Z Prahy až do Hollywoodu
Počátky kosmetiky Dermacol jsou těsně spjaty s Filmovým studiem Barrandov v Praze. Právě tam přišla v roce 1965 kosmetička Ústavu lékařské kosmetiky paní Olga Knoblochová se záměrem pomoci zakrýt velké mateřské znaménko v obličeji dcery jedné ze svých klientek. V té době se ještě tyto dermatologické defekty neřešily operativně, daly se pouze opticky skrýt. Olga Knoblochová se spojila s vedoucím barrandovské laboratoře pro filmová líčidla panem Vlastimilem Boublíkem, který měl zkušenosti s krycími přípravky a líčidly pro divadlo i film. Společně vyvinuli přípravek vhodný na zamaskování mateřského znaménka, kterým byl silně krycí Cover Make-up Dermacol. Od začátku se jednalo o velmi úspěšnou spolupráci mezi specialisty v kosmetice a experty na filmový make-up. O rok později, tedy v roce 1966, pak vznikla společnost Dermacol, která organizačně spadala pod Filmová studia Barrandov.
Krycí přípravek Dermacol v deseti odstínech byl v té době jedním z prvních výrobků svého druhu v Evropě a na světě vůbec. Už za minulého režimu byl vyvážen do všech evropských zemí, a to nejen na východ, ale i na západ. Licence na něj byla v roce 1969 prodána do Hollywoodu poté, co do Prahy zavítal švýcarský producent se svou manželkou. Ti při exkurzi po Barrandově navštívili právě i kosmetické laboratoře, kde v té době Dermacol sídlil. Poté, co jim paní Olga Knoblochová ukázala, jak je možné citelně zakrýt stařecké skvrny jí vyrobeným make-upem, odvezli si manželé hned dvě kompletní sady a brzy se ozvali s nabídkou na koupi práv k receptuře Cover Make-upu Dermacol. Tak se český výrobek dostal až do Hollywoodu, kde o krásu mnoha slavných filmových hvězd začala pečovat kosmetika, jež se zrodila v Praze.
Jen make-up nestačí
Bylo jen logické, že ke krycím krémům postupně přibyly další výrobky – líčení je totiž třeba i odlíčit a celkově pečovat o pleť. A tak se řada Dermacol brzy rozrostla o další přípravky. Dnes má Dermacol více než 200 druhů produktů, pokud se tedy nepočítají jednotlivé barevné odstíny dekorativní kosmetiky. Za všechny své produkty utržila za loňský rok akciová společnost přes 715 milionů korun, což je o 13% více, než v roce 2017. Export pak tvoří přes 263 milionů z celkového obratu. A není to jen Cover Make-up, který se vyrábí podobnou technologií již několik desítek let. Zákaznice a zákazníci mohou stále v obchodech sehnat oblíbené pleťové krémy jako Lady Cream nebo Princess Cream, které byly značkou kosmetické kvality již v 70. letech a které se s drobnými inovacemi prodávají už déle než 30 let.
Pojmem začala být značka Dermacol už za minulého režimu. Po jeho pádu však musela projít výrazným vývojem a přizpůsobit se opakovaně novému tržnímu systému. Po roce 1989 totiž na český trh vstoupily zahraniční značky a Dermacolu začala růst konkurence. V roce 1992 se přeměnil ze státního podniku na akciovou společnost. Později byl podnik privatizován. V rámci privatizace se Dermacolu ujalo několik investičních fondů i drobných akcionářů. Po řadě majetkových transakcí se podílu na vedení společnosti ujali počátkem tisíciletí manželé Vladimír a Věra Komárovi.
„Ještě v roce 2002 se Dermacol vyráběl v poměrně skromných podmínkách laboratoří Filmového studia na Barrandově. Rozrůstající výrobu bylo třeba přestěhovat do větších prostor. Tím byl nejprve objekt na pražské Ruzyni, o šest let později jsme se ale přemístili do vlastní továrny v Brně,“ popisuje Věra Komárová, ředitelka strategického vývoje značky Dermacol. Zde se nyní vyrábí většina produktů, některé – jako třeba řasenky či rtěnky, zastanou partnerské fabriky v Německu, Itálii nebo Francii. Brněnská továrna v současnosti zaměstnává přes 200 lidí, celkově jich pro Dermacol pracuje více než 320.
Výrobky Dermacol jsou prodávány v drogeriích, hypermarketech i supermarketech, ale také v lékárnách či kosmetických salonech. Veškeré zboží lze zakoupit také on-line přímo na webových stránkách Dermacolu. „V současnosti provozujeme také celkem pět zážitkových značkových prodejen Dermacol,“ vysvětluje paní Komárová. Ty se nacházejí v Praze v NC Palladium (zde Dermacol provozuje i kosmetický salon), OC Quadrio, v Ostravě ve Foru Nová Karolina a Avion Shopping Parku a nově také v Aupark Shopping Centru v Bratislavě. „Na jednom místě najdou zákazníci kompletní nabídku značky, kterou si mohou vyzkoušet anebo se našimi produkty nechat nalíčit,“ doplňuje Věra Komárová.
Kromě českého a slovenského trhu se Dermacol pod vedením manželů Komárových rozšířil také na dalších 60 zahraničních trhů. „Se značkou se kromě Evropy můžete setkat také v USA, Kanadě, Austrálii a moha zemích Středního i Blízkého Východu. V arabských zemích jsme populární především díky make-upům, které dokážou pleť okamžitě o několik tónů zesvětlit,“ vyjmenovává šéfka Dermacolu. Vlastní prodejny otevřel Dermacol například v Hebronu, Novosibirsku, v Omsku, v Sýrii, Palestině a dalších. Nyní se bude společnost soustředit na evropská města.
PŘEČTI ČLÁNKY
Barbie je legendou už od 60. let. Přestože se na její proporce i styl v posledních letech snesla vlna kritiky, poslední úspěch Barbie díky filmu ukazuje, že přežije každou dobu.
Na celé zeměkouli snad není nikdo, kdo by neznal LEGO. Kde se nápad na barevné kostky vzal a kdy se stal celosvětovým fenoménem? Víte, že se s nimi dá i podnikat?
Příjemné pracovní prostředí čím dál častěji rozhoduje o tom, zda budou lidé chtít pro vaši firmu pracovat. Zajímá vás, jak může vypadat?
Máte zvyk, bez kterého se nemůžete soustředit, přemýšlet nebo plánovat? To je dobré znamení. Můžete zbohatnout.
Cílíte svými produkty a službami na mladou „online“ generaci? Najděte vhodný komunikační kanál a výrazně rozšíříte zákaznickou základnu a posílíte vztahy.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...