Konkurenční boj začíná

Master-franchisant Mini, který se v Srbsku a okolních zemích staral o rozvoj společnosti Fornetti, se rozhodl nepokračovat v další spolupráci. Sám vytvořil novou značku obchodů, pod kterou bude nabízet vlastní výrobky. Podmínky pro franchisanty zůstanou stejné, jen budou působit pod názvem Mini Pani.
Strategický ředitel Fornetti Süth Miklós potvrdil ukončení strategické smlouvy a uvedl: „Změny u srbského partnera jsou pro nás prohrou i výhrou. Na jednu stranu master-franchisant tímto ztratil podporu v rozvoji a marketingu, kterou bude muset realizovat on. Na druhou stranu jsme bohužel ztratili síť v Srbsku, což nám ale dává možnost vybudovat síť novou.“ Dále dodal, že nový srbský master-franchisant může dosáhnout úspěchu během několika let.
Změna názvu se bude týkat 350 prodejen v Srbsku a také dalších zemí, kde mělo Mini master-franchisu. Týká se to Bosny a Hercegoviny, kde se změní 150 provozoven, a dále Makedonie a Černé Hory. Šance na úspěch vidí společnost Mini v prodeji vlastních produktů, které chtějí nabízet. Ředitel pro prodej a marketing Mini Cornelius Sild doplnil, že od února začala společnost nabízet nové produkty, které vyrábí podle nejmodernějších technologií.
Manažerka franchisového poradenství společnosti PROFIT system Karina Korczyńska k situaci dodává: "Takové situace jsou v oblasti franchisingu vzácné. Je velmi důležité, aby franchisor důkladně připravil podmínky, pod kterými master-franchisant bude prodávat licence. Je také potřeba ustanovit zásady spolupráce tak, aby obě strany měly ze spolupráce prospěch a nechtěly ji ukončit." Nesprávně nastavené podmínky pak mohou mít podle Korczyńské za následek, že master-franchisant převezme veškerou síť, jako v tomto případě.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Fúze s Angličany zajistila M&M realitám první místo na trhu v ČR, velký úspěch ryze české realitní kanceláře.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Pokud jde o prodej, lídrem v celosvětovém měřítku zůstává McDonald´s.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!