Česko je pro obchodníky atraktivní

Česko je 12. nejoblíbenější zemí z pohledu obchodních řetězců. O expanzi na naše území uvažuje 22 procent z celkem 220 oslovených firem. Jednoznačně nejoblíbenější destinací pro obchodníky je Německo. Vyplývá to z nejnovějšího průzkum společnosti CB Richard Ellis, uvedla ČTK.
Expanze hlavně na Západ
Do hledáčku obchodních sítí se vešlo celkem 56 zemí světa. Obchodníky ale zajímají především země západní Evropy, kterých se v první desítce umístilo nejvíc. Východní Evropu zastupovaly pouze Polsko, Rumunsko a Rusko. "Navzdory ekonomické situaci je mnoho firem optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy," uvedla CB Richard Ellis.
Do Česka chtějí další systémy
Česko je atraktivní pro mnoho obchodních řetězců, které fungují na principu franchisingu. Chtějí k nám vstoupit řetězce z USA, Austrálie, Ruska, Francie, Polska i dalších zemí Evropy. „Jedním z posledních francoisových systémů, které ohlásily vstup do Česka je například síť obchodů zaměřených na rozvoj dětské tvořivosti Orange Elephant, prodejny pečiva Mamuška nebo systém jazykových škol Lingua Nova,“ uvedl Martin Jonáš z poradenské firmy PROFIT system.
PŘEČTI ČLÁNKY

Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI