Zisk pro franšízanty i v nelehké době
Jak se daří síti Drogeo růst? Povedlo se vám najít již první franšízanty?
Společnosti Drogeo se daří dobře a franšíza se rozvíjí. V tuto chvíli máme již pět otevřených provozoven a další desítky jsou v jednání a přípravě. To vše se nám podařilo během posledních několika měsíců.
Současná ekonomická situace v Česku je složitá snad pro každého podnikatele. Jak ovlivňuje Váš byznys?
Souhlasíme s Vámi, že současná situace je složitá. Přesto jsou tři obory, kterých se to týká nejméně: drogerie, lékárny a potraviny, protože to jsou základní životní potřeby. Navíc zákazníci hledají možnosti, jak ušetřit peníze, což náš cenový koncept umožňuje.
Čím se koncept Drogeo liší od jiných sítí drogerií, které u nás fungují?
K tomu, že nemáme žádný vstupní poplatek jsme obchodníkům dali to, co potřebují, a ne to, co chceme my. Tím je jejich situace mnohem jednodušší než u ostatních sítí, které jsou centrálně řízené a všechny pobočky se musí řídit stejnými pravidly. Každý franšízant má volnost vybrat si sortiment, který bude nabízet a nastavit si vlastní cenovou politiku.
Potenciálním franšízantům nabízíte dvě možnosti spolupráce. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Rozdíl je mezi tím, zda otevírají úplně novou specializovanou prodejnu, nebo zda rozšiřují svou již fungující s jiným sortimentem. Časová a finanční náročnost se liší podle toho, jaký objem zboží a obrat franšízant plánuje. Většina z toho je dle možností a rozpočtu franšízanta a není to od nás striktně naplánováno a vyžadováno.
Jaké máte plány ohledně dalšího rozvoje sítě v roce 2023?
Protože nechceme, aby si naši franšízanti konkurovali mezi sebou, je síť partnerů omezená geograficky. Naším úkolem je najít správného partnera pro každou lokalitu, který je schopný postavit profitabilní a fungující byznys ve svém regionu. Jakmile je jedna lokalita obsazena, je uzavřena pro další zájemce. V příštím roce očekáváme že najdeme tyto partnery pro všechny regiony po celé ČR.

PŘEČTI ČLÁNKY

Loni ohlásilo zájem vstoupit na franšízový trh hned několik značek. Řada dalších pak začala s větší propagací franšízové nabídky.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.