Voňavý byznys

Společnost Beauty Cosmetics, která na polském trhu působí od roku 2006, očekává, že ještě letos u našich slovenských sousedů otevře čtyři pobočky svých parfumérií. Postupem času by se firma chtěla dostat na standard v tempu otevírání poboček, který platí v domácím Polsku. „Momentálně funguje v naší síti okolo 115 franšízových poboček, tři pak máme vlastní. Průměrně otevíráme jednu až dvě pobočky měsíčně,“ prozradil Piotr Janczak, generální ředitel Beauty Cosmetics.
V Polsku trh „rozlévaných“ parfémů neustále roste. I z tohoto důvodu se značka rozhodla expandovat se svými parfumeriemi do okolních zemích. „Slovensko a i Českou republiku jsme si vybrali nejen kvůli naší územní blízkosti, což má vliv na ceny dopravy, ale zejména kvůli jejich ekonomické atraktivitě, která je pro nás nemalá,“ vysvětluje Janczak důvod, proč se firma rozhodla pro vstup na tyto dva trhy.
Zájemce o otevření vlastní pobočky sítě Beauty Cosmetics se musí připravit na investici ve výši zhruba 4000 eur. Jak firma avizuje, k návratu této investice dochází běžně během dvou až pěti měsíců. „Od našich franšízantů nevybíráme žádné další poplatky. Ani licenční, ani franšízové, ani marketingové. Nepožadujeme ani nějaké velké zkušenosti z oboru, v rámci konceptu máme již postupy vypracovány a jsme schopni je našim partnerům předat,“ doplňuje Piotr Janczak s tím, že pobočky mohou mít podobu nejen klasických kamenných obchodů, ale také prodejních stánků například v nákupních centrech.
V prodejnách Beauty Cosmetics se parfémy prodávají na mililitry, proto se klient sám může rozhodnout pro množství, které chce koupit. Může přizpůsobit náklady ke svým finančním možnostem. Kromě toho všechny voňavky mají stejnou cenu. Díky tomu se klient může soustředit na výběru vůně, protože nemusí počítat, na který parfém má.
PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.