Voňavý byznys
Společnost Beauty Cosmetics, která na polském trhu působí od roku 2006, očekává, že ještě letos u našich slovenských sousedů otevře čtyři pobočky svých parfumérií. Postupem času by se firma chtěla dostat na standard v tempu otevírání poboček, který platí v domácím Polsku. „Momentálně funguje v naší síti okolo 115 franšízových poboček, tři pak máme vlastní. Průměrně otevíráme jednu až dvě pobočky měsíčně,“ prozradil Piotr Janczak, generální ředitel Beauty Cosmetics.
V Polsku trh „rozlévaných“ parfémů neustále roste. I z tohoto důvodu se značka rozhodla expandovat se svými parfumeriemi do okolních zemích. „Slovensko a i Českou republiku jsme si vybrali nejen kvůli naší územní blízkosti, což má vliv na ceny dopravy, ale zejména kvůli jejich ekonomické atraktivitě, která je pro nás nemalá,“ vysvětluje Janczak důvod, proč se firma rozhodla pro vstup na tyto dva trhy.
Zájemce o otevření vlastní pobočky sítě Beauty Cosmetics se musí připravit na investici ve výši zhruba 4000 eur. Jak firma avizuje, k návratu této investice dochází běžně během dvou až pěti měsíců. „Od našich franšízantů nevybíráme žádné další poplatky. Ani licenční, ani franšízové, ani marketingové. Nepožadujeme ani nějaké velké zkušenosti z oboru, v rámci konceptu máme již postupy vypracovány a jsme schopni je našim partnerům předat,“ doplňuje Piotr Janczak s tím, že pobočky mohou mít podobu nejen klasických kamenných obchodů, ale také prodejních stánků například v nákupních centrech.
V prodejnách Beauty Cosmetics se parfémy prodávají na mililitry, proto se klient sám může rozhodnout pro množství, které chce koupit. Může přizpůsobit náklady ke svým finančním možnostem. Kromě toho všechny voňavky mají stejnou cenu. Díky tomu se klient může soustředit na výběru vůně, protože nemusí počítat, na který parfém má.
PŘEČTI ČLÁNKY
Podnikání s vůní Bretaně
/30.09.2024
Franšízová síť Yves Rocher patří k nejstarším konceptům na našem trhu. Jak franšízor pracuje na udržení pozice na trhu a co nabízí franšízantům?
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?