Zisk pro franšízanty i v nelehké době
Jak se daří síti Drogeo růst? Povedlo se vám najít již první franšízanty?
Společnosti Drogeo se daří dobře a franšíza se rozvíjí. V tuto chvíli máme již pět otevřených provozoven a další desítky jsou v jednání a přípravě. To vše se nám podařilo během posledních několika měsíců.
Současná ekonomická situace v Česku je složitá snad pro každého podnikatele. Jak ovlivňuje Váš byznys?
Souhlasíme s Vámi, že současná situace je složitá. Přesto jsou tři obory, kterých se to týká nejméně: drogerie, lékárny a potraviny, protože to jsou základní životní potřeby. Navíc zákazníci hledají možnosti, jak ušetřit peníze, což náš cenový koncept umožňuje.
Čím se koncept Drogeo liší od jiných sítí drogerií, které u nás fungují?
K tomu, že nemáme žádný vstupní poplatek jsme obchodníkům dali to, co potřebují, a ne to, co chceme my. Tím je jejich situace mnohem jednodušší než u ostatních sítí, které jsou centrálně řízené a všechny pobočky se musí řídit stejnými pravidly. Každý franšízant má volnost vybrat si sortiment, který bude nabízet a nastavit si vlastní cenovou politiku.
Potenciálním franšízantům nabízíte dvě možnosti spolupráce. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Rozdíl je mezi tím, zda otevírají úplně novou specializovanou prodejnu, nebo zda rozšiřují svou již fungující s jiným sortimentem. Časová a finanční náročnost se liší podle toho, jaký objem zboží a obrat franšízant plánuje. Většina z toho je dle možností a rozpočtu franšízanta a není to od nás striktně naplánováno a vyžadováno.
Jaké máte plány ohledně dalšího rozvoje sítě v roce 2023?
Protože nechceme, aby si naši franšízanti konkurovali mezi sebou, je síť partnerů omezená geograficky. Naším úkolem je najít správného partnera pro každou lokalitu, který je schopný postavit profitabilní a fungující byznys ve svém regionu. Jakmile je jedna lokalita obsazena, je uzavřena pro další zájemce. V příštím roce očekáváme že najdeme tyto partnery pro všechny regiony po celé ČR.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Na plány pro blížící se sezónu jsme se zeptali Markéty Fréharové, manažerky pro rozvoj franšíz.