročeno k úspěchu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Barbie je legendou už od 60. let. Přestože se na její proporce i styl v posledních letech snesla vlna kritiky, poslední úspěch Barbie díky filmu ukazuje, že přežije každou dobu.
Na celé zeměkouli snad není nikdo, kdo by neznal LEGO. Kde se nápad na barevné kostky vzal a kdy se stal celosvětovým fenoménem? Víte, že se s nimi dá i podnikat?
Od vzniku značky Dermacol uplynulo více jak 50 let, během kterých si získala celosvětový věhlas. Dnes obchoduje na zhruba 70 trzích. Jaký je její příběh?
Příjemné pracovní prostředí čím dál častěji rozhoduje o tom, zda budou lidé chtít pro vaši firmu pracovat. Zajímá vás, jak může vypadat?
Máte zvyk, bez kterého se nemůžete soustředit, přemýšlet nebo plánovat? To je dobré znamení. Můžete zbohatnout.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám. Koncept nám představila jednatelka společnosti Marta Nosková.
Skupina Partners vykázala skvělé výsledky za první pololetí 2024. Jaké jsou příčiny tohoto úspěchu?
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Populární na fóru
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...
Jak vydělat peníze na YouTube?
Využijte této příležitosti a zrušte své finanční problémy, zafinancujte své podnikání, zrekonstruujte své bydlení nebo investujte do nemovitosti s nízkou...