Čekání se vyplatilo

Když se Veronika Kůstková spolu s manželem rozhodla rozjet nějaký zajímavý podnikatelský koncept, netušila, jak dlouho trvá najít ten pravý. Není náhodou, že nakonec jí k definitivnímu rozhodnutí pomohl portál Franchising.cz. Díky článku uveřejněnému na portále totiž zjistila, že je k prodeji fungující pobočka společnosti UGO juice bar v pražském obchodním centru Palladium.
Je důležité věřit konceptu
Zkušenosti v gastronomii sice neměla, přesto neváhala a na nabídku kývla. "Po usilovném dvouletém hledání jsme si záhy potřásli rukou a šli do toho. O vzájemné rychlé dohodě rozhodl především fakt, že se jedná o český franchisový koncept a že náš juice bar je umístěný ve velmi dobré lokalitě," vysvětluje Kůstková. Sama deset let strávila v oboru rychloobrátkového zboží, účastnila se obchodních jednání, díky čemuž získala i manažerské zkušenosti. I proto pro ni bylo snažší se s majiteli UGO juice baru na převzetí provozovny po několika jednáních dohodnout. Sama preferuje zdravý životní styl, který je vlastní i společnosti UGO juice bar. Velmi rychle přijala značku UGO „za vlastní“ a během několika týdnů si například obrandovala vlastní auto.
Franchising je dobrá volba
Pobočku v Palladiu přebírala letos v únoru. Vše samozřejmě konzultovala s manželem. Vést vlastní provozovnu byla a je pro Kůstkovou nová životní zkušenost. Jak sama přiznává, začátky byly těžké, a o to víc ji těší, že kroky, které za uplynulé období udělala, přinášejí ovoce. "Franchising je menší risk než klasické podnikání. Nevadí nám ani jasně nastavená pravidla, která navíc nejsou tak striktní jako jinde" dodává Kůstková. Podle ní je důležité, že franchisor je otevřený k diskuzi, takže je možné prosadit i vlastní nápady na vedení a provozování pobočky. Mladá franchisantka se netají svými dalšími plány: "Chtěla bych, aby naše pobočka byla v rámci celé sítě nejlepší," říká s úsměvem.
I s dítětem lze dělat byznys
V době, kdy manželé Kůstkovi stánek UGO juice bar přebírali, měli doma několikatýdenní holčičku. Ani narození dítěte ale neznamenalo, že by Veronika Kůstková polevila v pracovním nasazení. "Dítě s námi absolvovalo řadu schůzek či obíhání úřadů. Takže platí, že pokud je vše správně naplánované, lze skloubit mateřské povinnosti s těmi pracovními bez větších problémů," tvrdí Kůstková. Zároveň ale dodává, že bez pomoci babiček by asi tak náročnou práci dělat nemohla. Je to každodenní práce včetně víkendů, vždy však záleží na dané situaci a stavu na provozovně - když vše běží jak má, minimálně tři dny z týdne tráví přímo na pobočce, kde i sama obsluhuje Administrativu a komunikaci s centrálou a dodavateli řeší z kanceláře z domova.
Být pánem svého času
Budoucnosti se Veronika Kůstková nebojí. Zákazník je pro ni vždy na prvním místě. Mnozí z nich se pravidelně vrací a objednávají si svůj oblíbený drink. Sama Kůstková by v současnosti na svém rozhodnutí jít do franchisy společnosti UGO juice bar nic neměnila. A sama potenciálním franchisantům radí: "Důležité je umět si zorganizovat čas. Člověk ani nemusí mít přímé zkušenosti z oboru. Vše se lze naučit. Hlavní je umět jednat se zákazníkem, dodavatelem a v neposlední řadě i s personálem. Toto pro mě bylo jednoduší vzhledem ke zkušenostem z předchozích zaměstnání." Pokud tyto body člověk dokáže splnit, stane se podle ní pánem svého času. Jak ale vzápětí sama Kůstková dodává, ne vždy toto pravidlo platí. Čas na přátele, dobré jídlo či vycházku se psem si vždy udělá, naučit se znovu skoro zapomenutou francouzštinu již tak jednoduché není...
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...