Nekopírují se jen obři

Falešné webové stránky z Turecka jsou k nerozeznání od těch pravých. Mr. Kebab tak v současné době pracuje na změně jejich designu.
Úterý
04.11.2014
Boj s napodobiteli značek se dnes netýká již jen globálních gigantů. Své o tom může vyprávět i slovenská franchisová síť Mr.Kebab. Aniž o tom ví, má pobočku i v Koreji.
 

Právě Korejci projevili o koncept fastfoodů Mr. Kebab zájem v momentě, kdy byl franchisový systém včetně manuálu teprve v plenkách. „Vzhledem k zodpovědnosti vůči značce jsem je poprosil o trpělivost. Nebyli však ochotní čekat a zkopírovali vše, co našli na internetu,“ objasňuje autor a majitel konceptu Mr. Kebab Ľubor Lelovits vznik „pobočky“ v Soulu.

Korejský případ však není jediným, s čím se Mr.Kebab musel vypořádat. S falšováním značky, loga, webových stránek, oblečení personálu i dalších vizuálů má již zkušenosti z Turecka či sousedního Maďarska.  Hranice či kontinenty v tomto případě nehrají žádnou roli. „Obchodní značka Mr. Kebab je v Evropské unii chráněná od roku 2006. Díky tomu se můžeme domoci svých práv aspoň v Maďarsku, kde též stojí jedna z nelegálních provozoven. Přiznám se, že tomu ne zcela rozumím, ale do jisté míry mi to i lichotí. Pravděpodobně totiž to, co jsem roky vymýšlel a dolaďoval, nebude zlé,“ říká Lelovits.

Předejít dohadům

Přes nepříjemnou zkušenost se majitel sítě Mr. Kebab nevzdává, a i nadále je přesvědčen, že rozvoj prostřednictvím franchisingu má díky vysoké efektivitě s rychlým návratem investic velkou budoucnost. Intenzivní zájem o licence pak napovídá i tomu, že franchisový způsob rozšiřování sítě bude to pravé i pro síť Mr. Kebab.

Abychom takovým situacím, které se, jak je vidět, již netýkají pouze celosvětově úspěšných značek, předešli, je třeba věnovat velkou pozornost registraci ochranné známky. „Jedná se o strategické rozhodnutí. Proto je potřeba jej řádně promyslet, zvážit i budoucí potenciál přihlašované značky včetně její případné expanze na zahraniční trhy. Musíme si uvědomit, že dnešní svět, i ten podnikatelský, je globální a proto doporučujeme mít tu nejsilnější ochranu, pro celý svět. Jak vidíme z případu Mr. Kebab, ochrana v rámci EU bohužel nestačí. Když je totiž koncept dobrý, všimnou si ho po celém světě,“ upozorňuje Gabriela Petrová z poradenské společnosti PROFIT system.


/1/
zobrazit více

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015